Kako je COVID-19 spremenil digitalne navade uporabnikov?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Prvi meseci letošnjega leta so s širjenjem virusa COVID-19 v naša življenja vnesli skorajda tektonske spremembe, tudi na področju digitalnih navad uporabnikov. Delo od doma je zahtevalo virtualne sestanke, tudi druženje ob pivu se je preneslo na splet. Kako je torej Corona virus spremenil in še spreminja digitalne navade uporabnikov?

Tovrstnih sprememb je bilo vse prej kot malo, je pa trenutne digitalne navade uporabnikov na datareportal.com po poročilu Digital 2020 April Global Statshot Report zelo pregledno strnil Simon Kemp Podatki o spremembah digitalnih navad uporabnikov zarisujejo tudi njihovo prihodnost. Obenem so zelo dober pokazatelj, kako pomembno je, da je podjetje v digitalnem svetu prisotno, aktivno, ter v tem edinstveno. Toliko, kot še nikoli.

Preden skočimo v številke, pa hiter PollBox: Kaj meniš, kdo je med Covid-19 karanteno več časa preživel na družbenih omrežjih?

powered by Typeform

Odgovor se skriva malce nižje v zapisu.

Ker je Kentova raziskava izredno zanimiva, smo nekaj najbolj zanimivih statistik zbrali v zapisu:
  • Kaj se dogaja z navadami spletnih uporabnikov danes in kakšna bo prihodnost?
  • Ključne spremembe po poročilu Digital 2020 April Global Statshot Report
  • Porast digitalne aktivnosti še traja
    • Uporabniki s svojimi digitalnimi napravami preživijo več časa
    • Sprememba digitalnih navad uporabnikov
    • Nove digitalne navade uporabnikov na družabnih omrežjih
    • Rast organskega prometa?
    • Na katerem omrežju oglaševati?
  • Porast uporabe video iger
  • Nove digitalne navade uporabnikov spletne prodaje
  • Kaj nas torej čaka v prihodnosti?
    • Preveri, kako na nove, originalne načine navdušiti svoje uporabnike.

Ključne spremembe po poročilu Digital 2020 April Global Statshot Report

  • Velik porast digitalne aktivnosti, še posebno v državah, ki so doživele najbolj stroge karantenske ukrepe.
  • Viden porast uporabe družbenih omrežij, znotraj njih pa še posebno video klicev.
  • Porast spletne prodaje, še posebno za kupovanje živil.
  • Več časa posvečenega igranju videoiger in spremljanju e-športa.
  • Aktualne digitalne navade uporabnikov so odprle nepričakovane možnosti za digitalno oglaševanje.

Porast digitalne aktivnosti še traja

Po podatkih raziskave se je v zadnjem letu število ljudi, ki uporablja internet in družbena omrežja, povečalo za kar 300 milijonov, kar pomeni, da je uporabnikov interneta trenutno 4,57 milijarde, za 7% več kot ob istem času lani. Še večji porast čutijo družbena omrežja, imajo 8% več uporabnikov kot lani ob istem času, kar pomeni, da je njihova številka zdaj na 3.81 miljarde. Do konca letošnjega leta naj bi družabna omrežja uporabljala več kot polovica svetovnega prebivalstva.

Kaj pa mobilni telefonu? Raziskava kaže, da je število njihovih uporabnikov v zadnjih 12 mesecih naraslo za 128 milijonov.

VIR: https://datareportal.com/reports/digital-2020-april-global-statshot

Uporabniki s svojimi digitalnimi napravami preživijo več časa

76% ljudi, vključenih v raziskavo, ki jo je opravil GlobalWebIndex, naj bi zaradi karantene na svojih telefonih preživelo veliko več časa kot prej, porast pa se vidi tudi v uporabi osebnih računalnikov in gledanju televizije.

Netflixov promet je med karanteno v ZDA denimo doživel svoj vrhunec.

Sprememba digitalnih navad uporabnikov

Raziskava (GlobalWebIndex) je hkrati tudi pokazatelj sprememb načina uporabe digitalnih naprav. 46% ljudi pravi, da več časa preživi na telefonih, 47% na družabnih omrežjih, 36% je povečalo uporabo mobilnih aplikacij.

