Igrifikacija v trgovinah na drobno

Vsak teden
nova zgodba!

Prijavi se na najbolj igrive e-novice in enkrat tedensko bomo v tvoj nabiralnih dostavili sveže vsebine o igrifikaciji, dobrih praksah in občasno še kakšno igro. 

 

Igrifikacija je izredno uporaben način za navduševanje, segmentacijo in kreativno komuniciranje z uporabniki tudi v trgovinah na drobno. Oglejte si, kako lahko učinke uporabite v svoji trgovini in obiskovalcem ponudite bolj celovito in kakovostno nakupno izkušnjo.

Nakupovanje, ki ga oklestimo podrobnosti, je sprejemanje odločitev. Pogosto cele verige niti ne poceni odločitev, ki jih tekom procesa razvrščamo na podlagi informacij. Te zbiramo povsod. Na spletu, v katalogih, pri znancih, ki so že kaj takega kupovali … Na koncu običajno poiščemo še ugodno ceno in, bumf, eno tako nakupovalno popotovanje je zaključeno.

igrifikacija v trgovini na drobno

Tako je to videti s stališča kupca. A v globokih dilemah so tudi na drugi strani. Ponudniki zadnja leta z žalostjo ugotavljajo, da je večina njihovega oglaševanja preveč statičnega in pasivnega. Ljudem prek tradicionalnega oglaševanja signalizirajo določena sporočila in tiho upajo, da se bo kje kaj vendarle prijelo in na koncu zaključilo z nakupom.

Igra in nakupovanje?

Kaj pa, če bi ves ta proces nakupovanja opravili nezavedno ali še bolje na zabaven način? Rad bi se izognil besedi igraje, a se ji bom težko. Ker, v resnici se vsi pogosto nezavedno igramo, ne glede na leta. Najraje v glavi ali pa vsaj tako, da nas nihče ne vidi. Tlakovano pot med bloki morda skušamo opraviti brez da bi pohodili črto. Ali pa na vsakodnevni poti v službo lovimo zelene semaforje, ker na pamet poznamo njihove intervale. Potem smo zadovoljni, če nam uspe – in malce namrdnjeni, ko nam ne. 

igrifikacija v trgovini na drobno

Ljudje smo ustvarjeni za tekmovanja. In programirani za zmage. Motivirajo nas nagrade, pa naj bodo denarne ali fizične (ekstrinzična motivacija), v resnici pa bomo v krepki večini primerov zadovoljni že s pravico do kratkotrajnega hvalisanja (intrinzična motivacija).

Igra, torej.

Prihodnost, ki je že tu

Doroteja, pripadnica milenijcev, je nekega dne na prijateljičinem Instagram profilu ugledala prelepo obleko. Kot nalašč za prihajajoče poletje. Digitalno okretna, je brž pognala nekaj spletnih primerjalnikov, da bi našla ponudbo z najugodnejšo ceno in dostavo. Ena od trgovin ji je pri tem ponudila namestitev svoje aplikacije, s čimer bi si Doroteja pridobila še dodatni deset odstotni popust. Po nekaj razmišljanja je aplikacijo namestila, obleki izbrala velikost in barvo, jo dodala v nakupovalni voziček, nato … nato pa si je premislila: »Eh, pa saj imam polno omaro oblek, ki sem jih kupila na enak način, pa jih potem nikoli ne oblečem.«

igrifikacija v trgovini na drobno

Vmes je minilo nekaj dni, ko se je Doroteja zaradi kozmetičnega posega mudila v nakupovalnem centru na obrobju mesta. Ker je bila v njem trgovina podjetja, čigar aplikacijo si je namestila, jo je med pohajanjem pričakalo sporočilo, ki jo je vabilo k skrivnostni igri. In k novemu, dodatnemu popustu, če bo v njej uspešna.

igrifikacija v trgovini na drobno

V trenutku, ko je tapnila privolitev, se je znašla v svetu prirejene resničnosti. Če je dogajanje v trgovini prek kamere telefona spremljala na njegovem zaslonu, je videla čudna bitja, ki so kot v razvpitem Pokemon Go uganjale norčije, jo vabile k ugodnim artiklom in ji zastavljala zabavne uganke. V nekem trenutku je v eni od kabin za pomerjanje zagledala sijoče zlato velikonočno jajce, ga navidezno razbila in si priborila ekskluziven, 50 odstotni popust na izdelek po želji. In titulo e-Volverine. Popust je kakopak namenila za tisto poletno oblekco. In res ji je prav lepo pristajala.

