Segmentacijski, osebnostni in kvizi znanja turističnim destinacijam pomagajo spoznati in razumeti bodoče goste. Če jih pri vas še niste prizkusili, vam predstavljamo vrste, načine in dobre prakse segmentacijskih kvizov za potrebe turističnih destinacij in atrakcij.
Obiskovalci turističnih atrakcij so različni. Prihajajo iz različnih regij. So v različnih življenjskih obdobjih. Imajo različne prihodke, želje, pričakovanja in prioritete. To so zagotovo dejavniki, ki vplivajo na izbiro obiska ali aktivnosti na turistični destinaciji.
Bolj kot svoje goste poznate, bolj celovito jih lahko nagovorite.
Segmentacijski kvizi v turizmu so napredna orodja, ki nam pomagajo razumeti kaj so razlogi za obisk destinacije določenega ciljnega segmenta uporabnikov.
Prav tako nam pomagajo poiskati konreten problem, ki ga lahko uporabnikom pomagamo rešiti in ki bo postal naša konkurenčna prednost.
Uporabnike najlažje in najbolj učinkovito nagovarjamo, če jim prilagodimo ponudbo. To pa pomeni, da jim ponudimo odgovor na vprašanje, ki si ga zastvljajo.
Poglejmo primer
S kvizom o razumevanju uporabnikovih navad po Covid-19 pandemiji, lahko na zabaven in igrificiran način izvemo, kaj so ključne informacije, ki jih bodo uporabniki iskali, ko bodo ponovno raziskovali krajino rezeravacij.
Če ugotovimo, da so za veliko večino mladih družin, ki prihajajo iz severnih držav najbolj pomembni elementi varnost, dostopnost zaščitne ter varovalne opreme in podobno, lahko te informacije vključimo že v prodajne nagovore, email obvestila, ponudbe na spletni strani.
Praksa: Airbnb Trip Matcher
Airbnb je leta 2016 ustvaril novo funkcionalnost Trips, kar je bil njihov prvi poskus storitev izven klasičnih nastanitvenih nastanitvenih storitev.
Ker so bili uporabniki zmedeni nad tem, kaj so “izleti”, so potrebovali način, da jim pokažejo vse možnosti, ki so na voljo z njihovim novim izdelkom.
Odgovor na zmedenost uporabnikov?
Kviz preko enostavnih trditev in vprašanj določi vašo potovalno osebnost in vas poveže s prilagojenimi vsebinami za vaš tip potovalne osebnosti.

“Izoblikovali smo deset najbolj vidnih tipov popotnikov, nato pa vsakega od njih povezali z enim od najbolj priljubljenih svetovnih mest. Hkrati smo ustvarili serijo vprašanj, s katerimi uporabnik ugotovi, pod kateri tip popotnika spada. K vsakemu vprašanju smo seveda dodali tudi ilustracijio. Po rešenem kvizu vsak uporabnik prejme Airbnb popotniški vodič, prilagojen njegovim željam in okusu.” je povedala idejna vodja kviza Christina Chern.
Persone slovenskega turizma
Slovenska turistična organizacija (STO) je skupaj z družbo Valicon leta 2016 naredila podrobno raziskavo o personah ciljnih skupin.
Z dobljenimi rezultati STO lažje nagovarja ustrezno publiko. Slovenija se želi pozicionirati kot zelena, aktivna in zdrava butična destinacija. To bo na lažji način dosegla s segmentacijo, saj so opredelili 12 t.i. person (buying personas), ki poosebljajo ciljne segmente tujih turistov v Sloveniji.

Ker ima vsaka od 12 person svoj motiv potovanja so razdeljeni v segmentne skupine:
- DOŽIVETJA – Raziskovalci: aktivne družine, avanturisti, zeleni raziskovalci.
- DRUŽENJA – Družabniki: brezskrbni mladi, urbani potrošniki, predane mame, družabni ljubitelji hrane.
- SKRB ZASE – Muze: večno mladi, sproščeni in odprti.

Celotno raziskavo najdeš tukaj.

Poznaš Slovenijo bolje od soseda?
Čestitke! Slovenijo poznaš bolje od večine. Zdaj pa izberi svojo najljubšo točko in si jo pojdi ogledati še v živo.
Ups. Tokrat ni šlo. Prva opcija je, da kar takoj poskusiš ponovno. Druga pa, da greš raziskovat Slovenijo in kasneje rešiš kviz še enkrat.

