🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

Priložnosti in rešitve za višjo prepoznavnost turistične destinacije

Kako lahko butične turistične destinacije tekmujejo z velikimi turstičnimi ponudniki in kako pri tem lahko pomagajo zakonitosti igrifikacije?

Američani radi rečejo, da je bog ustvaril ljudi, ampak šele Samuel Colt jih je pozneje napravil zares enake. Morbidna primerjava, ki pa jo je vendarle mogoče preslikati na pojav svetovnega spleta pred slabimi tridesetimi leti.

Z njegovim razmahom je tudi najmanjša možna oblika poslovnega delovanja dobila dostop do marketinških možnosti, kot so jih nekoč imele zgolj korporacije. Če je bilo z revolverjem potrebno znati dobro ciljati, gre pri marketingu … no, saj veste, tu so stvari precej podobne.

Majhnost = prednost

Enako velja za male oziroma butične turistične destinacije. Čas, porabljen za vitje rok proti nebu, češ, vsi gredo vsi zgolj na Bled in v Portorož, je morda pametneje zamenjati z razmislekom, kako ponuditi tisto najboljše, kar imamo ponuditi. Oziroma, kako predstaviti to, kar vas dela edinstvene in drugačne od največjih.

Se rešitev skriva v igrifikaciji?

Turizem je dejavnost, ki je zelo odvisna od oblikovanja končne izkušnje obiskovalca. Slednjo ves čas obiska gradita in sooblikujeta turist, ter na drugi strani ponudniki turističnih storitev. Na vse dejavnike ne boš imel vpliva, zato je pomembno, da znaš uporabiti vzvode, ki so ti na voljo.

V tem vodiču bi te želeli popeljali skozi izkušnje, načine in metode, kako določeno tematiko povzdigniti na raven igre, ki bo spodbudila vedoželjnost, tekmovalnost in se na koncu prelila v zadovoljstvo z obiskom tvojega kraja. Vse to pa se seveda odrazi tudi z odzivi na družbenih omrežjih.

turistične destinacije - odzivi uporabnikov na družbenih omrežjih
Nekaj utrinkov obiskovalcev igre pobega na Gradu Kostel.

Poleg pozitivnega občutka vključenosti in povsem novi dimenziji turistične izkušnje, se bodo med drugimi bonusi znašli še večja prepoznavnost kraja kot blagovne znamke in večja lojalnost turistov, ki so nas že kdaj obiskali.

Igrive rešitve za butične turistične destinacije

Pojem igrifikacije poznamo. A kako jo vpreči v turizem? Kako jo implementirati na majhne turistične destinacije?

Sodobni turisti so pogosto navdušeni nad dejstvom, da lahko določen kraj odkrivajo interaktivno. Vključeno, kar pomeni, da proces terja kanček njihovega sodelovanja. Nekaj vloženega napora, pa naj bo miselnega ali fizičnega.

Druga privlačnost je vstop v zgodovinski ali celo fantazijski svet, skozi katerega jem prikažemo drobec zgodovine, izročila ali krajevnega dosežka. Grad Kostel je tako svojo preteklost imenitno prenesel v pustolovsko dogodivščino, v nekakšen interaktiven preizkus sposobnosti, znanja, sodelovanja in mirnih rok. 

Castle Escape - Grad Kostel
Igra pobega z zgodovinskimi informacijami na gradu Kostel je poskrbela za precej novih gostov in odzivov na družbenih omrežjih.

Taka igra je v manj turistično obremenjenih dneh povsem lahko privlačna tudi za domačine, saj se lahko z njo preizkusijo v poznavanju domačega okolja, socializirajo in zapolnijo dolgočasno popoldne. Medsebojno tekmovanje, nabiranje dosežkov (lahko dejanskih ali pa virtualnih) motivacijo sodelujočih še poveča ter na koncu ostane kot lep spomin na potovanje in druženje.

