Zakaj so oglasne igre vedno bolj priljubljeno marketinško orodje?

Interaktivni kviz [ESCAPEBOX]

─îe te zanimajo kvizi, potem potrebje┼í ta dokument! 

V njem vse informacije o na─Źinu izvedbe, poteku, cenah in u─Źinkih! 

Kaj so oglasne igre oziroma advergames in zakaj jih morate poznati, ─Źe zares stremite k uporabni┼íki vklju─Źenosti? ┬á

V ─Źasu, ko nas na vsakem spletnem koraku bombandira vrsta digitalnih oglasov, katerim se, roko na srce, pogosto izognemo z ad blockerji, je iskanje novih, izvirnej┼íih na─Źinov nagovarjanja uporabnikov vedno pogostej┼ía praksa. Povpre─Źen uporabnik posameznemu digitalnemu oglasu namre─Ź nameni le zares majhen drobec svoje pozornosti.

Povpre─Źen uporabnik je dnevno izpostavljen od 6.000 do 10.000 oglasnim sporo─Źilom.

Sodobni uporabnik od blagovne znamke pri─Źakuje ve─Ź kot neko─Ź; ┼żeli za─Źutiti njen karakter, spoznati njene cilje, pa tudi vrednote. Kako torej v svetu digitalnega ogla┼íevanja, prepojenega s konkurenco, uspe┼íno nagovoriti uporabnike?  

Uporabite druga─Źen, izvirnej┼íi pristop in svojo znamko ali kampanjo spremenite v igro. 

Kaj so oglasne igre oziroma advergames?

Oglasne igre, angle┼íko ÔÇťadvergamesÔÇŁ so spletno orodje tr┼żnega komuniciranja, lahko bi jih ozna─Źili za nekak┼íen hibrid med obliko prosto─Źasne dejavnosti in inovativnim na─Źinom komuniciranja klju─Źnih sporo─Źil blagovne znamke

Oglasne igre seveda vklju─Źujejo vsebino in informacije blagovne znamke oziroma izdelka. Slu┼żijo predvsem prepoznavnosti blagovne znamke, njeni promociji, pa tudi pove─Źanju prodaje, izobra┼żevanju in informiranju

Oglasne igre so se razvile predvsem kot odgovor na na nizko stopnjo klikov na obi─Źajne spletne oglase, ki jih uporabnik zaradi prenasi─Źenosti pogosto prepozna kot vsiljive. 

Oglasne igre ┼ítejejo ┼że ┼ítiri desetletja – pa ve┼í, kak┼íne so bile v 80ih? 

V digitalni dobi se zdijo oglasne video igre precej smislena poteza. Po podatkih App Annie so denimo mobilni uporabniki v prvih treh mesecih leto┼ínjega leta preto─Źili kar 13 milijard iger. 

─îe te zanima ve─Ź o digitalnih navadah uporabnikov in kako je nanje vplival COVID 19 karantena, si lahko prebere┼í na tej povezavi. 

Naktere številke so zares neverjetne!

Kljub aktualnim trendom pa oglasne igre niso le stvari sodobnosti, njihovi za─Źetki namre─Ź segajo ┼że na konec 70ih oziroma za─Źetek 80ih let. V ─Źasu, ko je igri─Źarska industrija ┼íe delala svoje prve korake, so ┼że obstajala podjetja, ki so svoje strategije ogla┼íevanja s pomo─Źjo videoiger  razvijala na Atarijevi gamerski platformi. 

Eden od takih primerov je Johnson & Johnson, ki je v sredi┼í─Źe svoje kampanje v ZDA postavil v igro Tooth Protectors. Igre ni bilo mogo─Źe kupiti, jo je pa dobil vsak kupec, ki je dokazal nakup Johnson & Johnson izdelka. 

