Team Building ideje v letu 2019
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Team Building ideje: 8 primerov, ki jih morate preizkusiti

Slabe team building ideje in njihove nične, celo negativne, posledice sem pred časom že opisoval.

Slabi team buildingi niso usluga nikomur – ne podjejtu, saj imajo z njimi stroške in manjšo kratkoročno produktivnost, in še manj zaposlenim, saj jih ne motivirajo ampak frustrirajo.

Oglejte si 8 res neverjetnih team building idej, ki jih morate preizkusiti vsaj enkrat, saj so zares neverjetne. Njihovi učinki so izjemni, povezovalni, navdihujoči in produktivni.

Sploh številka 6 – to izberejo samo najbolj drzni kolektivi.

team building ideje
Vrhunska ekipa si zasluži vrhunski teambuilding.

 

Govorili smo že, da je namen teambuilding aktivnosti ta, da zaposlene odmakne (tudi fizično, če se da) od njihovega vsakdanjega okolja, jih izzove z novimi in predvsem drznimi situacijami, ki jih sicer ne morejo doživeti.

Ogledali si bomo 8 najbolj zanimivih teambuilding idej, ki bodo vašim kolegom še dolgo kodrale možgane in izzivale njihovo kreativnost oziroma natančnost:

  • Lov za zakladom
  • Ideja na partičku
  • Igra pobega (Escaperoom game)
  • Simulacija Dober posel (po navdihu Shark Tank)
  • Škatla pobega (miniEscapebox)
  • Snemanje akcijskega filma/videospota
  • Miselni maraton
  • Ukrivljena in vzporedna resničnost (AR in VR tehnologiji)

 

Kako ustvariti neverjetno team building idejo?

Vsaka dobra ideja sledi preverjenemu receptu, ki zahteva svoj čas, a je ob upoštevanju vseh sestavin, neverjetno učinkovit. Če se boste držali vseh naštetih elementov boste v očeh svojih kolegov postali neverjetna team building ninja, ki v rokavu vedno skriva še enega dodatnega aduta.

team building ideje
Team Building idejo dobro premislite. Predvsem izvedbo in učinke.

Da bo dogodek potekal brez zapletov in boste na vsaki točki natančno vedeli, kaj se v tistem trenutku dogaja in kaj sledi, se držite naslednjih izhodišč.

Pravila za pripravo dobre team building ideje:

  • PRIPRAVA

    Dogodek skrbno načrtujte dovolj vnaprej (povabilo na teambuilding dogodke pošljite vsaj 1 mesec pred velikim dnevom D)

 

  • CILJNA PUBLIKA

    Dobro premislite, kdo so osebe, ki bodo udeležene v teambuilding aktivnosti (težko boste na primer ekipi introvertiranih programerjev prodali idejo o zvezdah na naslovnici, saj se bodo le s težavo prelevili v takšno zgodbo)

 

  • DOLŽINA TRAJANJA

    Vsaka igra mora dosegati svoj cilj in biti temu primerno časovno tempirana. 20 minutna igra iskanja zaklada zagotovo ne bo imela učinkovite naracije in kakovostne mehanike, ravno tako, kot 6 urna igra Zvezde na naslovnici v praksi ne bi dosegla želenega učinka.

 

  • NAMEN in ZGODBA

    Napišite scenarij za igro, v katerem boste upoštevali dobro znani dramaturški trikotnik (stopnjevanje, zaplet, vrh, razplet, zaključek)

 

  • IGRALNA MEHANIKA

    Vsaka točka scenarija mora imeti igralno akcijo, ki bo udeležence igre vključila oziroma jih postavila v specifično situacijo (rešitev miselne igre, sestavljanje kosov v celoto, iskanje prave poti do naslednjega namiga, prevzem igralne vloge, …)

 

