gamification_marketing
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Igrifikacija in marketing – popolna kombinacija! [TOP 7 PRIMEROV]

Marketing svet in njegove zakonitosti se spreminjajo s svetlobno hitrostjo. Še nikoli v zgodovini ni bilo moč preko družbenih vzvodov ustvariti tako velikih in hitrih uspehov, kot je to mogoče danes. Prav tako pa še nikoli v zgodovini ni bilo moč tako hitro uničiti ugled izdelka ali blagovne znamke. In to zaradi povsem enakih učinkov. Igrifikacija je v marketing svetu prisotna že zelo dolgo. In ne brez razloga.

Moč družabnih omrežij, interaktivnih platform in mnogoterih komunikacijskih kanalov je ogromna. Facebook je v svoji raziskavi objavil, da danes v eni uri ustvarimo in na splet naložimo večjo količino informacij, kot jih je ustvarilo celotno človeštvo skupaj od pradavnine do leta 2000.

Posledica tega pa je seveda pozornost uporabnikov.  V letu 2015 je bila interakcija in pozornost (attention span) uporabnikov s sporočili blagovnih znamk in izdelkov krajša od osmih sekund. Še v letu 2010 je bila ta 12 sekund. Številka pa iz leta v leto pada kar za 88 %, je ugotovil Microsoft v lastni raziskavi leta 2015.

Blagovne znamke zato vztrajno iščejo načine, da bi uporabnike s svojo blagovno znamko ali izdelkom navduševali dlje, bolj učinkovito in merljivo.

V tem zapisu sem na enem mestu zbral sedem najbolj zanimivih igrifikacij v marketing kampanjah:

  • Nestle kampanja z avodo Contrex – Moj Contrexpérience
  • Kibuba – storž na storž = nova oprema
  • Coca Cola Zero – Odkleni 007 v sebi
  • Fitbit app – Badges & Trophies za bolj zdravo življenje
  • Starbucks – Rewards zvezdice za dnevno vračanje
  • Fanta – Fun Fruit Game
  • Neil Patel – Igraj in osvoji vrhunsko vsebino 

gamification-marketing

Veliko je razlogov, zakaj se vedno več podjetij odloča za vpeljavo zakonitosti igrifikacije v svoje:

Dobro strukturirana gamification priprava kampanje, procesa ali taktike, dokazano izboljšuje poslovne rezultate.

Kaj je igrifikacija in kako deluje v marketing svetu?

Pojem “igrifikacije” oziroma gamifikacije (gamification) je skoval Nick Pelling ne tako zelo davnega leta 2002. Definiral je hipotezo, da lahko učinke in zakonitosti iz sveta iger, apliciramo na mnogotere druge industrije in panoge.

Igrifikacija v poslovne in marketing namene se izvaja že desetletja. Precej dlje, kot obstaja termin “gamification”. To le še utrdi njen pomen in učinke v resničnem življenju.

 

gamification_marketing

Gamification ne pomeni le, da v kampanjo ali proces vdelamo leadboard ali badge mehanizem in magični učinki bodo tukaj. Gamification pomeni strateški pristop in definicijo ključnih točk pred samo izvedbo.

  • CILJ: kaj želimo doseči,
  • MEHANIKA: kako želimo to doseči in pod kakšnimi pogoji,
  • NADZOR: kako to v praksi izvajamo, kakšne so posledice in kako se cilji ovrednotijo.

Učinki igrifikacije v marketing kampanjah tudi do 150 % bolj učinkoviti

Marketinški svet se zadnjih nekaj let sooča z velikim izzivom, kako interaktivno nagovoriti svoje uporabnike na vključevalen, neinvaziven in merljiv način. Tradicionalni načini komuniciranja z uporabniki (billboardi, citylighti, oglaševanje v tisku) ne le, da tega ne omogočajo, temveč so vplivi tovrstnega oglaševanja izredno težko merljivi.

Digitalni kanali na drugi strani, pa omogoačjo izredno kakovostno merljivost, a so stopnje vključenosti tam izredno nizke. 

Ravno zato v zadnjih nekaj letih trend igrifikacije v marketingu postaja tako zelo vroč marketing buzz word. Gamification omogoča vključevanje uporabnikov na nevsiljiv in zabaven način.

Z učinki igrifikacije in strateškim medijskim zakupom, smo obisk blagovne kategorije v spletni trgovini bigbang.si povišali kar za 477 %.

Po raziskavi, ki so jo naredili pri M2 Research so ugotovili, da so marketing aktivacije z elementi igrifikacije od 100 do 150 % bolj uspešne in imajo višji Engagement Rate. Ne le to, sodobne uporabnike – generacijo Y in Z – je potrebno nagovarjati na način, ki je njim blizu. Ti uporabniki so se namreč rodili v svet zaslonov, svet interaktivnih aplikacij in svet, kjer so videoigre povsem običajen del našega vsakdana.

Oglejte si nekaj primerov, ki bodo bolj konkretno osvetlili, kaj pomeni vpeljava gamification zakonitosti v konkurenčen in zasičen svet marketinga.

Igrifikacija in marketing: 7 odličnih primerov

Igrifikacija v marketingu ni nekaj čisto novega, a implementacije in rešitve so vsako leto bolj sofisticirane in učinkovite. Oglejte si spodnjih 10 primerov, ki vam bodo potrdili, da igrifikacija v marketingu deluje.

Kibuba – storž na storž = nova oprema

Kibubin storžast program zvestobe je zagovoto eden najbolj znanih pri nas. Več storžev ko zbereš, več točk imaš, lažje osvežiš svojo, ne ravno najbolj ugodno, športno opremo. Pri Kibubi so sistem precej dobro premislili, saj storžev ne prejmete zgolj in edinole ob nakupu.

