Ideje za učinkovit team building
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Kako ustvariti zares učinkovit team building?

V tokratnjem zapisu sem pogledal s svojo karierno preteklost in primerjal kaj naredi dolgočasen in kaj zares učinkovit team building.

Ko sem pred leti štel že peto leto zaposlitve v precej spoštovanem in uglednem slovenskem retail podjetju, smo bili s sodelavci enotni v precej stvareh, v eni pa zagotovo najbolj – blazno so nas motili nenačrtovane motnje delovnega procesa.

Po jutranjih sestankih, si je vsak splaniral svoj dan po fazah, da bo zaključil vse kar je bilo dogovorjeno oziroma, kar si je zadal.

Seveda se vmes zgodi sto in ena neplanirana aktivnost – sestanek, brainstormanje, nepredivdene napake na spletnih straneh in podobno.

Četudi je vse omenjeno lahko precej podrlo in spremenilo potek delovnega dne, pa smo si vsi najmanj želeli hitro splaniranih in ne vnaprej načrtovanih daljših poslovnih aktivnosti – teambuildingi, predstavitve, daljši sestanki, službene poti in podobno.

Nihče se omenjenih aktivnosti ni branil, ravno nasprotno, celo pozdravljali smo jih, a težava je nastala, če te niso bile dobro skoordinirane, splanirane in izvedene.

Motivacija zaposlenih je ključen faktor rasti vsakega podjetja.

Kako ustvariti team building, ki bo zares učinkovit?

V tem zapisu bomo pogledali:

  • Česa si kot organizator teambuilding dogodkov ne želite početi?
  • Katera vprašanja si morate zastaviti, da boste program sestavili na vključevalen način?
  • Kako sploh pripraviti teambuilding dogodek, ki bo vaše kolege v podjetju navdušil do te mere, da bodo o njem govorili vsaj do naslednjega dogodka. Če ne dlje.
  • Kaj zaposleni od teambuilding dogodkov pričakujejo?
  • Zakaj ne smete izhajati iz tega, kaj si zaposleni želijo, temveč iz tega, kako jih boste postavili v okolje, ki jim bo vzelo sabo, in nenazadnje
  • Kako lahko nekaj taktik takoj preverite v vašem podjetju in ugotovite kakšen tip zaposlenih pravzprav sploh imate med svojimi kolegi.

Za učinkovit teambuilding potrebuejte 2 ključni sestavini namen in cilj, ki bi ga radi dosegli med svojimi zaposlenimi in strokovno ekipo, ki zna vaše interne ekipe vživte v popolnoma novo, drugačno in izzivano situacijo.

www.escapebox.si

Ste pripravljeni? Berite naprej!

Kaj zaposleni razumejo kot učinkovit team building?

Zaposleni se med seboj poznamo. Vemo iz kje je kdo doma, vemo koliko otrok ima kdo, in koliko so stari. Česa ne marajo in kaj jim na obraz nariše nasmeh. Čutimo in  vemo, kdaj so slabe in kdaj židane volje.

Vse to vemo precej bolj kot kdorkoli, ki v podjetje pride in poskuša v ekipi “dodatno utrditi odnose”. To zagotovo ni lahka naloga. Odnosi se gradijo dolgo časa, se vmes skrhajo in ponovno sestavijo. Zato je predrznost marsikaterih storitvenikov, ki obljubljajo magično formulo za “povezovanje ekip” precej visoka.

Namen ponudnikov teambuilding storitev ni, da v nekaj urah ali v izjemnih primerih dneh, “pozdravijo” ali “okrepijo” ekipo in ekipni duh.

Njihov namen tudi ni, da ekipam dokaže, da niso ekipa. Še tako slaba ekipa, je v svoji najintimnejši enoti kolektiv ljudi, ki stremi k istemu cilju. In vse to se hitro in prevečkrat pozablja.

Zaposleni želijo na teambuildingu razmišljati, a izven okvirov svojega delovnega mesta, želijo biti izzvani in želijo dobiti občutek, da ustvarjajo na način, kot do sedaj še niso.

www.escapebox.si

Namen ponudnikov teambuilding storitev je, da ekipo postavijo v drugačno okolje. Da zabrišejo mejo resničnega in fikcijskega, in ekipo pripravijo do tega, da se povsem naravno odziva na situacijo v katero je postavljena.