  • UČINKI in POSLEDICE

    Prav tako, kot mora vsaka točka scenarija imeti svojo igralno akcijo, mora vsaka igralna akcija imeti specifičen psihološki ali skupinski (družbeni) učinek. Rešitev mora vsebovati kljčune “Ahaa“, “Wau” ali “Hahaha” momente (rešitev miselne igre mora podati del ali celoten odgovor, sestavljanje kosov v celoto mora odkriti nov namig, iskanje prave poti mora privesti do točke nadaljevanja, prevzem vloge mora biti zabaven in vključevalen …)

 

  • VRHUNEC

    Vsaka igra se igra zato, da se doseže vrhunec, vrh. Na tej točki igre mora ekipa – četudi tega tekom igre ni razumela povsem – razumeti ali doumeti bistvo. Namen vrhunca igre je, da že tako zelo vključeno ekipo dodatno navduši, saj so ravnokar odkrili ali doživeli trenutek, ki je v običajni situaciji nemogoč.

 

  • ZAKLUČEK

    Namen zaključka je, da ekipo ponovno postavi v vsakdanje, obiačjno okolje, toda pozor! S tem, ko igro zaključujemo, moramo poskrbeti, da vse ravnokar pridobljene učinke, znanja ali veščine, postavimo v kontekst, kako bodo zaposleni s to izkušnjo izboljšali svoje poslovne učinke in/ali rezultate.

 

8 Team Building idej, ki bodo vaše zaposlene motivirale

Poglejmo si torej, katerih 8 idej smo v preteklosti že preverili, analizirali in preizkusili na svojih ali tujih ekipah in ki so bile nadpovprečno dobro sprejete.

 

Lov za zakladom

team building ideje - lov za zakladom
Vrnite se v otroška leta in odkrijte zaklad. Ta je lahko velika poslovna novica, ki jo želite na kreativen način prenesti med svoje zaposlene.

 

Se spomnite, ko ste se v svojih otroških letih s prijatelji podili po kraju kjer ste živeli in bili prepričani, da je nekje v bližini skrit zaklad? Se spomnite občutkov, ki so vas spremljali v tistih časih brezskrbnosti?

Ravno to je namen igre Lov za zakladom – v vsakemu posamezniku ekipe zbuditi pozabljen občutek raziskovalca, ki pa ga nihče izmed nas nikoli zares ne preraste. Občutek, ko smo na misiji! Na poti do odkritja, ki prinaša zmago.

Število igralcev: 3 – 100+
Vrsta igre: igra vlog, raziskovanje, miselne igre
Psihološki učinki igre: občutek vodenja, odkrivanja, zmagoslavja
Razvijanje veščin: komuniciranje, sodelovanje, logično razmišljanje, povezovanje navidez nepovezljivih elementov

Ideja na partičku

Team Building ideje - ideja na partičku
Včasih je le en stavek dovolj, da požene možgane.

 

Poznate izjemno knjigo Calvina Trillina About Alice (slovenskega prevoda knjige nisem našel oziroma ga ni), v kateri se zgodi morda eden najmočnejših literarnih sporočil zapisanih na, da, prav boste prebrali, navaden prtiček.

V knjigi, kot že omenjeno, enega vidnješih trenutkov odigra navidez preprost papirnat prtiček, na katerem je napisano sporočilo. Sporočilo sta zapisala starša svoji hčerki s posebnimi potrebami. Njena oskrbnica v poletnem kampu, pa si ni mogla pomagati, da sporočila ne bi prebrala še sama.

Kaj je pisalo na partičku?

Odgovora vam ne izdam, lahko pa vam povem, da je protagonistka knjige Alice, sporočilo oklicala za “skrivnost življenja”, ko ga je potisnila v roke svojemu možu, naj ga hitro prebere.

Tu pa se skriva tudi osrednji dramaturški vrh igre “Ideja na partičku”. Navidez preprost in navaden predmet kot je namizni partiček, lahko v nekaj premišljenih besedah skriva pravo pustolovščino.