Plusi in skoraj nič minusov

Z igrifikacijo pridobita obe strani, tako destinacija, kot obiskovalci. Slednji so deležni edinstvenega in razburljivega spoznavanja kraja, medtem, ko bodo domačini bržkone deležni več obiska, ki se zna v povprečju tudi podaljšati, sami turisti pa bodo zaradi velike mere vključenosti v proces spoznavanja kraja postali tudi nekoliko bolj lojalni obiskovalci.

Svojo izkušnjo, če bo ta seveda kakovostna, bodo zagotovo radi delili dalje in tako postali vaši turistični ambasadorji. 

Kaj torej imamo ponuditi?

Prva asociacija  bodo verjetno zgodovinski pomniki v mestu. Arhitektura. Naravne znamenitosti. Vse tisto, za kar ste že pred desetletji postavili obcestne kažipote, pisane informativne panoje in statično spletno stran, pa vendarle nihče ne pride.

treasure hunt ljubljana
Ena izmed ekip med igro Treasure Hunt po središču Ljubljane.

Kaj je torej narobe?

Največja težava se običajno skriva v tem, da že od začetka stavimo na vse. Namesto, da bi si vzeli čas za razmislek:

  • kakšni turisti prečkajo naše območje,
  • kaj natanko je tisto, kar bi jih utegnilo zanimati,
  • kaj jim lahko ponudimo, da si bodo turistično destinacijo zares zapomnili?

Pogosto je v kraju dovolj en sam zanimiv dejavnik, pa se trume prišlekov pojavijo iznenada. Dobra gostilna, tradicionalna prireditev, ki se prime ali pa nenavadna zgodba, ki je je pojavila v medijih in spletu.  Prva primera sodita med preveč spontane, da bi se ju dalo sprožiti na ukaz, zadnji pa vendarle namiguje na nekaj, kar se z nekaj truda in znanja da tudi ustvariti. V Višnji Gori so denimo v središče lova na zaklad postavili svoje kopališče, na katerega so še posebej ponosni. 

treasure hunt visnja gora1
Treasure hunt visnja gora na bazenu Višnja gora.

Pametne naprave

Telefoni in tablice so zadnja leta doživeli tolikšen razmah, da lahko že brez skrbi predvidevamo, da so naši gostje opremljeni z njimi. Vsaj z eno napravo v skupini. Zato je tehnologijo neizogibno vključiti v samo doživetje, tudi zato, ker lahko prek pametne naprave lažje spremljamo in beležimo pridobivanje dosežkov, točk, predvsem pa lahko prek njih subtilno spodbudimo deljenje dogajanja in fotografij na družbenih omrežjih.

Igrifikacija in butična turistična destinacija?

V grobem lahko igrifikacija ponudi  več različnih samovodenih ogledov določene destinacije. S pomočjo aplikacije ali pa katere iz nabora socialnih iger v naravi, vsekakor pa igrifikacija lahko deluje tudi trajnostno. Eden njenih temeljev je zbiranje točk in dosežkov. Če v to vpletemo vse deležnike, kot so hoteli, turistične agencije, kmetije, obrti, muzeje in galerije, lahko popotnike spodbudimo (zbiranje točk), da bodo svoj potovalni proračun porabili v tvojem kraju, v zaključenem krogu, v zameno za popuste, beri dosežke.

Primeri igrifikacije v turizmu

Nekatere so stare že stoletja. Denimo Letterboxing. Ta kombinira elemente orientacijskega pohoda, poznavanja umetnosti/obrti in reševanja zagonetk. »Poštni nabiralniki« so na skritih mestih postavljene škatle, običajno varne pred vremenskimi vplivi, ki jih je potrebno poiskati.

Po navadi vsebujejo knjižico vtisov, ročno izdelano štampiljko, lahko tudi manjša darilca za najditelje  in veliko domišljije ustvarjalca. Namigi, kako najti posamezno šatuljo so lahko objavljeni na družbenih omrežjih ali pa predani ustno, v kaki krajevni ustanovi. Muzeju, piceriji, na sedežu krajevne skupnosti, v obrtni delavnici, kot je kovačija in podobno. 

