Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Igrifikacija v TV serijah – prihodnost televizije?

Je igrifikacija v TV serijah nekaj, kar bo postalo povsem običajna oblika spremljanja televizije? Ta se je namreč z razmahom digitalizacije precej spremenila. No, če smo povsem natančni, se je spremenil gledalec.

TV sicer še vedno ostaja trdno na prestolu zaslonskih formatov navkljub porastu mobilne tehnologije. Toda način, kako TV spremljamo se je bistveno spremenil.

Voyo, Netflix, Amazon Prime, HBO GO, Apple TV+, Hulu … niso le sodobni ponudniki bolj prijaznega načina gledanja televizije, temveč pravi produkcijski velikani.

Večina namreč poleg ponudbe spletnega gledanja vsebin in spremljanja preko mobilnih aplikacij, namenja gromozanske količne sredstev za produkcijo lastnih vsebin.

Igrifikacija v TV serijah

Televizija je torej izredno prilagodlijva in versitilna. Zaključek lanskega leta, pa je vseeno postregel še z nečim izredno pomembnim, zanimivih in nikoli prej videnim na običajnih TV zaslonih.

Igrifikacija kot rešilna bilka TV formata

Igrifikacija v marketingu, mobilnih aplikacijah in team building aktivnostih ni nekaj novega. Z igrifikacijo  v marketingu podjetja opažajo višji stopnjo vključenosti uporabnikov.

In če smo za prenosnike in pametene telefone popolnoma navajeni, da po njih drsamo, tapkamo in zoomiramo, tega za TV zaslone ne moremo reči. Franšiza Black Mirror, ki v zadnjih nekaj letih dominira s kreativnimi formati in ponudnik Netflix, pa sta za zaključek lanskega leta napovedala nov evolucijski korak v TV formatih.

Igrifikacija v  TV serijah

Format, kjer boš ti odločal, kako se bo serija odvijala. Kjer boš s svojim daljinskim upravljalcem (ali miško in tipkovnico) poleg televiozorja, upravljal še samo vsebino v njem. Format, kjer boš ti, gledalec, postal aktiven udeleženec vsebine. In kjer bova midva – gledalec 1 in gledalec 2 – doživela različna razpleta enake zgodbe.

igrifikacija tv serije

28. decembra 2018 je tako luč sveta ugledala prva gamification serija na klasičnih TV zaslonih. Za odraslo publiko. Netflix je premierno predvajal serijo Black Mirror z naslovom Bandersnacth.

Je pa Netflix igrificirane serije za otroke izbranim gledalcem ponudil že marca leta 2018. Izbrani gledalci so v svoje Netflix račune dobili možnost izbire “Netflix Patchev”.

Ta igrifikacija sicer ni bila tako interaktivna kot sta na primer omenjena dela Black Mirror in You vs Wild. Pri Netflix patchih je šlo bolj za “unlock” možnost predvajanja dodatnih delov serije, če si je uporabnik pred tem ogledal del z označeno ključavnico.

Nekateri uporabniki so ob novi možnosti, ki so jo dobili v svojem računu, prav zabavali in svoja mnenja delili na Twitterju.

odzivi na Netflix igrificirane vsebine

Black Mirror Bandersnatch

Black Mirror zgodbe se že od svojega začetka leta 2011 kreativno ukvarjajo z utopično, a pametno, prihodnostjo. Na trenutke zelo zabavne, večinoma pa izredno utesnjujoče zgodbe gledalca silijo iz cone udobja. Gledalcu predstavjio prihodnost tudi iz drugega zornega kota.

Netflix Bandersnatch - igrifikacija v TV serijah

Njihova zadnja edicija “Bandersnatch“, pa v svojo izredno premišljeno in detajlno razvejano zgodbo vključi tebe. Gledalca.

Vsebina serije Black Mirror: Bandersnacth (NO SPOILERS!)

V Bandersnatch seriji spremljamo protagonista Stefana, ki ustvarja svojo prvo video igro po knjižni predlogi svojega idola.