12 vprašanj za 12 regij Slovenije.
V kateri regiji lahko kolesarimo kar 500 m pod zemljo?
Kateri slap si lahko ogledamo z Orlovega gnezda?
Prepoznaš Rusko kapelico? Prelepa lesena kapelica, zgrajena leta 1917 se skriva na poti na Vršič.
Zakaj je nastala cesta v obliki srčka?
Rogaška slatina je poleg zdravilišča in steklarne znana tudi po z magnezijem najbogatejši naravni vodi na svetu. Povezana je z legendo o krilatem konju Pegazu. Kaj pravi legenda?
Doslej največja izmerjena globina našega morja je?
Kateri je drugi največji grajski kompleks v Sloveniji?
V katerem kraju v Sloveniji imamo enega največjih proizvodnih rastlinjakov v tem delu Evrope?
Kako visok je najvišji dimnik v Evropi?
Prebivalcem katerega kraja v Sloveniji rečemo "Torbarji"?
Katera reka je dolga točno 41 km?
Kje v Sloveniji imamo muzej tihotapstva? Namig: lociran je točno na meji












Fun fact
Regija, kjer lahko kolesarimo 500 m pod zemljo, natančneje po opuščenih in skrivnostnih rudarskih rovih, je Koroška. Gre za dobrih 5 km dolgo avanturo, pri kateri je edini vir svetlobe naglavna svetilka. Primerno tudi za otroke nad desetim letom starosti. Med ogledom boste lahko prisluhnili tudi najbolj skritim zgodbam podzemlja. Edinstven muzej si lahko ogledate tudi s kajakom.
Slap Rinka je eden najlepših, najbolj znanih in najbolj obiskanih slapov v Sloveniji. Na poti po Logarski dolini ponikne in na dan privre kot izvir Črne. Kasneje postane tudi del reke Savinje, zato velja za njen prvi izvir. Tik ob njem je "Orlovo gnezdo", manjši panoramski objekt, ki nudi izjemen razgled na slap.
Leseno kapelo, posvečeno Sv. Vladimirju, so leta 1917 v spomin umrlim ob gradnji ceste čez Vršič zgradili preživeli ruski vojni ujetniki.
Srce med vinogradi je ena najbolj znanih slovenskih znamenitosti. V oblake prepoznavnosti je prišla predvsem zaradi slik na Instagramu. Najbolje se ga vidi iz turistične kmetije Dreisiebner. Po besedah Janka Dreisiebnerja je razlog za srce njegov oče. Ob gradnji je prav on izrazil željo, da naredijo ovinek v desno, tako da cesta ne bo tako strma.
Pegaz, mitološki krilati konj, je odkril nekaj edinstvenega. Ko je s kopitom udaril v tla, je na plan izbruhnila voda. Ta voda je z magnezijem najbogatejša naravna mineralna voda na svetu.
Največja izmerjena globina morja ob piranski Punti (rt Madona) je - 37.25 m. To točko poimenujemo tudi "podvodni Triglav". Ker je Slovensko morje plitvo, se lahko hitro segreje ali ohladi.
