🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

Kaj je kviz prodajni lijak (quiz funnel)?

Kviz prodajni lijak je vsebinska in vključitvena (engagement) nadgradnja razširjene metodologije prodajnega lijaka. Prerašča v izredno močan in uporaben način za komunkacijo s spletnimi uporabniki. Predvsem pa njihovo poznavanje in segmentacijo.

V spodnjem zapisu bomo pogledali kaj to kviz prodajni lijak je, kako se razlikuje od klasičnega prodajnega lijaka in kako ga lahko v svojih spletnih aktivnostih uporabite v naslednji kampanji.

 

Kazalo vsebine

  1. Prodajni lijak oz sales funnel
  2. Kaj je kviz prodajni lijak oziroma quiz funnel?
  3. Proces prodajnega lijaka s kvizom
  4. Vsebina (kviz prodajnega lijaka) je ključna
  5. Kviz prodajni lijak v praksi

Prodajni lijak oz sales funnel

Prodajni lijak je strukturiran koračni proces, skozi katerega poiščete najbolj ustrezne uporabniške skupine – segmente, ki jim preko ponovnih nagovorov prikažete bolj relevantne prodajne vsebine.

Vključuje različne marketinške kanale in aktivnosti, kot so komuniciranje preko e-pošte, objave na blogu, plačljive oglase, objave v družbenih omrežjih, namenske pristajalne spletne strani ipd, ki sodelujejo oziroma pomagajo doseči željeni cilj – prodajo.

Prodajni lijak je ena najbolj široko razširjenih in uporabljenih digitalnih metodologij zadnjih nekaj let. Premišljeno načrtovanje (in distribuiranje) vsebine, ki uporabnike v obliki lijaka oziroma sita vodi do cilja, dokazano in merljivo prinaša rezultate.

Vseeno pa se zdi, da vedno bolj napredni uporabniki, orodja, ki jih uporabljajo in seveda količina informacij, ki jih dnevno nagovarja, potrebuje osvežen pristop in bolj vključitven način, za doseg bolj učinkovitih rezultatov.

V letu 2020 se je, predvsem na še bolj naprednih digitalnih trgih, razširila metodologija prodajnega lijaka s kvizom.

Razvoj prodajnega lijaka z bolj vključitvenim in igrivim pristopom je pričakovan, saj:

  • ljudje raje berejo krajše zapise kot dolge vsebinske sklope,
  • so kvizi zelo priljubljeno vsebinsko orodje,
  • tudi najbolj osnovni uporabniki poznajo mehaniko in se enostavno vključijo in sodelujejo,
  • so kvizi enostavni, razumljivi in zabavni.

Kaj je kviz prodajni lijak oziroma quiz funnel?

V lanskem letu (in tudi v par letih poprej) so vsebinski, segmentacijski in osebnostni kvizi igrali pomembno vlogo pri razumevanju in poznavnaju spletnih uporabnikov.

O segmentacijskih kvizih, predsvem v turizmu, je pred nedavnim govoril že Marko in jih predstavil po dolgem in počez. Prodajni lijak s kvizom, pa ni nič kaj drugega, kot le še bolj premišljen segmentacijski kviz, ki ga vmestimo v bolj celosten vsebinski kontekst.

Proces prodajnega lijaka s kvizom

Že na začetku določimo glavne vsebinske sklope, ki so pomembni za naše prodajne taktike. In preko katerih, lahko relevantno, ustrezen segment uporabnikov vodimo nižje po prodajnem lijaku. Dober začetek bo Google Analytics, kjer se – sigurno! – že skriva dovolj informacij, s katerimi si lahko pomagamo strukturirati vsebino.

Ko določimo cilj kviza in strukturiramo vsebino za vsakim korakom, pa je pomembno, kako bomo po zaključku kviza nadaljevali komunikacijo z uporabniki.

