Igrifikacija marketing dogodkov

Vsak teden
nova zgodba!

Prijavi se na najbolj igrive e-novice in enkrat tedensko bomo v tvoj nabiralnih dostavili sveže vsebine o igrifikaciji, dobrih praksah in občasno še kakšno igro. 

 

Igrifikacija marketing dogodkov je več kot le zabava in igra – lahko je pomemben del celotne strategije dogodka in ključni prispevek k uspehu dogodka.

Marketing dogodki niso več zgolj obisk, pač pa angažiranje publike pred, med in po dogodku. Kako torej narediti marketing dogodek tak, da bo vključeval udeležence na zanimiv način? Kako narediti dogodek o poteku katerega bodo gostje želeli deliti svoje navdušenje tudi na družbenih omrežjih?

Vplivajte na vedenje in učenje svojih udeležencev z zabavnimi izzivi, ki nagrajujejo njihova dejanja.

Najboljše in nepozabne igre so tiste, ki so usklajene s cilji vašega dogodka, na primer izboljšanje mreženja, povečanje vključenosti udeležencev in zagotavljanje večje vrednosti sponzorjem.

Prednosti igrifikacije na marketing dogodkih

Igrifikacija je odličen način vključevanja udeležencev saj s svojimi igralnimi elementi v neigralnih okoljih draži njihov tekmovalni duh, spodbuja motivacijo in sproža pozitivna čustva. Njene rešitve so učinkovite, ker temeljijo na naravni želji človeka po druženju, samoizražanju, učenju in premagovanju izzivov – vsi radi tekmujemo in zmagujemo.

Na preprost in zabaven način prebije led in olajša sodelovanje med udeleženci. 

Dodajanje elementov igrifikacije v vaše marketing dogodke (v živo, hibridne in virtualne) ima številne prednosti, kot so:

  • povečana udeležba,
  • povečana vključenost,
  • nepozabne izkušnje udeležencev,
  • udobnejše vzdušje,
  • povečano učenje, saj vam udeleženci namenjajo več pozornosti,
  • povečana izpostavljenost blagovne znamke/podjetja na družbenih medijih,
  • boljše možnosti navezovanja poslovnih stikov,
  • dodatne spodbude za sponzorje,
  • produktivnost s takojšnjo povratno informacijo: ko igramo igro, imamo jasen namen, občutek samostojnosti in povratne informacije o napredku,
  • Epski pomen: s prehodom v drugo resničnost se udeleženci počutijo del nečesa večjega od sebe.

Kako se lotiti igrifikacije dogodkov?

K igrifikaciji dogodkov je potrebno pristopiti s ciljem in strategijo

Če je na primer vaš cilj povečati udeležbo udeležencev med sejami, se boste morda želeli osredotočiti na elemente igrifikacije, kot so anketiranje v seji, bingo ali kviz.

Za uspešno igrificiranje dogodkov morajo udeleženci razumeti pravila in nagrade, saj bo njihovo zanimanje za sodelovanje tako večje. Vsebina, ki vodi do dogodka naj bo ustvarjena tako, da udeleženci vedo, kako se bo dogodek odvijal in kako bodo nagrajeni. Jasno povejte, kaj udeleženci s sodelovanjem pridobijo, da jih spodbudite k sodelovanju. Bolj kot so nagrade zanimive, večja bo želja obiskovalcev po sodelovanju. To je tudi odlična priložnost za najem sponzorjev za nagrade.

Kako povečati vključenost udeležencev na vašem dogodku?

Naj bo pristop oseben:

Pokažite udeležencem, da cenite njihovo prisotnost. To lahko storite že pri sami registraciji, kjer postavite specifična vprašanja o tem zakaj se udeleženec želi udeležiti vašega dogodka in česa si na dogodku želi naučiti. Nato jih z uporabo teh podatkov lahko segmentirate v ustrezne skupine in jim pošljete prilagojena elektronska sporočila, ki jim dajejo informacije, katere udeleženec potrebuje pred, med in po dogodku.