Grad Kostel s pripadajočim trgom predstavlja drugi največji grajski kompleks v Sloveniji. Takoj za celjskim gradom. Grad Kostel je zares impresivna utrdba, ki jo obiskovalec zagleda že z glave ceste, ko se spušča proti hrvaški meji. Natančneje proti mejnemu prehodu Petrina. Stoji na koničastem hribu in se ponosno bohoti nad vijugasto reko Kolpo, ter pogleduje tako proti sosednji Hrvaški kot seveda notranjosti Slovenije. Od leta 2019 lahko impresivno zgodovino gradu spoznate tudi skozi interaktivno igro pobega.
V Dobrovniku, ki je od Murske Sobote oddaljen dobih 15 kilometrov, si lahko ogledamo Tropski vrt. Gre za mesto, kjer letno proizvedejo prek dva milijona orhidej. Poleg tega pa se lahko sprehodite med več kot 350 različnimi rastlinami. Vsekakor priporočamo obisk.
V Sloveniji imamo najvišji dimnik v Evropi. Trboveljski dimnik namreč meri kar 360 m. Zaradi svoje višine in veličastnega razgleda je cilj številnih ljubiteljev adrenalina. Na spletu se najde ogromno foto in video materiala iz vrha dimnika. Naše priporočilo je, da si ga oglejte od spodaj 🙂
Pogumni pastirček Jakob je ukanil zlobnega zmaja iz Postonjske jame. Kako? Legenda pravi, da je nekoč v Postojnski jami živl veliki grozni zmaj. Ker so se ga okoliški prebivalci bali so iskali rešitelja, ki jih bo odrešil strahu. Na pomoč je prišel iznajdljivi pastirček Jakob. Za obrok mu je prinesel z apnom napolnjeno telečjo kožo. Ko se je pošast po obedu napila vode, jo je razneslo. Jakobu so v zahvalo postavili kip, iz ostankov zmajeve kože pa sešili torbo. Od tu izraz "torbarji". Ker je bil Jakob iz Šmihela pri Nanosu, na začetku vasi nahaja tudi njegov kip.
Reka Ljubljanica v dolžino meri 41 kilometrov. Gre za reko sedmerih imen, ki iz številnih izvirov privre na dan na Vrhniki, prečka celotno Ljubljansko barje in središče Ljubljane ter se pri naselju Podgrad izliva v Savo.
V prostorih bivšega maloobmejnega prehoda na Pristavi pri Novi Gorici lahko vidimo majhen, a izjemno zanimiv muzej. Gre za muzej tihotapstva, v katerem so na ogled najbolj pogosti predmeti in zanimive zgodbe povezane s "švercanjem". Poleg muzeja je dodatna popestritev še soba pobe
Zakaj segmentacijski kvizi v turizmu?
S kvizom na interaktiven in zabaven način predstavite informacije, ki jo želite sporočiti. Poleg tega lahko precej bolj natančno spoznate tipe obiskovalcev na vaši spletni strani ali družbenih omrežjih.
Predstavljajmo si scenarij, ko nas med spletne strani regije v Sloveniji izzove napis: “Prepoznaš najbolj zanimive festivale na gorenjskem?”
Med odgovarjanjem na vprašanja lahko med zabavno in interaktivno vsebino uporabniku predamo več informacij. Na nezaveden način bo lahko izvedel:
- Kviz samo za prave ljubitelje čokolade! (s kvizom sporočimo informacijo o Festivalu čokolade)
- Katera je najbolj znana gorenjska sladica?
- Prepoznaš vse svetovno znane Gorenjce in Gorenjke?
Ne smemo pa pozabiti tudi občutka zmagoslavja in ponosa ob končanem kvizu.