Če ima kviz, na primer, tri možne vsebinske zaključke – segmente, za vsakega izmed segmentov ustvarimo:

  1. Tipsko zahvalno spletno stran s triggerjem

    (pretoči vsebino, klikni za ogled, refferal na produktno pristajalno stran …) ali opt-in prijavo, kamor bomo uporabniku poslali odgovor ali rešitev kviza,

  2. Custom Audience in REM listo

    za vsak prihod na omenjeno zahvalno stran kreiramo Analytics, Ads in Facebook audience,

  3. Email sekvenco

    pripravimo avtomatske emaile, ki se sprožijo po potrditvi e-naslova uporabnika,

  4. Definiramo časovni razpon komunikacije z uporanbikom (primer):

    dan 1: zahvalani email + rešitev kviza
    dan 2: Ali ste vedeli email + CTA na vsebinsko pristajalno stran
    dan 4: testimonials + raba izdelka v resničnem življenju
    dan 6: prodajni nagovor, USP + CTA na prodajno pristajalno stran
    dan 8: custom segment uporabnikov, ki še niso kupili izdelka,
    dan 9: sales offer (brezplačna poštnina, darilo ob nakupu) ali urgency nakupa (samo še X izdelkov, samo še danes …),
    after-sales aktivnosti (oddaja ocene, refferal prijateljem, delitev izdelka na social kanalu …),
    cross-sales promocija + povabilo v nov kviz prodajni lijak (up sell ali zgolj ustrezen cross promotion, glede na pretekle izkušnje).

kviz prodajni lijak: proces (Escapebox)

Omejeni lijak seveda testiramo, optimiziramo in vsebinsko prilagajamo do točke, ko ustvarja zadovoljvo konverzijsko stopnjo. Pristop ponovimo na drugem vsebinskem segmentu in opazujemo dogajanje.

Vsebina za kviz prodajni lijak je ključna

Če ustvarimo segmentacijski kviz, a je vsebina v njem za uporabnike nezanimiva in jih večina kviza ne reši do konca, je čas, ki ga vložimo v takšno vsebino, porabljen neučinkovito.

Ko načrtujete prodajne lijake so glavno vodilo podatki, ki jih že imamo in cilj, ki ga želimo doseči. Nič drugače ni s prodajnimi kvizi, le da informacije za uporabo v kvizu še dodatno premislimo, saj kviz, za razliko od blog zapisa, potrebuje še bolj strnjeno vsebino in predsvem veliko vizualnih ponazoritev (slik, grafik, ilustracij, videev …).

Vrste vprašanj, ki jih lahko uporabite v kviz lijaku:

Demografska vprašanja vam pomagajo ugotoviti, ali je uporabnik sploh v vaši ciljni demografski skupini,

Osebnostna vprašanja omogočajo oblikovanje psihografskega profila vašega občinstva

Vprašanja s preverjanjem znanja vam pomagajo bolje razumeli težavo, ki jo doživljajo uporabniki, in njihov pogled nanjo.

Prav tako naj bo glavno vodilo, da so kvizi zabavni, kratki in ponujajo uporabno zaključno informacijo. Nič vam ne koristi, če večina uporabnikov odpade po četrtem vprašanju, ker so ta predolga, brez zabavnih slik ali memov in podobno.

Orodja, s katerimi si lahko pomagate kvize implementirati na svoje kanale

Orodij za pripravo kvizev seveda ne manjka. WordPress okolje ponuja sto in en vtičnik, ki ga lahko naložite in preizkusite, seveda pa ni nabor nič manjši za platforme, ki ne slonijo na wordpressu.

Nekaj najbolj kakovostnih in razširjenih orodij za pripravo kvizov ali kviz lijakov:

Kviz prodajni lijak v praksi

Oglejte si nekaj primerov kviz prodajnega lijaka iz prakse, ki vam bo pomagal bolje razumeti omenjen vsebinski pristop in morebiti sprožil idejo ali dve, kako se kviza lotiti za izboljšanje svoje prodaje.