Igralce povabite na, kar se bo zdelo, običajno čajanko. Vsak izmed igralcev ima poleg svoje skodelice za čaj, priložen tudi čajni partiček. Samo na enem izmed partičkov, pa se skriva sporočilo “Čez 7 minut neopazno zapusti sobo in pridi v čajno kuhinjo. To je skrivnost. Ne izdaj je nikomur. Igra teče!”

Število igralcev: 3 – 10 v skupini (lahko več skupin)
Vrsta igre: miselna igra, igra raziskovanja, igra vodenja ekipe
Psihološki učinki igre: odkrivanje namigov, logično sklepanje
Razvijanje veščin: vodenje ekipe, občutek za čas, natančno branje navodil

 

Igra pobega (Escape Room igra)

Escapebox: pop up escape room
Pop up Escape Room Escapebox si lahko naročite kar v svoje poslovne ali kakšne druge prostore.

Sobe pobega so v zadnjih nekaj letih postale prava atrakcija in malo je podjetij, kjer ne bi vsaj nekaj zaposlenih že obiskalo igro pobega in o njej navudšeno razlagalo ostalim kolegom.

Kaj pa, če jim igro pobega postavite kar v vaših pisarnah? Prav vsaka soba je namreč lahko soba pobega. Potrebnih je le nekaj zabavnih ugank in miselnih iger, dober načrt poteka igre, časovnica ter definiran sistem namigov, ko oziroma če so ti potrebni.

Če ste kakšno izmed sob pobega sami že obiskali, potem veste, kako zanimive učinke ima in kako povezovalno deluje na ekipo.

Če menite, da v vaših prostorih sobe pobega ne bi bilo mogoče izvesti, si lahko vedno naročite prilagojeno mobilno sobo pobega Escapebox.

escapebox: pop up escape room

Escapebox je pop-up mobilna soba pobega oziroma escape room, ki ga lahko postavimo na katerokoli lokacijo.

Vsebino igre, rešitve, uganke in zunanji izgled popolnoma prilagodimo kreativni zasnovi kampanje, blagovne znamke ali podobe podjetja.

VEČ INFORMACIJ

Ali pa se izdelave igre lotite sami. V tem primeru, vam bo zagotovo v pomoč 36 vrhunskih iger za sobo pobega, ki smo jih spisali za vas.

Escapebox pa je izredno učinkovit tudi za bolj učinkovite marketing kampanje. Oglejte si, kako gamification v marketingu izboljšuje interkacijo z vašimi uporabniki. 

braun escapebox

Število igralcev: 3 – 6 v skupini (lahko več skupin)
Vrsta igre: miselna igra, igra raziskovanja, povezovanja
Psihološki učinki igre: odkrivanje namigov, logično sklepanje
Razvijanje veščin: sodelovanje v ekipi, občutek za čas, natančno branje navodil

 

Pitchero – poslovna simulacija/hackaton (po navdihu Shark Tank)

Pitchero: poslovna simulacija Dober posel
Pitchero: poslovna simulacija Dober posel

Mega poslovno uspešnico Shark Tank verjetno precej dobro poznamo vsi. Kakovostni poslovni (in življenjski!) nasveti vrhunskih svetovnih poslovnih angelov in investitorjev, pikre pripombe slabo premišljenim projektom. Veliko smeha ob nenavadnih domislicah in predvsem precej učinkovitih taktih za izgradnjo podjetij in podjetnikov za njimi.

Sestavite ekipe, določite čas za pripravo poslovnih, kreativnih, družbeih in drugih rešitev, ki bodo spremenile svet. Omejitev ni! Investitorji bodo izbrali samo tiste, katerih ideje resnično presegajo aktualne okvirje.

PITCHERO: POSLOVNA SIMULACIJA

Poslovna simulacija PITCHERO v popolni harmoniji združuje teorijo in prakso. Udeleženci se naučijo malih skrivnosti priprave velikih prodajnih zgodb. Spoznajo vrste pitchev in njihovo aplikativnost v realnem svetu.