Poleg izobraževanja lahko kot turistična atrakcija ugotovite še precej drugih, za digitalne aktivnosti pomembnih informacij:
- Kakšne vrste aktivnosti so potencialnim obiskovalem blizu?
- Kdaj je za njih obisk gorenjske najbolj zanimiv?
- S kom potuje?
- V katerem življenjskem obdobju je?
Uporabnik se je na tej točki izobrazil in precej verjetno vsaj bežno zapomnil datum festivala, ki bi ga najraje obiskal. Če ga tik pred samim dogodkom nagovorimo še z oglasnim nagovorom, je verjetnost, da bo festival res obiskal, precej večja kot sicer.
S pomočjo odgovorov smo dobili ogromno informacij s katerimi smo jih segmentirali v logične skupine.
Med pripravo strategije upoštevamo lastnosti predhodno segmentiranih skupin. Splošni uporabniki se nato razvrstijo v lijake (zbirka uporabnikov z enakimi lastnostmi). Nato pa lahko vsakemi skupini uporabnikov nudimo vsebino, ki bo za njih res aktualna in zanimiva. Ne bo najbolj smotrno, če bomo upokojenemu paru, ki potuje z avtomomom ponujali adrenalinsko doživetje na Soči.

Kje je uporaba kvizov najbolj pogosta?
Kot smo že pisali v zapisu o marketing kvizih, je to orodje najbolj pogosto v marketingu. Ta seveda ni neka izolirana celica izven turizma, ki uporablja mnogotere marketing prijeme za komuniciranje s ciljnimi publikami.
Vseeno, pa se lahko za turistične potrebe tovrstna orodja še dodatno vsebinsko in tehnično prilagodi. Na ta način so podatki, ki jih akumuliramo, še bolj uporabni za turistične delavce.
Zaradi svoje zabavne narave in izziva s katerim sooči uporabnika, imajo izredno visok odstotek konverzije.
Zakaj segmentacijski kvizi v turizmu?
Segmentacijski in osebnostni kvizi, s katerimi boste bolje poznali svoje ciljne publike vam omogočajo da:
- svoje obiskovalce z vsebino vključite in zabavate,
- digitalne uporabnike navdušite in jih spremenite v svoje fizične obiskovalce,
- spoznate in segmentirate uporabnike,
- pridobite e-mail naslove uporabnikov,
- predstavitve novo ali aktualno ponudbo,
- podaljšate čas na spletni strani,
- poskrbite za večjo vključenost na družbenih omrežjih.
Bodite eni izmed prvih
Segmentacijski kvizi v turizmu so še vedno povsem premalo uporabljena taktika in orodje za razumevanje in poznavanje uporabnikov. Razumem, zahtevajo nekaj časa, priprave vsebine in razmisleka o strukturi. Toda učinki so zares kakovostni in vam lahko pomagajo pri izboljševanju marketing metrik kot so:
- daljši čas na strani (time on site),
- nižja zapustna stopnja (bounce Rate),
- višja penetracijo uporabnkov (pages/session),
- večje število komentiranjev in delitev (engagement rate).
To zagotovo pomeni, da bodo tisti, ki se jih bodo lotili prvi, imeli prednost. Prednost, ki jo bodo uporabniki spoštovali in si jo zapomnili. Prav edinstvenost, ki jo na tej točki ponujajo kvizi je en od razlogov zakaj bo konverzija izredno visoka.
Za katere turistične destinacije so primerni segmentacijski kvizi v turizmu?
Turistična destinacija, ki ne ponuja nobenih aktivnosti.
Čeprav turistična atrakcija nima prav nobenih aktivnosti in trenutne vsebine, ki bi jo lahko izpostavili lahko pripravite marsikaj zanimivega.
Odidemo lahko v preteklost in se osredotočimo na zgodovino. Tu lahko podrobneje spoznamo objekt, mesto, pokrajino, način življenja, stare navade ali ljudi, ki so tu živeli.
Druga, bolj aktualna možnost je, da ostanemo v sedanjosti. V tem primeru je rdeča nit trenutno obdobje. Celoten fokus in sporočilo kviza je povezano s trenutno aktivnostjo. Kaj bodo obiskovalci s tem doživetjem pridobili. Kaj je v bližini turistične atrakcije še na voljo. Morda znana gostilna z lokalno ponudbo.
Tretja možnost pa je prihodnost. Kakšni so načrti turistične atrakcije. Kaj bodo obiskovalci še lahko počeli in doživeli. Kakšni so načrti kraja v katerem se ta nahaja.
Gradovi, dvorci in trdnjave

V Sloveniji imamo ogromno gradov, dvorcev in trdnjav. Po podatkih spletne strani gradovi.net jih je kar 173. Kar nekaj jih žal ni v najboljšem stanju. Imamo pa na srečo ogromno gradov, ki so super ohranjeni in nudijo tudi dodatne aktivnosti.
Gradovi imajo fantastično vsebino, ki jo lahko delijo na svojih omrežjih. Zagotovo obstaja ogromno zgodb o tisti, najbolj zanimivi družini, ki je živela v gradu. Prek kviza se lahko predstavi tudi najbolj impresiven prostor. Kaj je v njem potekalo in zakaj je obisk obvezen.

Kaj je tista konkurenčna prednost, ki en grad naredi drugačen? Ob obisku spletne strani morda ni najbolj razvidno. Če pa obiskovalcu ponudimo kviz bo do te prednosti prišel sam. Ne bo zgolj prebral stavka ali spletni strani, ampak bo med reševanjem kviza dobil še več informacij.
Termalna zdravilišča in segmentacijski kvizi v turizmu
Tradicija zdravilišč sega vrsto let nazaj, v čas Rimljanov. Od takrat jih zaradi svojih blagodejnih učinkov obiskujejo obiskovalci iz celega sveta. Termalna zdravilišča imajo druge vrste izziva. Imajo namreč ogromno vsebin in aktivnosti, ki jih nudijo svojim gostom.
Gostje iz različnih ciljnih skupin se ne zanimajo za enake storitve, ki so na voljo. Ob uporabi kviza lahko predstavimo našo vsebino. Lahko pa tudi točno izvemo kdo se zanima za določeno aktivnost.