Pripeljimo igro v trgovino!

Novodobna digitalna orodja so nam dala brez števila možnosti, kako ustvariti svoj lasten ognjemet, da bi z njim pokukali iz množice ter v tekmi prepoznavnosti pustili konkurenco za sabo. In res. Že ko ustvarimo izkušnjo za uporabnika, ki je kaj več kot suhoparna zamenjava denarja za blago na blagajni, se začne razvijati kupčev odnos do nas. Kakopak tudi do blagovne znamke. Ko damo takim strankam vedeti, da smo zaznali njihov trud,  interakcijo, in to tudi ustrezno nagradimo, se taki ljudje počutijo pozitivno nagovorjeni. Cenjeno. Upoštevano.

igrifikacija v trgovini na drobno

Seveda tudi tu obstajata dva svetova. Spletne in fizične trgovine. Pri prvih je vnašanje mehanike igre v proces nakupovanja precej bolj preprosto. Po raziskavah lahko že minorni ukrepi, kot je denimo časovni trak, ki ponazarja, koliko uporabniku še ostane do konca postopka, precej povečajo odstotek tistih, ki nakup dejansko tudi zaključijo. Pri trgovinah, ki jih obdajajo zidovi, vse skupaj zahteva nekaj več truda, a se to nekako izravna s številom možnosti, ki jih igrifikacija v tem primeru ponuja.

Možnosti so neskončne

Prej opisani lov na zaklade v fizičnih trgovinah je samo ena od možnosti. Tisto najbolj osnovno predstavljajo najrazličnejši nagradni programi, ki so nam poznani kot kartice zvestobe. V svoji najosnovnejši obliki zbiranja nalepk na kartončku, morda pa vendarle nadgrajeni z aplikacijo. Slednja namreč omogoča še veliko več. Prek nje lahko zbiramo naročila, oglašujemo akcije, kupce lahko popeljemo do najbližje fizične trgovine in jim ponujamo časovno omejene ugodnosti, s čimer jih spodbudimo, da načrtovano transakcijo, opravijo hitreje, kot bi jo sicer. A tudi, da jo opravijo pri nas in ne kje drugje. 

kartice zvestobe in zabavna komunikacija z uporabniki

V aplikaciji lahko uporabnikom nadenemo različne statuse, ki si jih pridobijo z nekaj sodelovanja, a v zameno prejmejo drugačno ponudbo kot tisti, ki v sistemu ne sodelujejo. Še enkrat, igrifikacija je zgrajena na temeljih motivacijskih dognanj moderne psihologije. Vse to pa so obenem tudi načini, kako premagati tisto najtežjo prepreko trgovcev s fizičnimi trgovinami, torej, kako vanje znova privabiti tisti obsežen delež populacije, ki se je zadnja leta z nakupovanjem odselil na splet. Torej predvsem mlade, tehnično podkovane kupce.

Izbrati pravi način

Naslednji korak je taka ali drugačna izvedenka igre. Lahko gre zgolj za mini nadgradnjo aplikacije, spletne ali običajne, lahko gre za vnašanje elementov virtualne (VR) in obogatene (AR) izkušnje. Ključno je, da tako kot vse prej našteto, nakupna pot uporabniku nudi ekskluzivne nagrade in unikatno osebno izkušnjo. Rezultat bo večja prepoznavnost blagovne znamke, povečan promet na spletnih straneh in družbenih omrežjih, vsota obojega pa se običajno pokaže kot poskok v prodajnih številkah.

vr tehnologija v trgovini na drobno

Za tiste, ki jim gre v nos digitalnost ali pa imajo starejšo strukturo kupcev, igrifikacijo se lahko gremo tudi na tisti staromoden način. Trgovina s čevlji kupcu podeli popust, če bo v svojih novih čevljih kar se da natančno posnel ples, ki ga prikazuje zaslon pri blagajni. Seveda, da je vse skupaj zaokroženo objektivno, v ozadju za nadzor pravilnega gibanja stopal vseeno poskrbi umetna pamet. Ta bo tudi v uporabnikovih očeh predstavljala boljšega razsodnika, kot bi morda bil človeški prodajalec.