Kakšno bo igro ustvaril, kaj se bo ob, pred in za tem zgodilo ter kakšne bodo posledice odločitev, pa najbolje, da si ogledate oz se odločite kar sami. Možnost, da boste naleteli na enak zaključek kot vaš kolega je realno izredno majhna.

Sestava serije je izredno kompleksna, odločitve v njej referijajo na ogromno mikro trenutkov v seriji, da niti ne omenjamo vseh referenc na pretekle dele Black Mirror, ki se znajdejo v Bandersnatchu.

Tole je diagram poteka zgodbe glede na odločitve, ki jih gledalec naredi v seriji 😮

 

You vs Wild

Aprila letos pa je na Netflixu luč sveta ugledala že druga igrificirana TV serija. You vs Wild. Zagotovo poznaš oziroma si v preteklosti že pogledal kakšnega izmed priljubljene serije Man vs Wild.

V njej bivši vojak Bear Grylls prikazuje veščine, taktike in tehnike preživetja v najhujših pogojih. Če že ne poznaš omenjene serije, zagotovo poznaš spodnje meme 😉

Bear Grylls v seriji You vs Wild

Serija You vs Wild ni niti približno tako impresivna kot prej opisani Bandersnatch. Ampak izpostavlja neko drugo zanimivost. A o tem nekaj vrstic nižje.

Serija You vs Wild nadaljuje dogodivščine Beara kot smo jih bili vajeni v Man vs Wild. Le da tokrat pravilna odločitev ni podana, ampak o njej odločiš ti. Gledalec. In seveda nista vedno obe možnosti pravilni.

Ravno tako, kot se z “Game Over” trenutkom lahko precej zgodaj v seriji srečamo pri Bandersnatcu, je ta oblika konca še precej bolj izrazita v You vs Wild.

Ena napačna odločitev in Bear ti bo naznanil, da poti naprej na takšen način ni. Del lahko na tej točki zaključiš ali svojo odločitev spremeniš.

Serija večino časa bazira na precej preprostem formatu:

  • odličitev 1
  • odločitev 2
  • samodejno nadaljevanje (brez odločitve)

Igrifikacija v TV serijah

Večino časa sta za dokončaje rezultata možna tako odličitev 1 kot odločitev 2, včasih pa neprava odločitev pomeni zaključek – Game Over.

Na precej delih je razvidno, da so zgodbe močno prilagojene preprostemu formatu, kar pomeni, da so precej površinske. Globlje ali bolj celovite narative ni, fokus je ključni odločitvi, ki gledalca lahko stane nadaljnega (ne)gledanja.

A ravno ta enostavnost formata razkriva novo dimeznijo TV formata, ki lahko ravno zaradi vključenosti gledalca postane ključen dejavnik sodobnih tv formatov.

HBO Mosaic (Murder Mystery)

Ok, morda bi bilo pošteno do HBO-ja, da bi že v samem uvodu omenili serijo Mosaic (Murder Mystery). Izšla je januarja 2018 kot mini serija v šestih delih.

Režiral jo je nihče drug kot Steven Soderbergh, glavno vlogo pa suvereno odigra Sharon Stone.

Premisa fikcijske zgodbe je zgrajena okrog zvezdnice Olivije Lake. Posebnost te mini serije oziroma gamification element, pa je Soderbergh v sodelovanju s podjetjem PodOp. Sočasno s serijo je bil za Android in iOS lansirana tudi istoimenska aplikacija, kjer se je zgodba iz TV zaslona prenesla do uporabnika.

Uporabnik aplikacije oziroma gledalec serije ima tako v sami aplikaciji možnost, da enake situacije kot jih je v seriji že videl skozi prizmo Olivije, pogleda še skozi oči ostalih protagonistov zgodbe.

Tudi HBO-jev Mosaic uprablja elemente igrifikacije

In zakaj je nisem omenil kot “klasično” obliko igrifikacije v TV serijah? Sam TV format je drugačen od omenjenih dveh zgoraj, a vseeno v svojo vsebino precej bolj aktivno vključi gledalca, kot ostali TV formati.