“Z vsakim nakupom dobijo vsi kupci, ki so registrirani v Kibubinem seznamu zvestih strank, ne glede na to, ali so nakup opravili v prodajalni, preko interneta ali po telefonu, storže v višini 10% vrednosti nakupa. Storže dobite za vsak nakup, tudi če je izdelek v akciji ali odprodaji.”

Kibuba s svojimi storži skrbi za:

  • ocene uporabnikov pod produkti v spletni trgovini,
  • objavo fotografij na njihovi uradni spletni strani,
  • nabiranje novih naročnikov na e-novice,
  • klike teh istih uporabnikov ob prejemu e-novic,
  • prevode njihovih opisov izdelkov v druge jezike.

gamification_marketing

 

Nestlé kampanja z avodo Contrex – Moj Contrexpérience

Nestlé od nekdaj navdušuje s svojimi experiental in gamification marketing kampanjami. Kampanja za promocijo vode Contrex pa je bila sploh nekaj navdušujočega. Kako pripraviš deset naključnih mimoidočih, da sredi Pariza, na prostem, porabijo 2000 kalorij na sobnem kolesu?

Enostavno. Izziv narediš mega zabaven.

 

Coca Cola Zero – Odkleni 007 v sebi

Če Nestlé slovi po vrhunskih gamification in engagement marketing kampanjah, potem je Coca Cola nesporni zmagovalec omenjene kategorije. Ob izidu filma Skyfall – 007 je Coca Cola pripravila adrenalinski lov na zaklad za naključne obiskovalce. Oglejte si, kakšna čustva, tekmovalnost in zabavo lahko iz vaših kupcev izvabijo gamification zakonitosti.

Fitbit app – Badges & Trophies za bolj zdravo življenje

Že res, da sem že na samem začetku pisal o tem, da samo badgi in pokali niso dovolj. A ko je strategija izpeljana vrhunsko in so nagrade in pohvale del širše slike, potem izredno dobro deluje tudi ta najbolj osnovni gamification učinek.

Fitbit je v svojo aplikacijo izredno učinkovito vpeljal sistem nagrad in motivacijskih dosežkov. Pogoj za uporabo sta seveda pametna-športna ura Fitbit in njihova uradna aplikacija. Ura meri vaše dnevne aktivnosti, app aktivnosti beleži, pogovarjata se preko wi-fi ali bluetooth povezave, v vaši aplikaciji pa se zbirajo badgi in trofeje.

Brez zadržkov trdim, da gre za ene najbolj zanimivih in premišljenih reward mehanizmov, kar ste jih kdaj videli.

 

Starbucks – Rewards zvezdice za dnevno vračanje

Prehranske verige ses dnevno ukvarjajo z enim ključnim ciljem. Kako obiskovalce vračati v svoje poslovalnice s čim hitrejšo frekvenco – user retention. Starbucks, kot že njihovo ime pove, to počne z načinom plačljivih zvezdic. Zvezdice zbirate povsem enostavno. Preprosto obiščite Starbucks. Potem pa so tu še posebni dnevi dvojnih zvezdic in posebni izzivi, ki vam prinesejo dodatne.

Rabite le njihovo uradno aplikacijo in ste nared za igro zvezd.

 

Fanta – Fun Fruit Game

Fanta je ob promociji novega okusa za ciljno publiko – generacijo Z – pripravila zabavno sadno igro. Uporabniki so lahko igrali zabavno Fanto igro  na svojih pametnih telefonih in si z dovolj visokim rezultatom priigrali brezplačno pločevinko Fante. To so prevzeli v lokalnih 7-Eleven trgovinah.

gamification-marketing

 

Neil Patel – igrifikacija in digitalni marketing

Eden največjih SEO strokovnjakov na svetu Neil Patel, na svoji spletni strani s pridom izkorišča gromozanski spletni obisk, ki ga ima. Ker ve, da njegova ciljna publika išče kakovostno vsebino, sam pa konstatno išče nove naročnike na svoje e-novice, te pridobiva z zabavnim kolesom sreče.

V zameno za email dobite vrhunski content iz njegovega bloga. Nič, česar ne bi uspeli najti tudi sami, a zagotovo učinkovito in z visoko stopnjo konverzije.

gamification-marketing

 

PRIJAVA NA E-NOVICE

Ne zamudi novih Escapebox zapisov

DELITE ZAPIS

Share on facebook
Objavi na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Povej na Linkedinu
Share on email
Pošlji prijatelju
Blaž Pregelj

Blaž Pregelj

Koncertni navdušenec, ki si vstopnice zadnjih deset let plačuje z razvojem digitalnih projektov in produktov ter načrtovanjem spletnih strani. Strateško svetovanje o upravljanju in rasti zaposlenih, igrifikacija procesov in priprava razvojnih konceptov pa je strast, ki jo vztrajno razvija že zadnjih nekaj let. Uspešno je pomagal pri vpeljavi igrificiranih koncpetov in kampanj tako v velikih, srednjih kot malih podjetjih.

POVEJTE SVOJE MNENJE

PREBERITE ŠE

O nas

Escapebox Gamification je prva slovenska gamification agencija. Ukvarjamo se z igrifikacijo marketing kampanj, team building aktivnostmi in optimiziacijo poslovnih procesov.

SWP marketing, kreativne marketing rešitve, d.o.o., Matična številka: 8394822000DŠ: 13693263, IBAN SI56 6100 0002 1564 223 (odprt pri DH d.d.) .

Operacija Escapebox  – pop up komercialne sobe pobega, je prejemnik sredstev EKP 2014‑2020, hvala za zaupanje:

brezplačna ideja za team building

Izpolnite obrazec in pripravili vam bomo brezplačno kreativno in idejno zasnovo.