Globalno priljubljena turistična igrifikacija Letterboxing.
Globalno priljubljena turistična igrifikacija Letterboxing.

Letterboxingu sta podobna geocaching, le da tu pri iskanju skrivnostne škatle tekmovalci uporabljajo GPS koordinate ali pa munzee, kjer kontrolne točke predstavljajo QR kode, ki jih preberemo s pametno napravo in, ki v sebi skrivajo tudi morebitna navodila za iskanje naslednje točke. 

Aplikacije

Skupek programske kode je lahko odličen sopotnik in vodič za tiste, ki potujejo sami. In število takih turističnih individualistov se z leti vztrajno povečuje. Aplikacija nas lahko vodi po okoliških rekreacijskih poteh, lahko je konferansje zanimive igre, v vsakem primeru pa je lahko odličen zapisnikar dosežkov, slikovnih, tekstovnih in zvočnih vtisov.

Navidezna, prirejena in obogatena resničnost

Tehnologije, ki  nam informacije prinašajo vizualno, so na nekakšni prelomnici. Ponudniki naglavnih setov so trenutno sredi razvoja nove generacije naprav, z boljšimi ločljivostmi, predvsem pa z izboljšanim občutkom prostora. 

VR tehnologija lahko odlično popestri dogajanja, ki so pretežno statična. Projekcije turističnih  filmov, podoživljanje preteklosti v muzejih ali pa za nekatere preveč dolgočasno posedanje v kavarni. Takega izziva so se z VR kotičkom uspešno lotili v ljubljanskem Woop Parku.

woop vr

Toda vse naštete tehnologije, zlahka prenesemo na zaslon pametnega telefona. Turistu, ki svojo napravo usmeri proti obzorju, lahko na podlagi vključenih lokacijskih podatkov pogled opremimo z imeni in višino gorskih vrhov. In spet, ko kamero usmeri proti središču mesta, lahko iz streh in ulic švigajo napisi s podrobnostmi o zgodovinskih pomnikih, kulturnih prireditvah, muzejih in galerijah.

Postavi cilje

Začni zmislijo na konec. Kaj natanko bi rad dosegel? Kaj je tisto, kar bi rad poudaril? Kako nameravaš meriti uspešnost? Potem sledi najtežji del, iz vsega naštetega stkati intrigantno zgodbo, ki bo obiskovalcu prebudila domišljijo in željo po doživetju. Bo igra namenjena samo fizičnim obiskovalcem? Ali pa tudi tistim, ki si potovanj iz tega ali onega razloga ne morejo privoščiti in bi si želeli izkusiti vsaj virtualno doživetje?

Pri izvedbi vsekakor razmisli o pomoči profesionalcev, znanje ima največ možnosti, da začetni vložek preoblikuje v končni uspeh.

Grad Kostel - igra pobega - Castle Escape
Lokacije iger preko katerih odkrivamo skrivnosti in zgodovino gradu Kostel.

Poznaj svojo publiko

Kdo so ljudje, ki obiskujejo tvoj kraj? S kakšno zabavo bi jih najbolje pritegnil? Povsem lahko ze zgodi, da je demografija turistov mešanica vsega mogočega. A tudi v takem primeru je mogoče najti igro, ki bo tematsko dovolj obširna, predvsem pa izvedbeno prilagodljiva, da bo našla svoje tarče. V takih primerih ni slabo preveriti morebitne konkurence s podobnim občinstvom, kako so se lotili spodbujanja svojih obiskovalcev.

Pri razvoju imej v mislih ciljno publiko. Kviz Neverjetne živali je grafično in vsebinsko nagovarjal otroke med 6. in 12. letom starosti.