O nadaljevalni sezoni se že šušlja, bolj jasnih informacij pa trenuntno še ni. Morda pa tudi Mosiac v nadaljevalni sezoni vključi direktne elemente, ki bodo gledalca spremenili v igralca.

 

Vključenost gledalca v igrificirani TV seriji

Bandersnatch in You vs Wild sta dva povsem različna formata igrifikacije v TV serijah. Nekako logično je, da Netflix testira dve tako različni vsebini istega formata.

Medtem kot je Bandersnatch namenjen resnemu gledalcu, ki se bo k seriji vračal, iskal nove odvode zgodbe in tudi sam analiziral različne vsebinske odločitve, je You vs Wild precej bolj razvedrilna obilka TV igrifikacije.

You vs WIld igrifikacija v TV serijah

You vs Wild v povsem običajen avanturističen format vključuje gledalca z namenom, da s serijo preživi več časa in se v njo bolj aktivnost vključi. Netflix zagotovo primerja Engagement Rate običajnega dela Man vs Wild v primerjavi z vključenostjo gledalca v You vs Wild.

Zanimivo pri vsem skupaj pa je to, da Netflix precej natančno spremlja vedenje, navade in preference svojih uporabnikov. Če se serija kot je You vs Wild izkaže za zanimivo in bolj vključevalno kot običajni deli Bearovih dogodivščin, lahko zagotovo pričakujemo še več takšnih formatov.

Produkcijsko je format You vs Wild neprimerljivo enostavnejših in za gledalca manj inteziven.

Zaključek: Je torej prihodnost TV serij igrifikacija?

Igrifikaicja v TV serijah je zagotovo nekaj, kar bo vsako leto bolj aktivno dopolnjevalo pestro krajino TV serij. V bodoče morebiti tudi filmov.

Netflix trenutno orje ledino z igrificiranim formatom, ki je tehnično še vedno precej zahteven za izvedbo. Verjamemo in želimo si, da se takšnih oblik, tudi v drugih žanrih (komedija, horror, sci-fi, …) poslužijo tudi drugi, v samem uvodu omenjeni, producenti vsebin.

Kakšno pa je tvoje mnenje? Je igrifikacija nekaj, kaj bo postalo običajen del TV formatov? Je igrifikaijca v TV serijah in filmih prihodnost televizije? Smo kakšno zanimivost izpustili?

Povej nam svoje mnenje v komentarju.

IGRIFICIRAJTE NASLEDNJO KAMPANJO.

KONTAKTIRAJTE NAS.

Pridobite brezplačno ponudbo in idejno zasnovo kampanje/dogodka za vaše podjetje. 

Sporočite nam okvirne želje ali zgolj oddajte povpraševanje in pripravili vam bomo prilagojeno ponudbo. 

  • +386 40 461 435

DELITE ZAPIS

Share on facebook
Objavi na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Povej na Linkedinu
Share on email
Pošlji prijatelju
Blaž Pregelj

Blaž Pregelj

Koncertni navdušenec, ki si vstopnice zadnjih deset let plačuje z razvojem digitalnih projektov in produktov ter načrtovanjem spletnih strani. Strateško svetovanje o upravljanju in rasti zaposlenih, igrifikacija procesov in priprava razvojnih konceptov pa je strast, ki jo vztrajno razvija že zadnjih nekaj let. Uspešno je pomagal pri vpeljavi igrificiranih koncpetov in kampanj tako v velikih, srednjih kot malih podjetjih.

POVEJTE SVOJE MNENJE

PREBERITE ŠE

O nas

Escapebox Gamification je prva slovenska gamification agencija. Ukvarjamo se z igrifikacijo marketing kampanj, team building aktivnostmi in optimiziacijo poslovnih procesov.

SWP marketing, kreativne marketing rešitve, d.o.o., Matična številka: 8394822000DŠ: 13693263, IBAN SI56 6100 0002 1564 223 (odprt pri DH d.d.) .

Operacija Escapebox  – pop up komercialne sobe pobega, je prejemnik sredstev EKP 2014‑2020, hvala za zaupanje:

brezplačna ideja za team building

Izpolnite obrazec in pripravili vam bomo brezplačno kreativno in idejno zasnovo.