YogaClub kviz funnel

YogaClub je storitev mesečne naročnine za ženske, za lažji in bolj natančen nakup športnih oblačil. S kviz prodajnim lijakom zbirajo informacije o tem, kje uporabniki običajno kupujejo atletska oblačila in je glavni CTA na vstopni strani storitve.

Ponujajo različne vrste trgovcev z oblačili – od prestičnega LuluLemon, vse do trgovin na drobno, kot je T.J. Maxx. To jim omogoča, da takoj dobijo občutek za cenovno pozicijo uporabnikov in preference, ki jih ima stranka raje, ne da bi jim bilo treba vprašati še ducat vprašanj.

Yoga Club Review - September 2017 - Fitness Clothing Subscription Box +  PROMO CODE

Kviz YogaCluba uporablja tudi piktograme za zbiranje informacij o obliki telesa, ki uporabnikom pomagajo izbrati, katera oblika najbolje predstavlja njihovo telo, in namesto, da bi jih poimenoval, ponuja opis različnih oblik telesa.

HomeDepo segmentacijski kviz za žar mojstre

Z jasnim in malce izzivalnim naslovom “Kakšen grill mojster si?” kviz podjetja Home Depot na zabaven način nagovarja in izziva vse ljubitelje peke na žaru.

Prav tako se zaveda, da je humor močan čustveni in povezovani element, sploh v kontekstu peke na žaru. Ena možnost v odgovor na vprašanje “Katera je vaša najljubša oprema za peko na žaru?” je tudi “spodnje perilo”.

Podobno kot kvizi Buzzfeed na koncu na zabaven način razloži nekaj o uporabnikovi osebnosti in mu ponudi priporočilo za žar. Priporočilo za žar je le povezava v celotnem opisu, s čimer niso preveč agresivni, prav tako pa že na tej točki naredijo distinkcijo med bolj in manj zagretimi uporabniki.

Glede na to, da je bil kviz objavljen že leta 2017 in še vedno tvori eno glavnih vsebinskih sporočil pri izbiri grila, lahko upravičeno sklepamo, da prinaša tudi ustrezne rezultate.

Ženske britvice Billie

Billie je podjetje, ki se ukvarja s prodajo cenovno ugodnih britvic za ženske. Kar je zanimivo pri Billie je to, da njihova celotna spletna stran in prodaja sloni na kviz lijaku in ki je eno in edino možno dejanje, ki ga uporabnik ob prihodu na stran lahko naredi.

Nobenega menija, nobenega nabora izdelkov, le velik in jasen CTA “Začnimo”, ki obiskovalke takoj usmeri v prodajni lijak s kvizom.

V treh enostavnih korakih:

1. Katera barva ti najbolj ustreza?

2. Kako pogosto se briješ?

3. Želiš k britvici še dopolnitveni izdelek (krema, robčki, losijon …)?

in uporabnica se znajde na zadnjem koraku pred oddajo naročila.

Enostavno, preprosto in jasno, učinkovito.

 

Zaključek

Kviz prodajni lijak torej ni nič drugega, kot le morda še bolj temeljito premišljen prodajni lijak, ki pa ga uporabnikom serivramo na precej bolj atraktiven način, kot le z zapisom. Ljudje radi rešujemo kvize, radi sprejemamo izzive in smo radi v zabavnem pričakovanju novega, zabavnega.

Poskusite z enostavnim kvizom in si zadajte preprost, jasen cilj: ustvariti zbaven kviz, ki bo predstavil novo serijo izdelkov in ga bo rešilo vsaj 100 uporabnikov, 10 pa se jih bo prijavilo tudi na naše e-novice.

Enostavna vsebinska premisa, jasen cilj in merljiv KPI. Verjetno, pa vas znajo rezultati še dodatno pozitivno presenetiti.

Če pa bi želeli pomoč pri kreiranju prvega kviza, nas kontaktirajte in z veseljem vam pomagamo pri prvih korakih.


Sorodne objave