  • Sales pitch, elevator pitch, investors pitch … kdaj, na kakšen način in zakaj?
  • Kako v prezentaciji, na petih listih povedati to, za kar drugi potrebujejo dvajset slajdov in več?
  • Kako poskrbeti za popolno zbranost vašega občinstva?

več informacij

Ugotovite kdo od zaposlenih je odličen predavatelj

Navdušite ekipo, da lahko (mora) razmišljati izven svojih vsakdanjih, predvsem pa službenih, okvirjev. Morda se ravno na zabavnem team buildingu porodi nova vroča poslovna ideja. Verjemite, ne boste prvi, pri katerih se je!

Število igralcev: 2 – 5 v skupini (lahko več skupin)
Vrsta igre: igra idej, razmišljanja izven okvirov
Psihološki učinki igre: občutek, da še tako neumna drugačna ideja ni slaba, sodelovanje s sodelavci na način, kot ga še niso poznali
Razvijanje veščin: drznost, razmišljanje izven okvirov, asociativnost, predstavljanje in prezentiranje

VEČ O IGRI

 

Teambox: Majhna škatla velikih izzivov (namizna igra Escape Room)

teambox
Teambox je majhna, a izredno zabavna namizna igra.

 

Še ena bolj pustolovska in zabavna. Ter še ena, za katero se zdi, da bo preveč enostavna, na koncu pa meša štrene tudi največjim glavam v podjetjih.

Poljubno število ekip s poljubnim številom igralcev. Skrivnostna škatla. Detektivska igra. Prvi izziv: Kaj je ta škatla? Kako se jo odpre? Kaj je v njej? Kaj se sploh dogaja? Kako sodelujemo? Moramo sodelovati?

teambox: namizni Escape Room

TEAMBOX je zabavna, interaktivna in izobraževalna igra z elementi poslovne simulacije. Namenjena je podjetjem in ekipam, ki želijo na drugačen in izzivalen način pristopati k reševanu problemov. 

 

TEAMBOX je izjemno raznovrstna poslovna simulacija, ki iz vseh članov skupine izvabi najboljše lastnosti:

  • kreativno in logično razmišljanje
  • operativno razmišljanje
  • sodelovanje
  • komunikacijske veščine

več informacij

Teambox je poln ugank, miselnih iger, skupinskih izzivov, ključavnic in raznoraznih namigov, ki izzivajo ekipe. Polna mera “a-ha!” trenutkov bo iz vsake skupine izvabila to, kar je za skupinske igre najbolj pomembno – nasmehe, čustva, zabavne izzive in skupinsko sodelovanje.

Število igralcev: 4 – 20 v skupini (lahko več skupin)
Vrsta igre: miselna igra, igra raziskovanja, povezovanja
Psihološki učinki igre: odkrivanje namigov, logično sklepanje
Razvijanje veščin: sodelovanje v ekipi, občutek za čas, natančno branje navodil

VEČ O IGRI

 

Snemanje akcijskega filma / videospota

Prelevite se svojega najljubšega filmskega junaka.

 

Je kdo med vašimi zaposlenimi morda amaterski igralec? Glasbenih? Oboje? Kaj pa, če jih je med vašimi zaposlenimi precej več, kot ste si sploh znali ali drznili predstavljati?

Igra Snemanje akcijskega filma in/ali videospota je na začetku med najbolj zahtevnimi in celo nezaželenimi aktivnostmi, a ko se enkrat kolesja show business industrije poženejo, potem jih ni moč ustaviti. Nikogar izmed udeleženih pa ne več spraviti stran.

Filmi prikličejo neverjetna čustva

Velika večina ljudi obožuje filme. Ti v nas zbudijo občutke, za katere v vsakodnevnem življenju težko opazimo, da jih imamo. Boj za preživetje, ko dihamo z akcijskim junakom, neusahljiv pogum, ko raziskujemo neznano podzemno jamo, Trzajoča ustnica, ko gledamo pravo neskončno ljubezen in srh, ko trepetamo in se z junakom skrivamo pred morilcem.

