Igrifikacija v podjetju izboljšuje poslovne rezultate
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Kako igrifikacija v podjetju izboljšuje poslovne rezultate

V zadnjih nekaj letih pojem “igrifikacija” prevzema precej pomembno in vidno vlogo, kadar je govora o doseganju poslovnih, kadrovskih ali marketinških ciljev. Pa lahko igrifikacija v podjetju vpliva tudi na poslovne rezultate in uspešnost?

Velika imena poslovnega sveta so že začela (nekatera celo končala) z implementacijo konceptov igrifikacije. Vse to z razlogom še bolj aktivnega navdušeganja, izobraževanja, nagrajevanja in retencije svojih zaposlenih.

Koncepti igrifikacije se aktivno vključujejo v:

  • procese HR služb, ki si želijo spodbujati in animirati zaposlene, vpeljevati sodobnejše načine rekrutiranja novih zaposlenih.
  • Poslovne procese uprav in vodstvenih služb, ki prek gamification koncpetov od zaposlenih prejmejo večje število analitičnih podatkov in njihovem delu ter ga bolj učinkovito upravljajo in spremljajo.
  • iIn nenazadnje marketing oddelki, ki preko aktivnih engagement taktik navdušujejo svoje ciljne publike in podaljšujejo čas interakacije z njihovimi blagovnimi znamkami.

Kaj sploh je igrifikacija v podjetju?

Igrate igre? Ne. Ste prepričani? Če ste najprej pomislili na računalniške igre in hitro odkimali z glavo, pomislite še enkrat. Igrate igre? Poker? Tenis? Loto? 2048? Angry Birds? 🙂

Igrifikacija je veliko več kot igranje računalniški ali video iger (v bistvu je vse prej kot to!), ki se marsikomu, ki jih ne igra, zdi brez smisla.

A računalniške igre in prej omenjene igre na srečo, namizne igre ali šport imajo precej več skupnih imenovalcev, kot se vam morda zdi.

Escapebox - Gamification

Igrifikacija je del našega vsakdana, le da se tega včasih sploh ne zavedamo.

Igrifikacija oziorma gamification v osnovi pomeni, da uporabljamo učinke, zakonitosti in psihološke tehnike iger v povsem neigralnih kontekstih – situacijah.

Pomeni, da ključne elemente načrtovanja in igranja iger – dizajn, akcije, zabava, tekmovalnost, zbiranje točk, značk in stopenj – vključimo v vsakdanje procese. To pa z namenom, da uporabniki procesov te začnejo uporabljati še bolj aktivno in z več užitka.

Zakaj v vašem podjetju potrebujete igrifikacijo?

Vsako podjetje, organizacija ali sistem v kakršnikoli obliki, si želi, da njihovi zaposleni dosegajo svoje potenciale. So maksimalno produktivni, vključeni in motivirani za dosego skupnega cilja podjetja / organizacije.

Glavni cilj vsakega podjetja in organizacije je, da kakovostno izobrazi, navduši in vključi zaposlene v svoje procese. Na dolgi rok, seveda.

Kako vam lahko igrifikacija pomaga do boljših rezultatov v podjetju?

Kot že omenjeno, se učinki igrifikacije uporabljajo na mnogih ravneh znotraj podjetja. Oglejte si na primer, kako so se pri Microsoftu lotili izboljšanja prodajnih procesov z učinki igrifikacije.

Da bi lažje razumeli, preko katerih vidikov igrifikacija najbolj učinkovito vpliva na dejanske poslovne rezultate, si oglejmo nekaj primerov.

Igrifikacija v podjejtju lahko pozitivno vpliva na produktivnost.
Igrifikacija v podjejtju lahko pozitivno vpliva na produktivnost.

Engagement – vključenost uporabnika

Ko govorimo o vključenosti – engagement stopnji – zaposlenih, moramo pred tem razumeti, da je aktivna vključenost zaposlenega na delovnem mestu v večini organizacij izredno nizka.

Večja kot je organizacija, nižji je engagement rate zaposelnih.

Na letni ravni podjetja zapravijo ogrmone količine denarja, da nadoknadijo to, kar so izgubili preko nezainteresiranih zaposlenih. Medtem ko vključeni in motivirani zaposleni ne le, da naredijo in prispevajo več, so bolj proaktivni. So občutno manjši rizik, za odhod ali bolniško odsotnost.

Prav tako zaposleni, ki lahko na dnevni ravni spremljajo svoj napredek in dosežene rezultate, bolj aktivno načrtujejo svoje dnevne cilje in jih poskušajo doseči.

Navdušite svoje zaposlene v podjejtu z učinki igrifikacije
Navdušite svoje zaposlene v podjejtu z učinki igrifikacije.

 

Vizualizacija ciljev, osvajanje dosežkov in nalog, zbiranje točk … ustvarjajo zavezo in predanost med uporabniki in zadabi nalogo. Proces avtomatično spremenijo v zabavno, zanimivo in vključevalno aktivnost.

Prizananja, pohvale, nagrade in statusi, ki jih uporabniki prejmejo za opravljanje svojega dela zvišujejo motivacijo, vključenost, tekmovalnost in kakovost opravljenega dela.

Onboarding novih zaposlenih z igrifikacijo v podjetju

Igrifikacija je lahko izredno učinkovita metodologija za:

  • izobraževanje kadrov o novostih v podjetju (novem produktu),
  • treningu zaposlenih (novih mikro procesih) in
  • predvsem pri onboarding procesih novih zaposlenih.