Nekatera zdravilišča delajo super vsebino na družabnih omrežjih. Tudi rezultati so temu primerni, saj imajo veliko število sledilcev. Prav za njih je idealno, da tem sledilcem ponudijo nekaj novega. Dodatno vsebino, ki bo prinesla še večji odziv od množice sledilcev.
Vodilne turistične destinacije in uporaba segmentacijskih kvizov
Slovenija je razdeljena na 12 statističnih regij. Za turistično usmeritev pa skrbi STO in 34 vodilnih destinacij. Vsaka od teh na svoj način in po najboljših močeh skrbi za uspešen razvoj turizma. Segmentacijski kvizi v turizmu so zagotovo ena od metod, ki bodo v prihodnosti izjemno pogosto uporabljena.
Eden izmed izzivov s katerim se soočajo je zagotovo širina ponudbe, ki jo ponuja posamezna regija. Težko oziroma nemogoče je namreč predstaviti celotno širino določene regije.
Običajno je fokus na tisti najbolj prepoznavni lokaciji. Drugim, ki niso tako prepoznavne pa se dogaja krivica. In prav zato je kviz izredno zanimiv format. V interaktivnem doživetju lahko obiskovalcem predstavimo tudi manj znane destinacije ali navade, ki so vredne obiska.

Prihodnost segmentacijskih kvizov v turizmu
Kvize na raznih spletnih straneh poznamo že nekaj časa. V zadnjem obdobju je vedno več turističnih destinacij, ki se zavedajo prednosti le teh. Predvsem pri kvizih gre za t.i. win win situacijo.
Uporabnik z reševanjem dobi zabavno interakcijo s kulturno dediščin in se nekaj novega nauči. Predvsem slednje je pomembno, saj uporabnika na zabaven način izobrazimo. Naši uporabniki to ceinjo.
Izrednega pomena je tudi za vse deležnike na drugi strani, za ponudnike. Kvizi jim omogočijo, da lahko pripravijo najbolj ustrezno ponudbo. Ponudbo, ki je obiskovalec ne bo mogel zavrniti.

Če potrebuješ pomoč ali idejo, smo z ekipo na voljo. Kontakt.
Če pa te zanima, kako si pri svoji blagovni znami pomagati z osebnostnim kvizom, klikni na spodnji Lucijin zapis. Mimogrede, si vedel, da je najbolj priljubljen Buzzfeedov osebnosti kviz rešilo skora 49 milijonov ljudi?
Segmentacijski kviz je odlično orodje za božične adventne marketing kampanje
Tako kot adventni koledar ali navaden kviz, je tudi segmentacijski kviz lahko odlično orodje za doseg večjega števila spletnih uporabnikov v božično-novoletnem času.
Preberi zapis o uporabi adventnih koledarjev v marketing kampanjah in spoznaj, kaj vse omogočajo.
PS: v tem blog zapisu, pa te čaka 5 zares kreativnih idej, ki jih lahko uporabiš v letošnji adventni marketing kampanji.
PREBERI ŠE

Kako in zakaj je Tesla kot glavni promocijski kanal za nova modela izbral igro?
Podjetje Tesla je ob lansiranju modelov Tesla 3 in Tesla X uporabilo precej zanimivo promocijsko strategijo. Predstavilo jih je v priljubljeni igri Game for Peace, rezultat pa je bilo večje




Trendi igrifikacije za leto 2021
Če so se marketinški guruji še v začetku prejšnjega desetletja spraševali, ali je igrifikacija na njihovem področju le muha enodnevnica ali pa morda trend, ki bo začrtal smernice znamčenja, oglaševanja


Kaj je kviz prodajni lijak (quiz funnel)?
Kviz prodajni lijak je vsebinska in vključitvena (engagement) nadgradnja razširjene metodologije prodajnega lijaka. Prerašča v izredno močan in uporaben način za komunkacijo s spletnimi uporabniki. Predvsem pa njihovo poznavanje in


Unikatno darilo? Nič lažjega!
Bliža se konec leta in s tem čas obdarovanj: od Miklavža, Božička, Dedka mraza, pa daril ob praznovanju novega leta, da običajnih rojstnih dni, porok, rojstev in kar je še