Doživetvene marketing kampanje so lahko izredno učinkovite v letu 2019
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

77 % vprašanih meni, da podjetja premalo vlagajo v doživetvene marketing kampanje

Doživetvene marketing kampanje obučtno dvigajo uporabniško interakcijo, s pametnim in strateškim pristopom, pa so lahko tudi izjemno prodajno učinkovite.

Novembra 2018 smo v največjem nakupovalnem središču v Ljubljani pripravili Escapebox kampanjo. Obiskovalce, ki so obiskali brandirano igro in z njo kar 15 minut spoznavali blagovno znamko Braun, smo povprašali, ali je takšna oblika oglaševanja – predstavljanja blagovne znamke – učinkovita in za njih zanimiva? Odgovori so presenetili tudi nas.

Živimo v zanimivih časih, poplava podatkov in informacij, ki nas dnevno doseže je večja, kot je bila kadarkoli v človeški zgodovini. Danes vsako uro na splet naložimo večjo količino informacij, ko jo je ustvarila celotna človeška vrsta od pradavnine do leta 2012. Vsako. Uro. Vsak dan, pa ustvarimo kar 2 milijona blog zapisov.

dozivetveni-marketing1

Izhodišča za raziskavo

Ko smo z naročnikom razmišljali o sami vsebini, poteku in ostalih detajlih kampanje Braun Escapebox – Brivnica Narobe, smo bili hitro enotni v eni stvari. Poleg prodajnih rezultatov nas izredno zanimajo tudi vtist obiskovalcev, ki se bodo kampanje udeleželi.

Pa morda za začetek poglejmo, kako je kampanja sploh potekala, kaj je bil njen cilj in namen, ter kako smo definirali metodologijo, po kateri bomo prišli do čim bolj iskrenih in realnih odgovorov obiskovalcev.

Potek kampanje

Ciljna publika so bili moški, ki redno uporabljajo naprave za britje (ali britivice), skrbijo za urejen videz in prisegajo na kakovost ter tradicijo.

Cilj kampanje je bil, da nagovorimo čim večje število ciljnih uporabnikov, jim predstavimo kampanjo in jih v Escapebox pripeljemo skupaj z njihovimi družinami ali prijatelji (čustvena komponenta). Kampanja je potekala 19 dni – 16 dni oglaševanja in prijav in 3 dni Escapebox dogodek.

Mehanika kampanje

Prijavna prijstajalna spletna stran –> prijavni obrazec –> izbor termina in oseb –> Escapebox dogodek –> Sales follow-up nagovor

Skupaj z blagovno znamko Braun in največjim slovenskim retail ponudnikom zabavne elektronike Big Bangom smo ljudi vabili v pop-up sobo pobega, kjer so lahko ujeli ekskluzivne Braun popuste in si priigrali tudi glavno Braun nagrado – vrhunski Braun brivnik Series 9.

Escapebox kampanja je omogočala 100 igralnih terminov, kar je v povprečju pomenilo več kot 400 obiskovalcev, ki bodo brivnike Braun spoznavali 15 minut na neinvaziven in zabaven način v krogu svoje družine, prijateljev ali sodelavcev.

Metodologija kampanje

Za dosego ultimativnega cilja kampanje (povečanje prodaje / višji priklic blagovne znamke) smo morali dosledno definirati ključne stične točke uporabinika in blagovne znamke. Izziv – ob 100 prijavljenih terminih, imamo še vedno več kot 300 oseb, ki nam svojih kontaktnih podatkov niso posredovali ob prijavi (1 oseba prijavi ekipo 3-5 igralcev).

dozivetveni-marketing1

Zato, in zaradi boljšega poznavanja želja in pričakovanj uporabnikov, smo definirali še anketo o zadovljstvu, ki smo jo po zaključku igre ponudili vsem obiskovalcem z dodatnim triggerjem nagradnega žreba in možnosti, da osvojijo nagrado.

Sodelovale so 204 osebe, mi pa smo prejeli precej zanimivih odgovorov o tem, ali obiskovalce takšen način sodelovanja z blagovno znamko tudi zares navduši.

Rezultati raziskave

Anketirali smo 204 osebe, ki so odgovarjale na vprašanja zaprtega tipa. Vprašali smo jih:

  • Ste v igri uživali?
  • Se vam je zdela dolžina igre primerna?
  • Je za vas pomembno, da blagovne znamke predstavijo svoje izdelke (storitve) tudi na doživetveni – ne zgolj prodajni – način?
  • Bi ob nakupu brivnika (tudi ali ravno zaradi takšnega dogodka) razmislili o blagovni znamki Braun?
  • Bi se podobne igre (z drugačno tematiko in vsebino) udeležili še enkrat? 

95 % obiskovalcev je sobi nadpovprečno uživalo, preostalih 5 % pa se je v sobi imelo dobro. Negativnih odzivov na kampanjo ni bilo.

94 % obiskovalcev meni, da je bila dolžina igre primerna.

77 % obiskovalcev meni, da bi morale blagovne znamke več vlagati v doživetvene kampanje kot zgolj prodajne.

90 % vprašanih obiskovalcev, bi zaradi takšnih kampanj ob nakupu raje izbralo blagovno znamko Braun, kot katero drugo.

99,5 % obiskovalcev bi podobno doživetveno kampanjo obiskalo še enkrat.

Celoteno študijo primera, kjer smo predstavili tudi komericalne metrike, si lahko ogledate med našimi projekti.

