🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

Igrifikacija: ultimativni vodič za leto 2023

Igrifikacija. Kaj pomeni? Kako jo iz teorije prenašamo v praktične vidike življenja? Kako jo uporabimo v marketingu, izobraževanju, podjetništvu, turizmu in širše? Oglej si ultimativni vodič igrificiranih rešitev. 

Osveženo 4. 1. 2023

V vodiču lahko spoznaš:

  • Kako se je vse začelo?
    • Zakaj igrifikacija?
  • Kaj je igrifikacija in zakaj bi morali njene učinke poznati prav vsi?
    • Igrifikacija v izobraževanju
    • Igrifikacija v marketingu
    • Igrifikacija v TV serijah
    • Igrifikacija v turizmu
    • Igrifikacija v marketingu, poslovnih procesih in vsakodnevnih opravilih
  • 7flags metoda načrtovanja iger
  • Kje in kako naprej? 

Predstavljaj si …

… da se na cesti, po kateri se vsak dan odpravljaš v in iz službe, postavijo nov radar. Izgleda precej podobno, kot tisti, ki smo jih vajeni na ostalih cestnih odsekih. Na tej cesti nikoli ne prekoračiš hitrosti. V bližini je šola. Potrebna je družbena odgovornost. A vsi niso tako pozorni. In, si predstavljaš, da nekega dne po pošti prejmeš obvestilo “Si dobitnik Radarske loterije!“.

Amm, ok … kako prosim?

Na Ševedskem so na odseku ceste, kjer so želeli znižati povprečno hitrost vožnje, postavili “Radarsko loterijo”. Pravzaprav gre za običajen radar, ki ob prekoračitvi pošlje plačilni nalog kršiteljem. Toda, izkupiček vseh kršiteljev ne ostane mestni upravi, ampak naključno izžreba enega voznika, ki hitrosti v tem obdobju ni prekoračil. Srečneža nagradi z zneskom, ki se je nabral s strani vseh prehitrih voznikov.

V treh dneh je območje z loto radarjem prevozilo skoraj 25.000 vozil. Povprečno hitrost v tem času jim je uspelo znižati za neverjetnih 22 %!

Zabavna “igra”, ki pa je imela za sabo tako pozitivne družbene posledice, kot tudi pozitivne subjektivne učinke, saj je nagradila (vsaj del) tistih, ki so prispevali k bolj varnemu cestnem odseku. Malce nižje si lahko ogledate tudi video o projektu.

radar loterija - igrifikacija - escapebox

In a nutshell je to eden lepših primerov igrifikacije, ki je spodbudila pozitivne učinke in nagradila odgovorno delovanje udeleženih. Toda, kaj v dejanskem pomenu pravzaprav je, kaj pomeni, zakaj učinkuje in kakšne pozitivne učinke lahko potegnemo vsi v svojih vsakodnevnih rutinah?

To je vprašanje, na katerega se v ekipi Escapebox dnevno trudimo odgovarjati in iskati učinkovite prijeme in mehanizme, ki bi vodili do pozitivnih osebnih, lokalnih in družbenih učinkov.

Kako se je vse začelo?

Vse se je začelo pred približno petimi leti, z ustanovitvijo ene prvih sob pobega v Sloveniji – Mindmaze. Ustvarili smo jo skupaj s skupino prijateljev s Češke.

Takrat še relativno nepoznana atrakcija je hitro prerasla v eno najbolj priljubljenih skupinskih doživetij pri nas. No, pravzaprav precej širše kot samo v Sloveniji. Samo v Sloveniji lahko danes najdemo preko dvajset sob pobega z najrazličnejšimi scenariji, po celem svetu pa kar preko 5000!

Če te zanima, kako se pripravi sobo pobega, si lahko ogledaš 36 iger za sobo pobega, ki jih lahko takoj tudi sam uporabiš.

braun escapebox

Priprava Escape Room igre zahteva precej raziskovalnega dela, njen razvoj pa je svojevrsten psihološki, inženirski in vsebinski izziv.  Zgodbo pripraviti do te mere, da se skupina naključnih prijateljev, znancev ali sodelavcev (včasih pa tudi popolnih neznancev) popolnoma vživi v nek drug prostor in čas.