Zaposlene postavite v okolje, ki jih bo motiviralo in navdušilo.

Kaj definira slab team building?

Predvsem in najbolj pomembno je, da že vabilo na teambuilding ni dolgočasno in se nikoli ne začne na rednem tedenskem sestanku s stavkom “In … ali smo za teambuilding?”. Vsak izmed zaposlenih si želi, da se sodelavci druži na drugačen – neformalen – način.

Zato vprašanje absolutno ni na mestu in je nepotrebno, kajti odgovor je DA!

Naj se zaposleni ne obremenjujo z dolgočanimi vabili na zabavne aktivnosti.

Slab teambuilding zagotovo ne bo upošteval vseh spodnaj naštetih točk, kar pomeni, da bodo zaposleni tavali v nepopolnih informacijah in posledično slabem občutku, da bodo izgubili še en delovni dan:

  • datum in ura
  • kraj
  • vrsta in tip oblačila, ki ga potrebujem
  • kratka, a vseeno misteriozna, agenda
  • obrazložitev kdaj, kje in kako bomo končali
  • potrditev, da je namen in cilj teambuildinga, da bomo naslednji dan na delovno mesto prišli še močnejši in bolj učinkoviti

Vabilo na teambuilding pošljite vsaj 1 mesec pred pričetkom in v mail ne pozabite dodati avtomatičnega koledarskega dogodka, da si ga vsi zaposleni dodajo v koledar.

www.escapebox.si

Slab teambuilding ima obraten učinek!

Svojo ekipo navdušite, ne uspavajte.

Če se ekipa dobi občutek, da na teambuilding dogodku “mora” sodelovati, potem je celotna aktivnost že v samem štartu obsojena na neuspeh, kisle nasmehe in pogledovanje na uro, kdaj se vse skupaj zaključi.

Če se vam pripeti to, boste zagotovo dosegli učinek, ki bo diametralno nasproten od želenega. Vaši kolegi bodo čakali, da se aktivnost zaključi, morda jih boste malce oživili z brezplačnim pivom po zaključku, a verjemtite, da želite navdušenje doseči že veliko prej.

Prav tako vaša ekipa ne bo odnesla ključnih namenov, da se med aktivnostjo poveže, sodeluje, razmišlja in se počuti, da v ekipo doprinaša in jo dopolnjuje.

Slabo izveden teambuilding vaše podjetje stane čas in produktivnost, med vašimi zaposlenimi pa povišuje stres in slabo voljo.

www.escapebox.si

Zaradi tega boste naslednji dan namesto novega elana med zaposlenimi zagledali še bolj dolge obraze, saj jim aktivnost prejšnjega dneve ni odprla nikakršnih novih obzorij, ampak jim le še odvzela nekaj dragocenih ur, ki bi jih sicer porabili za svoje delo.

Katera vprašanja si morate zastaviti, da bo team building zares učinkovit?

Da bo priprava teambuildinga tako za organizatorja, kot tudi in predsvsem, za zaposlene kar se da učinkovita, si odgovorite na nekaj osnovnih vprašanj, s katerimi boste lažje pripravili načrt:

  • Kdo so sodelujoči na teambuilding dogodku?
  • Kaj želimo z dogodkom doseči? (namen in cilj)
  • Koliko časa želimo, da se aktivnost odvija?
  • Kje želimo, da se aktivnost odvija?
  • Kdo bo aktivnost izvedel?
  • Kakšna bo mehanika izvedbe in kaj za izvedbo potrebujemo?
  • Kako bomo interne ekipe o dogodku obvestili?

Kaj zaposleni od teambuilding dogodkov pričakujejo?

Iskreno? Zelo malo. Večina teambuilding dogodkov je na žalost dolgočasnih, časovno neustreznih in predvsem vsebinsko popolnoma napačnih za ciljno skupino, ki jo nagovarja.

Športne igre, bowling, paintball in podobno so vse odlične aktovnosti, ki pa so v večini primerov klišejske in predvsem jih vaši zaposleni že poznajo in točno vedo, kaj bodo dobili. Pozdravni nagovor, igro in nekaj vrčkov piva. Ravno zato jim ponudite nekaj več! 

Ste že preizkusili katero izmed teh izjemnih 8 teambuilding idej?