Končno, ko gre za sejemske predstavitve ali demonstracijske oblike fizičnih trgovin, lahko uporabnikom ponudimo tudi popolno vklučitveno izkušnjo. Znan je primer Ikee, ki je leta 2016 ponudila virtualni prikaz svojih kuhinj. Kupci so iz kataloga izbrali elemente in dodatke, nato pa so se med njimi lahko tudi zares sprehodili.

Švedski trgovec s pohištvom je tudi sicer napreden na tem področju, leto dni pozneje so med prvimi ponudili aplikacijo, ki s pomočjo prirejene resničnosti izdelek, ki vas zanima, denimo kavč ali komodo, v pravem velikostnem razmerju preslika v vaše domovanje.

In kaj imam jaz od tega?

Če se vrnemo k Doroteji iz uvoda, na tem mestu velja povedati, da smo prej spremljali dogajanje okoli nakupa, kot ga je dojemala ona. Kot gledalka v gledališču, kjer lahko v predstavi tudi sama aktivno sodeluje in vpliva na njen potek.

A v zakulisju je bilo medtem zelo živahno. V trenutku, ko si je Doroteja namestila aplikacijo, so zaledni sistemi in platforme začeli spremljati zaporedja njenih klikov. Tu so še APIji (programabilni aplikacijski vmesniki), ki vse skupaj povezujejo z aktivnostmi na družbenih omrežjih. Rešitve za poslovno analitiko in poslovno obveščanje in druge aplikacije, ki kot nevidni vodniki spremljajo uporabnika skozi izkušnjo in mu na podlagi njegovih odločitev v pravem trenutku servirajo namige, pohvale, popuste in druge nagrade.

Vedeti = prodati

Že dejstvo, da je Doroteja do aplikacije prišla prek priporočila cenovnega primerjalnika, da poslovni analitiki vedeti, da je cena za njo pomembna. Nekaj, česar prodajalec iz mesa in krvi ne more zaslutiti in ji ponuditi tistih nebolečih dodatnih pet odstotkov popusta. 

VIDEOS: Augmented Reality for retail has arrived – 5 AR retail trends for 2014

VIR: https://www.marxentlabs.com/

Spremljanje lokacije uporabnikov je danes že močno sporno, a ga mnogi aplikacijam še vedno dopustimo. Če le vemo, da bomo od tega izvlekli kaj koristnega zase. Ponudniku pa s tem odpre možnost, da nas, ko se nahajamo kje v bližini, opozori nase. Na svoje prodajne akcije in spet dodeli kako dodatno ugodnost, zaradi katere bomo zavili iz smeri, v katero smo bili namenjeni. 

Verjetno pa ni treba posebej omenjati, da posebno vlogo igrajo tisti izdelki, ki jih kupci pred plačilom iz tega ali onega razloga odstranimo iz košarice ali pa da tako kot naša Doroteja, nakupa sploh ne zaključimo. Zgodovina kupčeve košarice je dragocena zakladnica namigov, v katro smer kaže najbolj učinkovito uperiti naše naslednje dejanje. Okej, popuste.

Cela gora plusov

V trenutku, ko smo v našo trgovinsko dejavnost pripeljali igrivost, se lahko nadejamo številnih prednosti. Najprej, postali smo simpatični. Morebitni zadrteži, ki jih omenjam v uvodu, bodo ostali v svojem balončku normalnosti že po prvem »ne«, ki ga bodo kliknili na našo igrifikacijsko ponudbo.