Zakaj igrifikacija?

Povprečen igralec iger je v letu 2018 star 35 let. Ima višjo izobrazbo. Skoraj polovica je ženskega spola. 46 % vseh, ki igrajo igre je žensk. Te so v povprečju stare 34 let. In kar 75 % gospodinjstev ima vsaj enega člana, ki igra igre.*

Torej?

Enostavno lahko zaključimo, da je vaš zaposlen, sodelavec, starš otroka vašega sošolca, prodajalka v lokalni trgovini, policist, ki vas je usmeril na cesti, celo vaš oče ali mama – igralec iger oziroma gamer.

igrifikacija - Escapebox

Zato ne gre podcenjevati učinkov, strasti in užitkov, ki jih nudijo igre. In zato še bolj ne gre podcenjevati pozitivnih posledic, ki jih imajo elementi iger, ko jih vpeljemo v okolja, kjer igra običajno nima svojega mesta. Služba, javna uprava, šola, fakulteta, družinska opravila in še bi lahko naštevali.

Kaj je igrifikacija in zakaj bi morali njene učinke poznati prav vsi?

Igranje igre je prostovoljen poskus rešitve nepotrebnega problema, pravi filozof Bernard Suits. Že v tej distinkciji lahko torej igranje iger apliciramo na mnogotere družbene vidike. Pa naj si gre za učenje in osvajanje nove snovi v šoli, do kompleksih poslovnih izzivov, ki običajno zahtevajo drugačen pogled, saj sicer svežih rešitev ni mogoče dosegati.

Kot smo v enem izmed preteklih zapisov – Igrifikacija v poslovnih procesih – že zapisali, Igrifikacija pomeni uporabo zakonitosti, psiholoških učinkov, mehanik (online, športnih, na srečo, real life, escape …), učinkov in elementov iger v neigralnih kontekstih za animacijo (aktivacijo) ciljne skupine (zaposleni ali potrošniki) oziroma za reševanje konkretnega problema.

Igrifikacija v izobraževanju

Zanimivo tezo, ki jo preverja, analizira in preizprašuje že zadnjih 10 let, je postavil Scott Hebert. Kanadski učitelj, ki je dejansko pri samemu sebi opazil zanimiv vzorec, ko je pregledoval svoje stare šolske fotografije. Od petega razreda, ko se prične resno pehanje za uspehom in ocenami, se na fotografijah ni več smejal.

Vzorec se je ponavljal vse do višješolske izobrazbe, podobno pa je opazil tudi ob menjavi kariere, ko je zamenjal učenje otrok v vrtcu, za poučevanje znanosti v višjem razredu osnovne šole.

https://www.youtube.com/watch?v=mOssYTimQwM

Ugotovil je, da smo vsi ljudje po naravi željni novih znanj, informacij, dražljajev, a metodologija prenosa teh učinkov je diametralno različna v naših mlajših letih, kot pa kasneje, ko je ta morebiti še celo bolj pomembna.

Dokazal je (in še vedno dokazuje), da imamo igranje, zabavo, druženje in napredovanje zapisano v našem DNK-ju.

Igrifikacija v marketingu

Igrifikacija v marketingu ni nikakršen nov buzz word in je zadnjih nekaj let pogost inštrument za višje vključevanje, boljše konverzijske stopnje in seveda bolj zabavno dojemanje izdelkov in blagovnih znamk.

Oglej si 7 najboljših primerov igrifikacije v marketingu in razmisli, kako bi lahko igrifikacijo uporabili tudi v vaši organizaciji.

Primerie in tehnike za boljše igrificirane kampanje v oglaševanju najdeš tule.

Igrifikacija v TV serijah

Igrifikacija v marketingu, mobilnih aplikacijah in team building aktivnostih ni nekaj novega. Z igrifikacijo  v marketingu podjetja opažajo višji stopnjo vključenosti uporabnikov.