Mehanika igre je bila popolnoma preprosta: uporabnik je moral svoje zobe za┼í─Źititi pred ┼íkodljivimi elementi. S tem je blagovna znamka ustvarila pozitivno povezavo med sabo in potro┼íniki, potro┼íniku ponudila dodano vrednost, obenem pa tudi zadovoljstvo, ki presega zadovoljstvo ob uporabi izdelka. 

Oglasne igre so simbol ─Źasa

Z vsesplo┼íno prisotnostjo interneta so se v na─Źinu, kako ┼żivimo zgodile tektonske spremembe.  Meje med tistim, kar je bilo v─Źasih blizu oziroma dale─Ź, med zasebnim in javnim, pa tudi delom in prostim ─Źasom so se zabrisale. S tem se je zgodil tudi razmah na podro─Źju razvedrila. Na televiziji so se poleg ┼że znanih formatov pojavile igrificirane vsebine, pri katerih se o poteku vsebine odlo─Źa gledalec sam. 

Do igrificiranih in razvedrilnih vsebin lahko dostopamo tudi na prenosnih napravah, na dru┼żabnih omre┼żjih, aplikacijah in ┼íe mnogih drugih platformah. Na┼íe potrebe po zabavnem odklopu od kaosa sodobne resni─Źnosti zadovoljuje vedno ve─Ź ponudnikov. 

Povpre─Źen igralec iger je star 35 let in ima vi┼íjo izobrazbo. Skoraj polovica je ┼żenskega spola. 

Oglasne igre so denimo od svojih za─Źetkov v 80ih dobile popolnoma nove razse┼żnosti. Danes lahko uporabnik preko svojega pametnega telefona do njih dostopa na vsakem koraku. ─îe je moral potro┼ínik za uporabo igre Tooth Protectors izdelek Johnson & Johnson kupiti, je danes to zaporedje ravno obratno. Blagovne znamke z oglasnimi igrami nagovarjajo potencialne kupce in z dodano vrednostjo pove─Źujejo zavest o blagovni znamki ter jih nagovorijo k nakupu.

Zakaj oglasne igre pritegnejo uporabnika?

So vizualno privla─Źne

Oglasna igra vizualu blagovne znamke ponuja popolnoma nove razse┼żnosti. ┼áe posebno je to pomembno v svetu, kjer sta slika in video na podro─Źju ogla┼íevanja trenutno najpomembnej┼íi orodji, saj uporabnikovo pozornost pritegneta mnogo uspe┼íneje kot pisana beseda. 

McDonalds Monopoly

Ponujajo stimulativen Call to Action

Zanimiva vizualna vsebina uporabnika spodbudi, da z blagovno znamko pre┼żivi ve─Ź ─Źasa. ┼áe posebno, ─Źe ga h temu povabi vznemirljiv CTA, na kakr┼ínega sicer ni navajen,  denimo ÔÇťIgraj brezpla─Źno igroÔÇŁ. In, ─Źe je kdaj ─Źas za tovrstne ogla┼íevalske manevre, je to gotovo v ─Źasu, ko se povpre─Źni uporabnik na mobilno igro naklopi ve─Ź kot 10krat na teden.

┼áe ve─Ź; po statistiki, ki jo je objavil udonis.co, uporabnik na mobilnih napravah pre┼żivi 3 in pol ure dnevno. 11% tega ─Źasa je namenjenega igranju mobilnih iger. Precej zgovoren podatek je tudi to, da je ve─Ź kot polovica igri─Źarjev starej┼ía od 34 let.

Uporabnika ÔÇťpriklenejoÔÇŁ na blagovno znamko

Kot navaja mad┼żarsko-ameri┼íki psiholog Mihaly Csikszentmihalyi, igra uporabnika privede do optimalne uporabni┼íke izku┼ínje. Posamezniki, ki do┼żivljajo optimalno uporabni┼íko izku┼ínjo, so v svojem ravnanju ciljno usmerjeni, omejeni s cilji sistema, v katerem delujejo, ta pa jim obenem nudi kazalce, kako dobri so pri opravljanju aktivnosti.