Postani pripovedovalec

Tako kot vsak dober film ali knjiga, mora tudi igra vsebovati zgodbo z ustreznim zapletom. Zgodba pritegne, zaplet pa vzpostavi spisek stvari, ki jih je potrebno narediti. Pomembno je nekaj: oboje mora biti preprosto, jasno in hitro razumljivo. Vse, o čemer govorimo, ne bo doseglo učinka, če bodo navodila predolga in zapletena.

Razmisli o uporabi ključnikov oz. hashtagov in nagrad za deljenje na omrežjih. Poskusi ustvariti spletno skupnost.

Dober zaplet pritegne več publike. Če je mogoče vplesti kak nenaden preobrat, šok, vsekakor poskusite. Zgodba mora biti povezana s ponudbo kraja in mora biti ključen del marketinških aktivnosti. Tako na spletu, kot sicer. Čeprav, splet je v tem primeru zelo pomemben. Zgodba mora postati viralna.

Aktivnosti pred obiskom

Igrifikacija turističnega obiska se lahko začne že pred samim obiskom. To je prvi prikladen trenutek za namestitev aplikacije, postavitev nagradnega vprašanja, ki prinese dosežek (najbolje popust ali brezplačno vstopnico za katero od znamenitosti). V tej fazi je ključna pridobitev email naslova posameznika (marketing automation), v zameno mu nanj pošljemo pdf datoteko turističnega prospekta.

To je tudi trenutek, ko se obiskovalec še odloča ali se bo k nam sploh namenil. Tvoja ključna naloga je, da njegovo zanimanje in radovednost dovolj spodbudiš, da se bo to zares zgodilo. 

Aktivnosti med obiskom 

V tej fazi se odločilno oblikuje vtis o turistični izkušnji. Ta je seveda mešanica različnih dejavnikov, na katere ne boš imel vpliva, kljub temu pa lahko skozi igralno sugestijo spodbudiš naslednje učinke:

  • Aaah učinek: občutek pozitivnega presenečenja, spodbujen z nečim lepim, nepričakovanim, morda celo nerazložljivim.
  • Aha učinek: Zadovoljstvo, ki ga občutimo, ko z nekaj vloženega truda rešimo uganko ali pa dojamemo nekaj kompleksnega.
  • Haha učinek: notranje zadovoljstvo, zaradi nečesa zares zabavnega. 

Aktivnosti po obisku

V zadnji fazi je tvoja naloga okrepiti pozitivne vtise, saj gre z proces, v katerem se ključno izoblikuje posameznikovo mnenje o lastnem doživetju. Z igrifikacijo lahko bodisi obudimo pretekla doživetja ali pa spodbudimo razloge za naslednji obisk. Nova priložnost za prijazen opomnik z ikonami osnovnih družbenih omrežij za morebitno  deljenje doživetja.

Dobrodelna nota

Pomoč, takšna in drugačna, je eden pomembnih dejavnikov, ki angažirajo posameznika. V okviru igre lahko ponudimo tudi možnost prispevanja za kak dober namen. 

Nagrada?

Končni cilj igre je skoraj vedno nagrada. Ta je lahko fizična, denimo kozarec sponzorskega vina ob uspešnem zaključku, pogosto pa zadostuje virtualna. Umestitev na lestvico najboljših, pridobitev bedža ali kaj podobnega. A ne pozabimo, da se je v praksi pokazalo, da posamezniku največ pomenijo ponotranjeni dosežki, kot je prikaz lastnih kompetenc, druženje, interakcija in preizkus lastnih sposobnosti.

turistične destinacije - nagrada

Igra naj bo strukturirana tako, da bodo tekmovalci lahko dosegli vsaj nekatere cilje. Ti naj bodo izzivalni, a vendarle ne pretežki. Sodelujoči naj vedno odidejo z občutkom, da so nekaj dosegli, ob tem pa jim moramo sporočiti tudi to, da je naslednji dosežek čisto na dosegu rok.


Sorodne objave