Prva in očitna prednost, ki velja tako za spletne, kot fizične trgovine je krepko podaljšan čas, ko se kupec zadržuje v našem vplivnem območju. Dragoceni čas, ko ima pred očmi samo našo ponudbo in je izpostavljen samo našim predlogom.

Dalje, naši kupci bodo z interakcijami povečali svojo angažiranost kot stranka. Da bi pridobili ugodnosti, bodo vložili nekaj truda. Zaradi takega, sodelovalnega načina, si vas bodo obenem tudi bolje zapomnili. Če želimo, da si ljudje nekaj zapomnijo, ni dovolj samo podajanje informacij. Potreben je angažma. Vsaj za trenutek morajo postati del zgodbe. Česar pa potem ne bodo kar tako vrgli proč. Postali si boste bližji, nekateri se bodo sčasoma uvrstili pod nekaj, kar bi lahko okarakterizirali kot fene. In ti so vaše najboljše občinstvo. Večinoma menijo, da je tisto kar počnete super in o tem govorijo dalje.

Nasploh boste postali kul. Zavisi sicer od vrste (malo)prodaje, a načeloma sta  tehnološka opremljenost in ozaveščenost vedno pomenili plus za blagovno znamko. 

Potem so tu podatki. Težko je ugibati, kaj si želijo naše stranke, če o njih in njihovih potrebah ne vemo ničesar. Današnji, že davno zastareli načini zbiranja in analize njihovih razmišljanj so brez izjeme skrčeni na obdobje po nakupu. Na tisto oceno z zvezdicami in morda še pisanje rivjujev. Je obdobje trideset minut ali trideset dni po nakupu res tisto obdobje, ki zanima vaš marketinški in prodajni oddelek?

V resnici je zanimiv zgolj in samo celoten proces odločanja. Sprejemanja odločitev, ki so pripeljale do nakupa. Ki jih aplikacija zmore vestno popisati in ob naslednji priložnosti še nadgraditi.

Končno, če je bilo vse skupaj zabavno in kratkočasno, sploh pa, če so pridobljene ugodnosti trajne, smo si pridobili lojalno stranko. Kakovostno izpeljan proces igrifikacije bo zanjo nekaj povsem drugega, kot pa spomin na to, kako je redkobesedni blagajničarki pomolila plačilno kartico in v zameno prejel vrečko z izdelkom. 

DELI ZAPIS

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Blaž Pregelj

Blaž Pregelj

Koncertni navdušenec, ki si vstopnice zadnjih deset let plačuje z razvojem digitalnih projektov in produktov ter načrtovanjem spletnih strani. Strateško svetovanje o upravljanju in rasti zaposlenih, igrifikacija procesov in priprava razvojnih konceptov pa je strast, ki jo vztrajno razvija že zadnjih nekaj let. Uspešno je pomagal pri vpeljavi igrificiranih koncpetov in kampanj tako v velikih, srednjih kot malih podjetjih.

KOMENTIRAJ ZAPIS

Bi takšne in podobne vsebine naslednjič kar v svoj e-nabiralnik? Prijavi se na Escapebox e-novice.

KONTAKT

Kontaktirajte nas za več informacij, ponudbo ali uvodni sestanek. 

Da pa bo naše prvo posznanstvo še bolj učinkovito in fokusirano, vas prosimo, če nam nekaj osnovnih informacij zapišete v spodnji obrazec.

Seveda nas lahko tudi kadarkoli pokličete ali nam sledite na družabnih omrežjih. 

BLOG

KONTAKT

Kontaktirajte nas za več informacij, ponudbo ali uvodni sestanek. 

Da pa bo naše prvo posznanstvo še bolj učinkovito in fokusirano, vas prosimo, če nam nekaj osnovnih informacij zapišete v spodnji obrazec.

Seveda nas lahko tudi kadarkoli pokličete ali nam sledite na družabnih omrežjih. 

BLOG

MEDIJI O NAS

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

Escapebox, d.o.o.
Vojkova cesta 58
1000 Ljubljana
info@escaepbox.si

🎉

Želite e-vodič s primeri iz prakse?

Igrifikacija prodaje v RETAIL sektorju s primeri iz prakse!