 

Filmske zgodbe s kirurško natančnostjo božajo naše občutke in jih na robu climaxa pripeljejo do vrhunca – tam se jočemo, deremo, trepetamo, grizemo ustnico. O ja, vse to so filmi … in vse to so njihovi osrednji junaki.

Kaj pa, če bi morala vaša ekipa sestaviti in napisati scenarij, določiti vloge posameznikov pri snemanju filma, se naučiti scenarij, ga posneti in … ja seveda, predvajati vsem svojim sodelavcem.

Malokatera igra nauči tako veliko stvari, kot jih nauči ravno ta. In nič drugače ni z glasbeno točko. Le da so koncertni občutki malenkost drugačni. Mehanika za njimi pa povsem enaka.

Število igralcev: 10 – 100 v skupini (lahko več skupin)
Vrsta igre: kreativna igra, igra vlog
Psihološki učinki igre: premagovanje strahu, občutek, da je mogoče vse
Razvijanje veščin: kreativno razmišljanje, pisanje, igranje, nastopanje, uprizarjanje

 

Miselni maraton

Miselni maraton - Hackaton: Escapebox
Maratonov je več vrst. Miselnega zagotovo še niste osvojili.

 

Tekaški maraton poznate. Maraton družabnih iger tudi. Maraton kuhanja golaža ima vsako leto več oboževalcev. Kolesarji pa celo leto tako ali tako ne čakajo drugega kot Maraton Franja.

Kaj pa miselni maraton, ste zanj že slišali? Verjetno vas ime že usmerja in vam riše sliko, kaj bi to lahko bilo. Pravzaprav pa je še precej več, kot samo maraton miselnih iger, ugank in zagonetk.

Miselni maraton je zdrava oblika tekmovanja, kjer pa vedno zmaga ekipa, ki zna (ob dobrem tekmovanju) tudi najbolje sodelovati.

 

Naključno dolg poligon, ki se lahko razteza od velikosti ene sobe, pa vse do površine celotnega mesta. Ekipa dobi preprosta navodila: zmaga tisti, ki maraton opravi v najkrajšem času. Maraton je opravljen takrat, ko so rešeni vsi izzivi, na cilj pa prispe celotna ekipa. Sliši se preprosto, a je vse prej kot to.

Število igralcev: 3 – 10 v skupini (lahko več skupin)
Vrsta igre: miselne igre, fizične ovire (tek, vzpon, hoja)
Psihološki učinki igre: sposobnost delovanja v timu, vodenje tima, sprejemanje pravih odločitev
Razvijanje veščin: razmišljanje, rekreacija, sodelovanje, reševanje problemov

 

Ukrivljena in vzporedna resničnost (AR in VR tehnologiji)

VR očala in oprema
Oživite dolgočasne in običajne predmete v svojih poslovnih prostorih.

Sodobni svet zabavnih tehnologij, naprav in povezljivosti, je že sam po sebi precej magičen in čudovit. Toda, ko ga začinimo z novo, vsakdanjemu uporabniku neznano dimenzijo, ta postane še bolj barvit in poln presenečenj.

Ultimativni vodič po VR svetu

V ultimativnem vodiču po VR svetu in VR tehnologijah, si lahko preberete:

  • Kaj je VR tehnologija?
  • Kako deluje VR tehnologija?
  • Zgodovina in razvoj VR očal in opreme.
  • Vrste, kakovost in cene VR očal ter opreme.
  • Najbolj zanimivi primeri uporabe VR očal v realnem življenju.

PREBERI

Z AR (Augmented Reality – ukrivljena/obogatena resničnost) tehnologijo povsem običajnim predmetom (slike, kipi, stoli, mize …) dodajamo povsem novo, digitalno dimenzijo.