Kaj se bo zgodilo, ko se ukrepi, povezani s Covid-19 še bolj sprostijo?

Pričakuje se, da se bodo digitalne navade uporabnikov delno vrnile na stare tire, vseeno pa bo uporaba digitalnih storitev in kanalov višja, kot je bila pred karanteno. Kar 15% vprašanih pravi, da bo nadaljevala s svojo frekvenco uporabe družabnih omrežjih.

Nove digitalne navade uporabnikov na družabnih omrežjih

Kot rečeno, naj bi kar 47% ljudi priznalo, da na družabnih omrežjih preživi več časa. Tudi tisti starejši; več svojega časa tovrstnim omrežjim nameni kar tretjina vprašanih starosti 45 – 64.

Zanimiv podatek je tudi to, da se je ženskam uporaba družbenih omrežji povišala več kot moškim.

Social media aplikacije naj bi sicer že zabeležile, da smo njihovi uporabniki v prvih nekaj mesecih letošnjega leta v njihovi družbi že preživeli polovico časa celotnega lanskega leta.

Povečala se je uporaba Facebookovih komunikacijskih orodij WhatsApp in Facebook Messenger, porast pa naj bi močno čutila tudi TikTok in Snapchat.

Največjo rast je v prvem kvartalu zabeležil Twitter, oglaševalci lahko danes dosežejo kar 47 milijonov več ljudi kot v januarju letošnjega leta.

Na Facebooku lahko zdaj oglaševalci dosežejo več kot 2 milijardi ljudi.

Po številkah, ki jih je Facebook objavil sam in po predvidevanjih, da so njegovi uporabniki starejši od 13 let, to pomeni, da lahko oglaševalci dosežejo kar tretjino svetovne populacije, starejše od 13 let.

Obenem naj bi zadnji podatki kazali, da so se povečali tudi kliki na oglase, pri klikih prednjačijo predvsem ženske. Te tudi pogosteje komentirajo, delijo, všečkajo objave.

Digitalno oglaševanje, ki naj bi bilo trenutno cenejše kot pred epidemijo, je doživelo porast vključenosti uporabnika. Kar se tiče formata plačanih objav, so največ porasta vključenosti uporabnika doživeli videi in slike.

Rast organskega prometa?

Medtem, ko so porast dosega doživele plačane objave, se je v zadnjih treh mesecih povečal tudi organski doseg. Povečalo se je všečkanje strani (page like) in komentiranje posameznih objav. Če je posameznik na Facebooku decembra lani v povprečju zapisal 5 komentarjev, jih je v marcu letošnjega leta 6. Še posebno so aktivne ženske med 35 in 64 letom starosti.

Na katerem omrežju oglaševati?

Medtem, ko nova družabna omrežja oziroma kanali ponujajo vedno nove možnosti in oblike oglaševanja, je aktivnost na večjem številu kanalov še vedno recept za uspeh. Za lažje odločitve za kombinacijo kanalov, je datareport.com objavil razpredelnico, v kateri je razvidno, koliko odstotkov uporabnikov enega kanala, uporablja tudi druge kanale.

“Le” 67 % uporabnikov Facebooka uporablja tudi Instagram, medtem ko kar 82% uporabnikov Instagrama uporablja tudi Facebook.

Samo 1% uporabnikov TikToka ne uporablja nobenega drugega omrežja, kar pomeni, da je mogoče skoraj čisto vse njegove uporabnike doseči tudi na drugih kanalih.

Porast uporabe video iger

Po podatkih App Annie se je v letošnjem letu povečal tudi pretok mobilnih video iger –  v marcu je tedenski pretok v primerjavi s povprečjem s konca lanskega leta skočil za 30%. To pomeni, da uporabniki s celega sveta na teden pretočijo več kot milijardo iger.

To pomeni, da so v prvih treh mesecih letošnjega leta mobilni uporabniki pretočili kar 13 milijard iger in zanje zapravili skor 17 milijard dolarjev.