Izobraževanje z igrifikacijo je najlažje presdtaviti kot sistem opravljenih nalog, preko katerih uprabnik prejme in osvoji vse ključne informacije, ki so potrebne za začetek dela. Tekom izobraževanja se sprehodi preko različnih oblik kvizov, simulacij in info vsebin, s katerimi nabira točke (achievements), s katerimi uspešno (ali ne) zaključi svoj onboarding proces.

Escapebox - Gamification

Sistemi gamifikacije lahko uspešno razbremenijo velik del zaposlenih, ki trenutno skrbijo za tovrstne aktivnost. Ne le, da bodo bodoči procesi zaposlovanja z vpeljavo kakovostnega gamificaiton onboarding sistema precej bolj ekonomičen, bo tudi precej bolj pravičen, saj s tem izločimo človeški faktor subjektivnega in se odločamo zgolj in edino na podlagi doseženih rezultatov.

Reševanje izzivov

Igrifikacija je izredno učinkovit način za reševanje izzivov in aktivacijo drugačnega vedenja vaših zaposlenih kot običajno. Metodologija igrifikacije se v prvi vrsti osredotoča na korake, ki so potrebni za dosego cilja in ne na cilj sam. Jasno je namreč, da v kolikor bodo doseženi vsi koraki na poti, in v kolikor bodo doseženi z zadovoljivo kakovostjo, bo končni cilj dosežen. Če ne celo presežen.

Igrifikacija se torej osredotoča na pot in ne končno destinacijo. To pomeni, da ob načrtovanju gamification izkušnje ne razmišljamo (samo) kaj je za uporabnika končni cilj, temveč, kako uporabnik do tega cilja pride.

Z rešeavnjem manjših mikro ciljev, ki mu, ob uspešnem reševanju, prinašajo točke in nagrade. Z uspešnim sodelovanjem s svojim sodelavcem, katerima se po uspešni nalogi, obema pojavi nova značka uspešno opravljenega preizkusa.

Primer Igrifikacije v podjetju:

Recimo, da bi si želeli rešiti interni izziv “Povišanje zadovoljstva uporabnikov našega klicnega centra”. Definirali bi vse ključne korake, ki jih mora zaposleni opraviti, da lahko brez zadržkov stranko povpraša za mnenje:

  • pozdrav,
  • vprašanje o težavi,
  • podvprašanja, ki pomagajo pri razumevanju težave,
  • vodenje stranke do rešitve,
  • potrditev in testiranje rešitve,
  • zaključno mnenje stranke.

Za vsakega izmed omenjenih korakov bi definirali ključne indikatorje uspeha in morebiti časovni okvir, za dosego tega. Vsakemu indikatorju bi določili vrednost, ki bi se, ob uspešni rešitvi avtomatično zabeležila v sistem.

Ko bi stranka na koncu podala še svojo oceno, bi ta zaokrožila celoten proces in določila končno število točk ali predefiniran badge, ki bi se pripisali zaposlenemu v sistemu.

Če temu dodamo še nekaj ostalih pomembnih elementov akvizicije točk in badgov – prevzet klic kolega, pomoč kolegu pri zahtevnem klicu, super hitra posredovanja in podobno, lahko hitro sestavimo sistem, na katerem lahko gradimo interno zgodbo reševanja problemma na drugačen – vključevalen in zabaven – način.

Team Building

So vaši kolegi (no, in vi) naveličani postanih in brez cilja orientiranih teambuilding aktivnosti? Potem je, dokazano, bolje, da jih ne izvajate. Malo stvari v podjetju je tako demotivacijskih kot je slabo izveden teambuilding, ki zaposlenih krade kakovosten delovni čas.

A z malo premisleka, določenim ciljem in poznavanjem strukture svojih kolegov lahko ustvarite doživetja, ki bodo vaše zaposlene povezala na povsem nov in drugačen način.

Ste že preizkusili katero izmed teh 8 teambuidling iger, ki smo jih opisali v prejšnjem blog zapisu? Prav vse lahko tudi izvedete sami!

Seveda pa lahko vedno priskoči na pomoč ekipa Escapebox, ki se ukvarja z igrifikacijo poslovnih procesov, marketinških kampanj in internih navduševanj – teambuildingov. Kontaktirajte nas ali pa si oglejte naše pretekle projekte.

DELITE ZAPIS

Share on facebook
Objavi na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Povej na Linkedinu
Share on email
Pošlji prijatelju
Blaž Pregelj

Blaž Pregelj

Koncertni navdušenec, ki si vstopnice zadnjih deset let plačuje z razvojem digitalnih projektov in produktov ter načrtovanjem spletnih strani. Strateško svetovanje o upravljanju in rasti zaposlenih, igrifikacija procesov in priprava razvojnih konceptov pa je strast, ki jo vztrajno razvija že zadnjih nekaj let. Uspešno je pomagal pri vpeljavi igrificiranih koncpetov in kampanj tako v velikih, srednjih kot malih podjetjih.

POVEJTE SVOJE MNENJE

PREBERITE ŠE

O nas

Escapebox Gamification je prva slovenska gamification agencija. Ukvarjamo se z igrifikacijo marketing kampanj, team building aktivnostmi in optimiziacijo poslovnih procesov.

SWP marketing, kreativne marketing rešitve, d.o.o., Matična številka: 8394822000DŠ: 13693263, IBAN SI56 6100 0002 1564 223 (odprt pri DH d.d.) .

Operacija Escapebox  – pop up komercialne sobe pobega, je prejemnik sredstev EKP 2014‑2020, hvala za zaupanje:

brezplačna ideja za team building

Izpolnite obrazec in pripravili vam bomo brezplačno kreativno in idejno zasnovo.