Kaj pa če bi, si predstavljate, vaš oddelek financ postavili v filmski scenarij, kjer morajo v omejenem času rešiti vašega direktorja, sicer bo po njem. Nasproti, pa ji stoji ekipa prodaje, ki ima nalogo, da ekipi prepreči rešitev? Si vaši zaposleni lahko kaj takšnega sploh predstavljajo? Lahko to pričakujejo?

Verjemite pa, v vloge vsi vživijo skoraj bolj aktivnost kot tisti čisto pravi hollywoodski igralci.

Zaposlene postavite v središče akcijskega filma!

Kaj pa, če vse to še posnamemo, ustvarimo čisto pravi kratki film, zaposleni pa si to lahko ogledajo na velikem zaslonu v vaši sejni sobi?

Ne izhajate iz želja vaših zaposlenih!

Henry Ford, ustanovitelj tekočega traku in oče sodobne industrializacije, je izrekel znameniti stavek “Če bi ljudi vprašal, kaj si želijo, bi mi odgovorili “Bolj močnega konja, ki manj poje in popije”. Nihče ne bi odgovoril, da potrebuje avtomobil.”

Ne sprašujte svojih zaposlenih kaj si želijo, ampak jim ustavarite doživetje, ki jih bo sezulo.

In ravno tu se skriva jedro naloge HR oddelkov. Zaposleni si želijo teambuildinga, ki bo zabaven, nasmejan in ne bo daleč od prostorov podjetja.

Vaša naloga pa je, da jim namesto “boljšega taembuildinga kot prejšnjič” ponudite NOVO DOŽIVETJE in IZKUŠNJO, za katero bodo komaj čakali, da jo delijo naprej.

Nekaj zabavnih trikov, s katerimi lahko preverite ali je drugačen pristop učinkovit!

  • Ustavarite facebook/instagram/slack skupino za posamezne oddelke in vanjo dodajte vse člane ekipe,
  • namesto običajnih emailov z vprašanjem ali anketo, to zapakirajte v skrivnostno igro “Lov za odgovori”
  • zaposlenim na mizi pustiste skrivnostne namige z enostavnim ciljem “Danes ob 11:56 ne zamudi skrivnostnega sestanka v čajni kuhinji. Psssst!! To je samo za skrbno izbrane!”
  • vzpostavite “skrivnega božička” v času decembrskih obdarovanj in opazujte, kako se na takšen mali izziv odzovejo zaposleni

Oglejte si 8 team building idej, ki vedno zadanejo terno in navdušijo vse udeležene. Ali pa se sami lotite ustvarjanja zabavnega Escape Rooma v svojem podjetju – za vas smo na kup zbrali kar 36 preverjeno delujočih Escape Room iger

Potrebujete pomoč pri ustvarjanju teambuildinga, o katerem bodo vaši sodelavci še dolgo govorili in ga nikoli pozabili? Kontaktirajte nas!

DELITE ZAPIS

Share on facebook
Objavi na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Povej na Linkedinu
Share on email
Pošlji prijatelju
Blaž Pregelj

Blaž Pregelj

Koncertni navdušenec, ki si vstopnice zadnjih deset let plačuje z razvojem digitalnih projektov in produktov ter načrtovanjem spletnih strani. Strateško svetovanje o upravljanju in rasti zaposlenih, igrifikacija procesov in priprava razvojnih konceptov pa je strast, ki jo vztrajno razvija že zadnjih nekaj let. Uspešno je pomagal pri vpeljavi igrificiranih koncpetov in kampanj tako v velikih, srednjih kot malih podjetjih.

POVEJTE SVOJE MNENJE

PREBERITE ŠE

O nas

Escapebox Gamification je prva slovenska gamification agencija. Ukvarjamo se z igrifikacijo marketing kampanj, team building aktivnostmi in optimiziacijo poslovnih procesov.

SWP marketing, kreativne marketing rešitve, d.o.o., Matična številka: 8394822000DŠ: 13693263, IBAN SI56 6100 0002 1564 223 (odprt pri DH d.d.) .

Operacija Escapebox  – pop up komercialne sobe pobega, je prejemnik sredstev EKP 2014‑2020, hvala za zaupanje:

brezplačna ideja za team building

Izpolnite obrazec in pripravili vam bomo brezplačno kreativno in idejno zasnovo.