In če smo za prenosnike in pametene telefone popolnoma navajeni, da po njih drsamo, tapkamo in zoomiramo, tega za TV zaslone ne moremo reči. Franšiza Black Mirror, ki v zadnjih nekaj letih dominira s kreativnimi formati in ponudnik Netflix, pa sta za zaključek lanskega leta napovedala nov evolucijski korak v TV formatih.

Kaj pomeni igrifikacija v TV serijah in kakšne učinke dosega si lahko prebereš v našem zapisu Igrifikacija v TV serijah: Prihodnost televizije?

Igrifikacija v bančnem sektorju

Zakaj bi oglasne kampanje bančnega sektorja vedno morale biti dolgočasne? Tudi banke so v koraku s časom in svojim strankam ponujajo novosti kot so mobilne denarnice in aplikacije za varčevanje. S spremenjeno ponudbo in komunikacijo bank, ki je prilagojena mlajšim generacijam, je mogoče prav igrifikacija tisto orodje, ki bo pritegnilo milenijce.

Odličen primer igrifikacije v bančnem sektorju je Banka NBD iz Združenih Arabskih emiratov, ki je svet financ povezala s fitnesom. Preko igrifikacije skrbi za fizično in finančno zdravje strank in njihovo športno udejstvovanje nagrajuje z višjimi obrestnimi merami.

Več o njihovi uspešni vpeljavi igrifikacije v bančništvo si preberite v našem zapisu Igrifikacija v bančnem sektorju.

igrifikacija v bančnem sektorju

Igrifikacija v turizmu

Namen igrifkacije v turizmu je, da obstoječo vsebino, zapuščino in informacije uporabnikom ponudi na zabaven, vključevalen in izzivalen način. Preko igre ali njenih osnovnih zakonitosti. Z igrifikacijo lahko učinkovito naslavljamo ključne poslovne kazalnike uspeha in jih pomagamo izboljševati:

  • Večje število obiskovalcev (Conversion Rate) 
  • Višja vključenost obiskovalcev (User Engagement)
  • Daljši čas preživet na turistični atrakciji (Average Time at Atraction)
  • Nagovarjanje večih ciljnih skupin obiskovalcev (Target Audience

 

Igrifikacija v turizmu ne pomeni (samo) programov zvestobe, ustvarjanje tekmovanj ali razvoja iger, ki so popolnoma ločene od vsebine atrakcije. Oglejte si nekaj učinkovitih primerov, ki smo jih zbrali v zapisu Igrifikacija v turizmu.

 

Ključne komponente uspešne igrifikacije

Z lastno metodologijo, ki sloni na sedmih ključnih komponentah igrifikacije, ustvarjamo edinstvene in zabavne oglasne igre. Naše mnenje je, da mora vsaka igriva rešitev pomisliti na 7 ključnih elementov. To so: 

  1. Cilj
  2. Pravila
  3. Povratne informacije
  4. Nagrajevalni mehanizem
  5. Motivacija
  6. Tehnologija
  7. KPI
7flags metoda načrtovanja igrifikacije
7flags metoda načrtovanja igrifikacije

 

Cilj igre

Kaj točno naj uporabnik naredi? Kakšen je namen igre ali rešitve? Kako vemo, ali je uporabnik dosegel cilj? Ali ga je dosegel uspešno? Paziti je potrebno, kajti poslovni cilj naročnika skoraj zagotovo ni enak cilju, ki ga mora doseči igralec.

Odlična igrifikacija je takšna, kjer se tovrstna sinergija zgodi organsko. Zaradi iskrenega navdušenja igralca (uporabnika) in ne zaradi premišljenih psiholoških taktik in ekstrinzičnih motivatorjev. 

Pravila igre

Kako igro igrati? Česa naj uporabnik ne naredi? Pravila uporabniku omejijo in otežijo način igranja, a sprožijo motivacijo in interes. Kako jih določiti?

Pravila igre so tista, ki vsakršne interaktivne rešitve delajo zares zanimive. Šele ko igralca (uporabnika) omejimo (s časom, težavnostjo, vmesnimi cilji (milestones), dodatnimi predmeti …), mu zares postavimo izziv. Ga prisilimo, da postane kreativen. Dobro načrtovanje pravil igre je ključen za izjemno igralno izkušnjo. 