Ljudje zaupamo ljudem. Zaupamo priporočilu, nasvetu, prodajnemu namigu svojih prijateljev in znancev. Ta podatek seveda ni nič novega in nam statistično potrjuje to, kar načeloma vemo že precej dolgo. A oglaševalci vse prevečkrat zanemarjamo ta podatek in v kampanjah ne znamo vključiti tudi tega – povezovalnega – dela.

doživetveni_marketing

Ustvarite doživetveno marketing kampanjo za družbo prijateljev/prijatejic

Če se torej zavedamo pomena, ki ga imajo naši socialni odnosi tudi (ali predvsem) na nakupne odločitve, pa je v praksi to vse premalokrat upoštevano dejstvo. Zagotovo vlogo pri vsem skupaj igrajo budgeti, s katerimi oddelki in agencije razpolagajo, a vseeno je ključno in pomembno, da marketinška kampanja – kadar in kjer je to smiselno seveda – upošteva moč skupinskih aktivacij.

Aktivacij treh ali štirih pirjateljev/ic, ki bodo izkušnjo z blagovno znanko doživeli na kreativen način obdani z ljudmi, ki jim zaupajo, se z njimi družijo in ustvarjajo svoje življenje.

 

Veliko se pri tem lahko naučimo iz sveta B2B marketinških komunikacij in aktivacij. Na domala vseh marketinških konferenca in seminarjih, boste v predverjih opazili ogromno blagovnih znamk, ki predstavlja svoje najnovejše inovacije. Logično. Okrog njih je zbran domala celoten marketing svet neke regije.

Primera s katerima lahko svoj doživetveni marketing izboljšate že danes

Lov na zaklad (skupnski)

Se spomnite, ko ste se v svojih otroških letih s prijatelji podili okrog vasi ali kraja v katerem ste živeli in bili prepričani, da je nekje v bližini skrit zaklad? Se spomnite občutkov, ki so vas spremljali v tistih časih brezskrbnosti?

Doživetvene marketing kampanje so lahko izredno učinkovite v letu 2019
Doživetvene marketing kampanje so lahko izredno učinkovite v letu 2019

 

Ravno to je namen igre Lov za zakladom – v vsakemu posamezniku ekipe zbuditi pozabljen občutek raziskovalca, ki pa ga nihče izmed nas nikoli zares ne preraste. Občutek, ko smo na misiji! Na poti do odkritja, ki prinaša zmago.

Število igralcev: 3 – 100+
Vrsta igre: igra vlog, raziskovanje, miselne igre
Psihološki učinki igre: občutek vodenja, odkrivanja, zmagoslavja
Razvijanje veščin: komuniciranje, sodelovanje, logično razmišljanje, povezovanje navidez nepovezljivih elementov

Pop-up soba pobega

Sobe pobega so v zadnjih nekaj letih postale prava atrakcija zato izkoristite priložnost. Malo je podjetij, kjer ne bi vsaj nekaj zaposlenih že obiskalo igro pobega in o njej navudšeno razlagalo ostalim kolegom. Prav tako je popularnost escape roomov med vašo ciljno publiko zagotovo velika. V zadnjih treh letih se je število iskanj “escape room” potrojilo!

doživetveni marketing
Ste že poskusili navdušiti svoje uporabnike s pop-up sobo pobega?

 

Kaj pa, če jim igro pobega postavite kar v vaših pisarnah? Prav vsaka soba je namreč lahko soba pobega. Potrebnih je le nekaj zabavnih ugank in miselnih igerdober načrt poteka igre, časovnica ter jasno definiran sistem plasiranja namigov.

Če ste kakšno izmed sob pobega sami že obiskali, potem veste, kako učinkovit je za ekipo.

Če menite, da v vaših prostorih sobe pobega ne bi bilo mogoče izvesti, si lahko vedno naročite prilagojeno mobilno sobo pobega Escapebox.

Število igralcev: 3 – 6 v skupini (lahko več skupin)
Vrsta igre: miselna igra, igra raziskovanja, povezovanja
Psihološki učinki igre: odkrivanje namigov, logično sklepanje
Razvijanje veščin: sodelovanje v ekipi, občutek za čas, natančno branje navodil

 

Photo by Designecologist from Pexels
Photo by rawpixel.com from Pexels

DELITE ZAPIS

Share on facebook
Objavi na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Povej na Linkedinu
Share on email
Pošlji prijatelju
Blaž Pregelj

Blaž Pregelj

Koncertni navdušenec, ki si vstopnice zadnjih deset let plačuje z razvojem digitalnih projektov in produktov ter načrtovanjem spletnih strani. Strateško svetovanje o upravljanju in rasti zaposlenih, igrifikacija procesov in priprava razvojnih konceptov pa je strast, ki jo vztrajno razvija že zadnjih nekaj let. Uspešno je pomagal pri vpeljavi igrificiranih koncpetov in kampanj tako v velikih, srednjih kot malih podjetjih.

POVEJTE SVOJE MNENJE

PREBERITE ŠE

O nas

Escapebox Gamification je prva slovenska gamification agencija. Ukvarjamo se z igrifikacijo marketing kampanj, team building aktivnostmi in optimiziacijo poslovnih procesov.

SWP marketing, kreativne marketing rešitve, d.o.o., Matična številka: 8394822000DŠ: 13693263, IBAN SI56 6100 0002 1564 223 (odprt pri DH d.d.) .

Operacija Escapebox  – pop up komercialne sobe pobega, je prejemnik sredstev EKP 2014‑2020, hvala za zaupanje:

brezplačna ideja za team building

Izpolnite obrazec in pripravili vam bomo brezplačno kreativno in idejno zasnovo.