Si predstavljate, da svoj pametni telefon usmerite v kip, ki v vaši pisarni stoji že leta, okrog njega pa na vašem zaslonu opazite krvave odtise in skrivnos sporočilo? Kaj se je zgodilo? Kdo bo rešil skrivnost? Ob katerem običajnem predmetu se skriva nov namig?

Včasih se v resničnem svetu dogaja premalo. Še dobro, da obstaja VR.

 

VR (Virtual Reality – vzporedna/navidezna resničnost) tehnologija pa vas bo prisilila, da ponovno premislite zakone fizike in svoje lastne občutke. Ste že skočili z base jump padalom? Bi si upali? Kaj pa, če bi to lahko naredili kar sredi svoje pisarne? VR svetov je toliko, kot si jih vaši možgani uspejo izmisliti. Omejitev pravzprav ni.

Število igralcev: 5 – 50 (odvisno od vsebine igre in tehnologije)
Vrsta igre: VR in AR tehnologija z uporabo fizičnih predmetov in elementov
Psihološki učinki igre: premagovanje strahu, spoznavanje novih svetov in fizičnih oblik
Razvijanje veščin: komunikacija, odprtost za novosti, spoznavanje tehnologij, razmišljanje izven okvirjev

VEČ O MOŽNOSTIH VR

Zaključek

V kolikor torej nise poizkusili še nobene izmed omenjenih team building idej, potem vam toplo priporočam, da za naslednje povezovanje svoje ekipe izberete eno izmed omenjenih. Ali pa bodite še bolj kreativni in pripravite svojo različico aktivnosti, ki je vaši kolegi ne bodo pozabili.

Seveda, prav nič ni narobe z družabno partijo bowlinga, polno žirafo in slastnimi kosi pice. Toda zapomnite si, povprečna izhodišča, rojevajo povprečne ideje, te pa se pretvorijo v povprečne izdelke/storitve.

Ampak drznem si trditi, da v vašem podjetju ni prostora za povprečnost, zato ekipo na naslednjem druženju presenetite in ji ponudite dogodek, ki ga bodo ponesli tudi izven zidov vašega podjetja. Zagotovo si to tudi zaslužijo.

Potrebujete pomoč pri načrtovanju unikatnega in posebnega dogodka za svoje zaposlene?

IGRIFICIRAJTE NASLEDNJO KAMPANJO.

KONTAKTIRAJTE NAS.

Pridobite brezplačno ponudbo in idejno zasnovo kampanje/dogodka za svoje podjetje. 

Sporočite nam okvirne želje ali zgolj oddajte povpraševanje in pripravili bomo prilagojeno ponudbo. 

  • +386 40 461 435

DELITE ZAPIS

Share on facebook
Objavi na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Povej na Linkedinu
Share on email
Pošlji prijatelju
Blaž Pregelj

Blaž Pregelj

Koncertni navdušenec, ki si vstopnice zadnjih deset let plačuje z razvojem digitalnih projektov in produktov ter načrtovanjem spletnih strani. Strateško svetovanje o upravljanju in rasti zaposlenih, igrifikacija procesov in priprava razvojnih konceptov pa je strast, ki jo vztrajno razvija že zadnjih nekaj let. Uspešno je pomagal pri vpeljavi igrificiranih koncpetov in kampanj tako v velikih, srednjih kot malih podjetjih.

POVEJTE SVOJE MNENJE

PREBERITE ŠE

O nas

Escapebox Gamification je prva slovenska gamification agencija. Ukvarjamo se z igrifikacijo marketing kampanj, team building aktivnostmi in optimiziacijo poslovnih procesov.

SWP marketing, kreativne marketing rešitve, d.o.o., Matična številka: 8394822000DŠ: 13693263, IBAN SI56 6100 0002 1564 223 (odprt pri DH d.d.) .

Operacija Escapebox  – pop up komercialne sobe pobega, je prejemnik sredstev EKP 2014‑2020, hvala za zaupanje:

brezplačna ideja za team building

Izpolnite obrazec in pripravili vam bomo brezplačno kreativno in idejno zasnovo.