Imejte »kul« faktor:

Bodite ustvarjalni in pripravite nekaj kar bo zagon pogovora med udeleženci. Foto stojnice, umetnine, dekoracije, interaktivne talne projekcije so nekateri primeri s katerimi boste zabavali in navdušili vaše obiskovalce.

Zanimiv začetek vašega dogodka lahko dosežete tudi s fizično angažiranostjo obiskovalcev. Lep primer tega je Ellen Degeneres, ki poveča vključenost svojega občinstva s “spontanimi” plesi na začetku svoje oddaje. Ljudje se na tak način zabavajo in z večjim zanimanjem sledijo nadaljevanju njene oddaje.

»Kul« faktor oddaje The Ellen Show.
Ustvarite hashtag:

Spodbudite udeležence k uporabi družbenih omrežij (Twitter, Instagram) med dogodkom in prikažite uporabo hashtaga v živo na zaslonu. Pri tem lahko ustvarite nagrade za tiste udeležence, ki bodo hashtag uporabili najpogosteje. Na tak način bodo udeleženci močno vključeni, hkrati pa je verjetnost, da se informacije o vašem dogodku razširijo tudi med tiste, ki se dogodka niso udeležili, toliko večja. 

Igrifikacija marketing dogodkov na družbenih omrežjih ima velik vpliv na vašo prepoznavnost.

Odličen primer uporabe hashtaga na marketing dogodku je AT&T Twitter Balloon.

Za promocijo svojega sponzorja AT&T na N.C.A.A. finalnem prvenstvu v košarki za moške so organizatorji postavili ogromen balon, ki je prejel vroč zrak in se povečal vsakič, ko je udeleženec objavil svoj tweet z ustreznim hashtagom #ATTLAX. Udeleženec, čigar tweet je počil balon, je postal zmagovalec igre in prejel nagrado.

Vsi udeleženci so si želeli, da bi bil njihov tweet tisti, ki bi počil balon, zato so sodelovali z veliko zagnanostjo, pri tem pa se tudi zabavali. 

S pomočjo nagrad jih lahko spodbudite tudi k deljenju želenih objav, všečkanju specifičnih strani ali oznaki prijateljev pod objavami o dogodku.

Poiščite ambasadorja za promocijo dogodka:

Ambasadorji lahko močno vplivajo na uspeh vaših dogodkov. Najboljši ambasador je tisti, ki se najbolje ujema z vašo blagovno znamko. To so strokovnjaki za online marketing. Njihova naloga je, da vaš dogodek z navdušenjem promovirajo na svojih družbenih omrežjih, saj imajo na svojih platformah veliko število sledilcev in lahko na tak način povečajo prepoznavnost vaše blagovne znamke.

Prvi korak pri iskanju ambasadorja za vaš dogodek je razmislek o demografiji občinstva in vašem proračunu. Naslednje vprašanje je kdo so vaši najbolj glasni zagovorniki na družbenih omrežjih in kako jih lahko dodatno pooblastite. Ambasador ne rabi biti slavna oseba – zadošča že lokalna javna osebnost ali priljubljen bloger.

Ko je ambasador izbran, postavite jasne cilje sodelovanja, da bo le ta lažje ogovoril svoje sledilce na pravi način. Če mu zagotovite brezplačen dostop in promocijske kode po meri, lahko kode delijo s svojimi sledilci, vi pa lahko sledite uspešnosti vsake posamezne kode. To je še posebej uporabna metoda, če delate z več kot enim ambasadorjem. Z lahkoto lahko ocenite, kateri odnosi so najbolj donosni in koristni.

Vzemite si čas za mreženje:

Poskrbite, da boste ustvarili namerni čas za navezovanje poslovnih stikov pred dogodkom, med njim ali celo po njem, da se bodo ljudje povezovali in medsebojno sodelovali. To lahko vključuje obrok tik pred dogodkom, pavze med aktivnostmi, ali cocktail uro po dogodku. 