Povratne informacije – učinki 

Ali uporabnik ve, kaj se je zgodilo in kako nadaljevati? Kakšne grafične, vsebinske in tehnične povratne informacije servirati uporabniku? Kdaj? Koliko? Kakšen učinek imajo?

Na kratko – Game Dizajn. To je brez dvoma ena najbolj opaznih igrificiranih rešitev od ostalih. A tudi (ali pa ravno) premišljeno oblikovanje dela igrificirane rešitve tako zelo učinkovite in prepoznavne. Celovit, igriv, barvit in pravljičen dizajn je nekaj, kar so osrednje zakonitosti povratnih informacij igralcu. 

Nagrajevalni mehanizem 

Ne ne, ne govorimo o nagradah za igranje. Gre za informacijo, ki uporabniku pokaže, kateri mejnik v igri je dosegel. Kaj lahko z njim naredi in katere še lahko doseže?

Točke, lestivice najboljših, dosežki, značke, avatarji, … vse to metode nagrajevalnih mehanizmov, ki jih uporabniki obožujejo. To so tisti elementi, ki igralcem sprožajo nove impulze serotonina, jih delajo srečne in jim jasno prikazujejo kaj so v igri dosegli. 

Motivacija

Zakaj bi uporabnik igro igral? Mu z rešitvijo zbudimo intrinzično ali ekstrinzično motivacijo? Kakšna je razlika?

Intrinzična motivacija pomeni, da igralca za dosego cilja žene notranja, lastna motivacija. Sam proces je bolj nagrajujoč kot končna rešitev. 

Ekstrinzična motivacija pa kjer igralca za dosego cilja žene zunanja motivacija in želja po dosegu končne rešitve – osvojitev nagrade. 

Tehnologija

V kakšno okolje je igra postavljena? Fizično? Digitalno? Web ali mobilna aplikacija? VR ali AR tehnologija?

Izbira tehnologije se morda zdi trivialna odločitev, a je za stik z idelano ciljno publiko izrednega pomena. Tehnologija ne pomeni le naprav in tehnolgoij, temveč tudi orodij in kanalov, ki nam lahko pomagajo rešitev spraviti do idelanih igralcev. 

KPI – metrike uspešnosti  

Kako določiti smiselne kazalnike uspeha? Kako določiti atribucijski model, ki nam pokaže širšo sliko vpliva rešitve na konkretne poslovne cilje?

Brez dobrega poznavanja vedenja uporabnikov v igrificiranih rešitvah pomeni iskanje izboljšav iskanje igle v senu. Nemogoče. Obstajajo orodja, ki omogočajo spremljanje vedenja uporabnikov na anonimen in varen način. Brez nepotrebnega zbiranja osebnih podatkov, brez nepotrebnih cookie obvestil. A kako se igralci v rešitvi vedejo, kje igro zapuščajo in katera sporočila najbolje delujejo, to pa je za izboljševanje in nadgradnjo igrifikacijskih rešitev obvezeno. 

 

Kdo smo Escapebox in kaj nam pomeni igrifikacija?

Majhna, a po idejah in volji ogromna, ekipa, ki se navdušuje nad igrami, športom, koncerti in seveda igrami pobega v vseh oblikah. Obožujemo načrtovanje oglasnih iger, kvizov in turističnih doživetij. 

Escapebox ekipa

Oglej si naše projekte ali pa še pobliže spoznaj našo ekipo

 

Kje torej začeti oz nadaljevati?

Dober začetek bo pri spodnjih zapisih ali ogledu naših projektov, ki lahko služijo kot navdih in nadaljevanje pogovorov.

Še boljše nadaljevanje pa mesečni sveži zapisi na našem blogu. Če bi ti morali dati en naslov na blogu, en naslov only, bi ti rekli, da prebreti tole.

Prijava na enovice, pa ti vsak mesec svež zapis o igrifikaciji dostavi kar v tvoj nabiralnik. PRIJAVI SE

 


Sorodne objave