oglasna igra ┼ákratkova de┼żela
oglasna igra ┼ákratkova de┼żela

Optimalna uporabni┼íka izku┼ínja se denimo pojavlja tudi ob opravljanju hobijev in ┼íportnih aktivnosti – va┼żno je, da aktivnost uporabniku nudi ob─Źutek raziskovanja in omogo─Źa kreativno stanje, s katerim se oddalji od vsakodnevne realnosti. Oglasna igra to zadovoljstvo nudi, kar pomeni, da uporabnik z blagovno znamko pre┼żivi ┼íe toliko ve─Ź ─Źasa. Oglasna igra mora predstavljati to, kar blagovna znamka je, s ─Źimer uporabnika nagovori k nadaljevanju medsebojnega odnosa. 

Na kaj pri razvoju oglasne igre ne gre pozabiti

  • Subtilno ume┼í─Źen logo blagovne znamke.
  • Premi┼íljeno in nemote─Źe ogla┼íevanje izdelkov oziroma storitev. 
  • Cilji igre naj se ujemajo s cilji blagovne znamke. 
  • Vklju─Źitev vrednot blagovne znamke. 
  • Mo┼żnost deljenja igre na dru┼żabnih omre┼żjih, s ─Źimer uporabnik postane promotor blagovne znamke.

Marketing kvizi so ensotavna in izredno kakovostna oblika iger, ki jih uporabniki zelo radi rešujejo.

Zakaj je uporaba oglasnih iger v porastu

  • Oglasne igre niso vsiljivi digitalni oglasi, na katere so uporabniki ┼że imuni. 
  • Gre za zabavno promocijo, ki je aktualna dlje ─Źasa.
    Ob izdaji novih produktov, pristopa ni treba spreminjati.  Igra ostane enaka, zamenjajo se le vklju─Źeni produkti. 
  • Z edinstvenim pristopom si blagovna znamka zagotovi prepoznavnost in zavest o samem obstoju znamke. 
  • Izjemna uporabni┼íka izku┼ínja je recept za uporabnikovo zvestobo. 
  • Zvesti uporabniki v povpre─Źju zapravijo ve─Ź, koti tisti, ki se za nakup odlo─Źijo prvi─Ź.
  • Zvesti uporabniki blagovno znamko priporo─Źajo svojim znancem.
  • Medtem, ko uporabniki oglasov na dru┼żabnih omre┼żjih ne delijo, pa svoj prijatelja gotovo izzovejo z igro.
  • Oglasne igre zaradi svoje narave spodbujajo vklju─Źenost uporabnika tudi na dolgi rok.
  • Medtem, ko video oglas ostaja enak, pa je vsaka posamezna igra izku┼ínja zase, kar pomeni, da bo uporabnikom dlje ─Źasa zanimiva. 
  • Pove─Źevanje fizi─Źnega obiska
    Nekatere blagovne znamke igranje iger pove┼żejo z nagradami ali popusti, ki jih lahko uporabnik izkoristi v fizi─Źni trgovini. Spet druge v igre vklju─Źijo ÔÇśbonbon─ŹkeÔÇÖ, ki jih uporabnik dobi le z igro v trgovini. V vsakem primeru gre za na─Źin, s katerim uporabnika pripravimo do pogostej┼íih obiskov same prodajalne. 

Potrebuješ navdih?

Primeri zanimivih in zabavnih oglasnih iger

Puma Retro Platform Game

Preprosta, barvita igra, v kateri se po mestu sprehaja┼í s parom ┼íportnih copat in z njegovo pomo─Źjo osvaja┼í to─Źke. Popolna igra za promocijo nove retro linije; je nevsiljiva, obenem pa je popolnoma jasno, za katero znamko gre. 

Lidlova ┼íkratkova de┼żela igra─Ź

Lidl Slovenija je za potrebe promocije igra─Ź in decembrskega obdarovanja, v sodelovanju z Escapebox pripravil zabavno igro za otroke. Cilj igre je bil zbrati ─Źim ve─Źje ┼ítevilo igra─Ź, namen podjetja pa, predstaviti ┼íirino, nabor in ponudbo, ki se nahaja na njihovih policah.