Aktivnosti pred in po glavnem marketing dogodku so prav tako primeren čas za vpeljevanje igrifikacije.
Pridobite povratne informacije udeležencev:

Z aplikacijami za glasovanje v realnem času lahko takoj po koncu dogodka pridobite povratne informacije udeležencev, saj so takrat v mislih ljudi še sveže. Uporabite lahko tudi anketno aplikacijo, kot je Survey Monkey.

Ideje za igrifikacijo dogodkov 

Nagradne točke za specifična dejanja: 
  • Točke za zgodnjo registracijo: ponudite točke za zgodnjo registracijo, kar bo pospešilo hitrost registracij na vaš dogodek. To pomaga ustvariti večje navdušenje za prihajajoči dogodek. Poleg tega lahko tržite registracije in uporabite število registracij, da privabite potencialne sponzorje.
  • Loterija: Obvestite svoje udeležence, da sodelovanje v igri pomeni vstop v žrebanje za več nagrad, ki bodo podeljene med dogodkom. Razglasitev izžrebancev tekom dogodka je lahko odličen način za spodbujanje udeležencev, da se začnejo igrati, če tega še niso storili.

Ne glede na to, ali gre za registracijo na dogodek, mreženje z drugimi udeleženci, objave na družbenih omrežjih s hashtagom dogodka ali kaj drugega, je nagrajevanje udeležencev s točkami za naloge, povezane z dogodki, zelo dobrodošel motivator za njihovo zavzetost pri sodelovanju. Ponudba daril ali spodbujanje udeležencev s točkami jih navduši nad najnovejšo ponudbo izdelkov in vodi smiselne pogovore s sponzorji, razstavljavci in ambasadorji.

Prednost dela v skupinah:

Udeležence lahko spodbudite k skupinskemu delu. Prednost oblikovanja igre za ekipe je, da dosežete združen učinek sodelovanja celotne ekipe.

  • Scavenger hunt”: skupinska igra, v kateri se pripravi seznam z določenimi predmeti, ki jih udeleženci poskušajo zbrati ali dokončati določeno število nalog na področju, ki ga z dogodkom želite izpostaviti,
  • Kviz: med dogodkom postavljajte vprašanja o vsebini dogodka, na katera lahko udeleženci odgovorijo v živo ali iz svojih aplikacij namenjenih za dogodek. Za vsak pravilen odgovor si pridobijo točke,
  • Ustvarjalni laboratorij: Če uvajate nov izdelek ali storitev in potrebujete kreativne ideje, so dobra izbira ustvarjalne skupinske dejavnosti, ki udeležencem pomagajo pri ustvarjanju idej za izboljšanje vašega poslovanja. Na primer: udeleženci se razdelijo v dve ekipi. Vsaka ekipa mora predlagati ustvarjalne ideje za izboljšanje, promocijo ali uporabo novega izdelka ali storitve. Vsaka ekipa nato predstavi svoje zamisli na odru pred vsemi. Drugi udeleženci lahko glasujejo za ideje, ki so jim najbolj všeč. Zmaga ekipa z največ glasovi.
Komunicirajte z navdušenjem: 
  • Natečaji: bodite kreativni s svojimi tekmovanji in nagradite udeležence, ki postavijo najboljše vprašanje ali pravilno odgovorijo na največ vprašanj,
  • Fotografski natečaji: primeren način, da osvetlite pomembne značilnosti dogodka in goste spodbudite k interakciji s sponzorskimi izdelki in storitvami. Udeleženci lahko v aplikacijo naložijo fotografije in glasujejo za svoje najljubše prispevke. Primeri so lahko postaja za selfie z logotipom vašega dogodka ali tekmovanje, ki vključuje fotografiranje s specifičnim izdelkom. Lahko pa tudi ustvarite kviz, ki od udeležencev zahteva, da ugotovijo, kaj je na sliki (slika logotipov sponzorjev, fotografije ambasadorjev, govorcev,…)
  • Potni list: Spodbujajte sodelovanje med udeleženci, sponzorji, razstavljavci, govorci in ambasadorji z ustvarjanjem (digitalnega) potnega lista, v katerega udeleženec dobi štampiljko sodelujočih sponzorjev, etc,… s katerimi komunicira v času dogodka.