Nove digitalne navade uporabnikov spletne prodaje

Po raziskavi, ki jo je aprila opravil GlobalWebIndex, naj bi več kot polovico spletnih uporabnikov več časa namenilo tudi spletnemu nakupovanju. Zaradi karantene se je zanimanje za artikle na spletu najbolj povišalo na prehrambenem področju, področju nujnih gospodinjskih pripomočkov in osebne higiene.

Medtem, ko so spletne trgovine zgoraj omenjenih kategorij, doživele uspeh, pa se je druga zgodba odvila na področju ponudnikov v turizmu. Obisk spletnih strani turističnih ponudnikov je upadel za kar 72%.

Še več; nakupi oziroma plačila na s turizmom povezanih straneh so padla za 92%.

Uporabniki bodo kmalu spet potovali. Kaj delate danes, da bodo jutri izbrali vas?

Nekateri uporabniki so si med karanteno vzeli čas za raziskovanje in načrtovanje potovanj v prihodnosti, so tisti ponudniki turističnih storitev, ki so to v teh časih lahko privoščijo, del oglaševalskega budgeta namenili dolgoročnim ciljem, navdihovanju bodočih popotnikov in znamčenju. Med kanali, ki se zdijo za to še posebno primerni, sta gotovo Instagram in Pinterest.

In kaj nove navade v spletnem nakupovanju pomenijo za prihodnost? Po raziskavi naj bi novo vedenje postala avtomatizirana navada po približno dveh mesecih. Na razvijanje navade pa gotovo vpliva tudi frekvenca novega vedenja, kar pomeni, da se bo največ spletnih nakupov ohranilo ravno na področju prehrane.

Navade spletnih nakupov se bodo torej do neke mere zagotovo ohranile.

Kaj nas torej čaka v prihodnosti?

  • Ohranjanje video konferenc in oddaljenega načina dela, ki ga je tekom karantene ogromno podjetji uspešno implementiralo v svoj delovni proces. Pričakuje se, da se bodo tovrstni načini deloma ohranili.
  • Zaradi novonastalih navad potrošnika bodo večji obisk ohranjali spletni ponudniki prehrambenih izdelkov, verjetno pa tudi kateri drugi.
  • Zaradi zmanjšanja budgetov, namenjih oglaševanju, bodo morala podjetja vpreči več domišljije, iznajdljivosti, da bodo lahko s čim bolj edinstvenimi pristopi dosegli čim več ljudi in seveda povečali tudi svoj organski promet.

Preveri, kako na nove, originalne načine navdušiti svoje uporabnike.

DELI ZAPIS

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Lucija Šuštar

Lucija Šuštar

Navihana in idej polna duša, ki svoje kreativne rezervoarje polni z glasnimi koncerti, napetimi filmi in binge serijami. Vrhovni poglavar grammar nazijev in glavna produkcijska sila Escapebox ekipe.

KOMENTIRAJ ZAPIS

Bi takšne in podobne vsebine naslednjič kar v svoj e-nabiralnik? Prijavi se na Escapebox e-novice.

KONTAKT

Kontaktirajte nas za več informacij, ponudbo ali uvodni sestanek. 

Da pa bo naše prvo posznanstvo še bolj učinkovito in fokusirano, vas prosimo, če nam nekaj osnovnih informacij zapišete v spodnji obrazec.

Seveda nas lahko tudi kadarkoli pokličete ali nam sledite na družabnih omrežjih. 

BLOG

KONTAKT

Kontaktirajte nas za več informacij, ponudbo ali uvodni sestanek. 

Da pa bo naše prvo posznanstvo še bolj učinkovito in fokusirano, vas prosimo, če nam nekaj osnovnih informacij zapišete v spodnji obrazec.

Seveda nas lahko tudi kadarkoli pokličete ali nam sledite na družabnih omrežjih. 

BLOG

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
  • Promocijski escape room
  • Igrifikacija v turizmu
  • VR doživetja
  • Igrifikacija marketing kampanj

Escapebox, d.o.o.
Vojkova cesta 58
1000 Ljubljana
info@escaepbox.si