IGRAJ IGRO

lidlova igra ┼ákratkova de┼żela igra─Ź

Telekomov adventni koledar

Nem┼íki Telekom je v predbo┼żi─Źnem ─Źasu svojim uporabnikom postregel z adventnim koledarjem, pri katerem se iz dneva v dan odklepajo posamezni fragmenti zgodbe, ki se 24. decembra zaklju─Źijo v celoto. Toplina, doma─Źnost, dru┼żina, povezanost – vse, s ─Źimer ponudniki komunikacijskih storitev tudi sicer nagovarjajo uporabnike.

VE─î INFORMACIJ O ADVENTNEM KOLEDARJU

Miu Miu Twist

V za─Źetku leta 2019 je modna znamka Miu Miu lansirala svoj nov parfum z imenom Twist. Kot je opisala, gre za di┼íavo, ustvarjeno za sodobno, ustvarjalno dekle, polno energije in entuziazma. To dekle je preslikala tudi v preprosto igro – cilj je, da se se skakanjem po mimo lete─Źih parfumih povzpne┼í v nebo in postane┼í ÔÇťfirst woman on the MiunÔÇŁ. Kjut. <3

#mojBosch kviz

mojbosch oglasna igra kviza

Ena od bolj preprostih re┼íitev so gotovo kvizi, ki izobra┼żujejo ali zabavajo in podalj┼íujejo uporabnikov ─Źas na spletni strani. Obenem lahko uporabnike s premi┼íljeno vsebino in strukturo segmentiramo in ponovno nagovarjamo (remarketing) z bolj relevantno vsebino.

#mojBosch kviz s svojo vsebino denimo nagovarja ljubiteljske kuharje in vse ostale kulinari─Źne entuziaste, ki na tak ali druga─Źen na─Źin sodelujejo v nagradni UGC kampanji #mojBosch influencer 2020.

DELI ZAPIS

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Lucija Šuštar

Lucija Šuštar

Navihana in idej polna duša, ki svoje kreativne rezervoarje polni z glasnimi koncerti, napetimi filmi in binge serijami. Vrhovni poglavar grammar nazijev in glavna produkcijska sila Escapebox ekipe.

KOMENTIRAJ ZAPIS

Bi tak┼íne in podobne vsebine naslednji─Ź kar v svoj e-nabiralnik? Prijavi se na Escapebox e-novice.

KONTAKT

Kontaktirajte nas za ve─Ź informacij, ponudbo ali uvodni sestanek.┬á

Da pa bo na┼íe prvo posznanstvo ┼íe bolj u─Źinkovito in fokusirano, vas prosimo, ─Źe nam nekaj osnovnih informacij zapi┼íete v spodnji obrazec.

Seveda nas lahko tudi kadarkoli pokli─Źete ali nam sledite na dru┼żabnih omre┼żjih.┬á

BLOG

KONTAKT

Kontaktirajte nas za ve─Ź informacij, ponudbo ali uvodni sestanek.┬á

Da pa bo na┼íe prvo posznanstvo ┼íe bolj u─Źinkovito in fokusirano, vas prosimo, ─Źe nam nekaj osnovnih informacij zapi┼íete v spodnji obrazec.

Seveda nas lahko tudi kadarkoli pokli─Źete ali nam sledite na dru┼żabnih omre┼żjih.┬á

BLOG

MEDIJI O NAS

Nalo┼żbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

Escapebox, d.o.o.
Vojkova cesta 58
1000 Ljubljana
info@escapebox.si

­čÄë

┼Żelite e-vodi─Ź s primeri iz prakse?

Igrifikacija prodaje v RETAIL sektorju s primeri iz prakse!

─îe te zanimajo kvizi, potem potrebuje┼í ta PDF!┬á V njem vse informacije o na─Źinu izvedbe, poteku, cenah in u─Źinkih.