V svojo strategijo igrificiranih marketing dogodkov vključite lestvice najboljših. Avtomatizirane lestvice ali vsaj občasne razglasitve najboljših udeležencev tekom poteka dogodka prispevajo k večji udeležbi, ohranjajo motivirane goste in jih spodbujajo k večji tekmovalnosti, saj jim pokažejo, kje se nahajajo v primerjavi z drugimi.

Eden najpogosteje uporabljenih elementov igrifikacije so lestvice najboljših.

Ko se vaš dogodek zaključi, želite, da obiskovalci svojim kolegom povedo, kako zanimiv in drugačen je bil vaš dogodek. Morate jih navdušiti, da izstopite iz velike množice.

Viri:

  • https://www.circlesstudio.com/blog/6-ways-boost-attendee-engagement-live-events/
  • https://www.eventbrite.co.uk/blog/audience-participation-at-events-ds00/
  • https://www.sidecarglobal.com/strategy/5-ways-to-gamify-your-virtual-event/
  • https://www.meetingplay.com/blog/event-gamification-examples-event-planner-guide
  • https://www.eventbrite.com/blog/brand-ambassadors-ds00/

DELI ZAPIS

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Nina Križaj

Nina Križaj

KOMENTIRAJ ZAPIS

Bi takšne in podobne vsebine naslednjič kar v svoj e-nabiralnik? Prijavi se na Escapebox e-novice.

KONTAKT

Kontaktirajte nas za več informacij, ponudbo ali uvodni sestanek. 

Da pa bo naše prvo posznanstvo še bolj učinkovito in fokusirano, vas prosimo, če nam nekaj osnovnih informacij zapišete v spodnji obrazec.

Seveda nas lahko tudi kadarkoli pokličete ali nam sledite na družabnih omrežjih. 

BLOG

prodajni kvizi v kozmetiki in osebni negi

Prodajni kvizi – Shoppable quiz v kategoriji kozmetika in osebna nega

Prodajni kvizi postajajo običajen osrednji del prodajnih lijakov in spletnih strategij. V tem zapisu pa bomo pogledali na kakšen način in v kakšni obliki se prodajni (shoppable) kviz pojavi v kategoriji nege in počutja. Na kakšen način lahko prodajni kviz pomaga pri prodaji ličil, izdelkov za nego obraza in las, pa oči in kože, bižuteriji, zdravi prehrani in seveda britvicah.

VEČ →

KONTAKT

Kontaktirajte nas za več informacij, ponudbo ali uvodni sestanek. 

Da pa bo naše prvo posznanstvo še bolj učinkovito in fokusirano, vas prosimo, če nam nekaj osnovnih informacij zapišete v spodnji obrazec.

Seveda nas lahko tudi kadarkoli pokličete ali nam sledite na družabnih omrežjih. 

BLOG

prodajni kvizi v kozmetiki in osebni negi

Prodajni kvizi – Shoppable quiz v kategoriji kozmetika in osebna nega

Prodajni kvizi postajajo običajen osrednji del prodajnih lijakov in spletnih strategij. V tem zapisu pa bomo pogledali na kakšen način in v kakšni obliki se prodajni (shoppable) kviz pojavi v kategoriji nege in počutja. Na kakšen način lahko prodajni kviz pomaga pri prodaji ličil, izdelkov za nego obraza in las, pa oči in kože, bižuteriji, zdravi prehrani in seveda britvicah.

VEČ →

MEDIJI O NAS

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

Escapebox, d.o.o.
Vojkova cesta 58
1000 Ljubljana
info@escaepbox.si

🎉

Želite e-vodič s primeri iz prakse?

Igrifikacija prodaje v RETAIL sektorju s primeri iz prakse!