Igrifikacija v turizmu: trendi in primeri iz prakse

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Igrifikacija v turizmu se je pojavila oziroma razvila kot odziv turističnih destinacij k višji vljučenosti, boljši prepoznavnosti in močnejši lojalnosti obiskovalcev. Učinki igrifikacije, o katerih smo na našem blogu že pisali, namreč merljivo in učinkovito spodbujajo daljši čas preživet na turistični atrakciji, povišujejo vračanje obiskovalcev in občutno pripomorejo k aktivaciiji (UGC, če želite) uporabnikov pri oddaji vtisov na mnenjske portale ali omrežja (facebook, instagram, tiktok, twitter tripadvisor, booking, yelp …).

A za omenjene pozitivne učinke je seveda kar nekaj dejavnikov, ki jih je potrebno izpolniti, da so pričakovani rezultati doseženi. Jasna definicija cilje publike, ciljev in tehologij je le nekaj izmed njih.

V tem blog zapisu bomo pogledali:

  • kaj to igrifikacija sploh je,
  • kako izstopati v množici turističnih ponudb,
  • na kakšne načine jo lahko vključite v svojo turistično atrakcijo,
  • kako postaviti jasne in merljive cilje,
  • kakšne učinke lahko dosežemo z zakonitostmi igrifikacije in
  • predstavili nekaj dobrih praks doma in v tujini.

Zapis je v prvi vrsti namenjen direktorjem in programskim vodjem turističnih destinacij, koordinatorjem turističnih doživetij, samostojnim upravljaljcem edistvenih turističnih točk in vsem, ki želite izvedeti več informacij o načinih in možnostih implementacije igrifikacije v turizimu.

Kaj je igrifikacija?

Kot smo v ultimativnem vodiču o Igrifikaciji že pisali, igrifikacija pomeni uporabo zakonitosti, psiholoških učinkov, mehanik in elementov igre v neigralnih kontekstih za animacijo in aktivacijo vaših obiskovalcev.

Igrifikacija ni nikarkšen nov pojem, toda njene učinke že vrsto let preučujejo, analizirajo in preizkušajo na številnih univerzah in v mnogih podjetjih. Seveda ne gre trditi, da je igrifikacija ultimativno učinkovita v kateremkoli kontekstu in da ne obstajajo prakse, kjer tovrstni učinki niso ustvarili pričakovanih rezultatov. A morda je bolj kot kontekst in okolje v katerem se zakonitosti igrifikacije uprabljajo pomembno to, na kakšen način se problemov lotevamo in kako pristopamo k implementaciji teh zakonitosti.

Pri Escapeboxu verjamemo v to, da se največji (in najbolj učinkovit) del implementacije zgodi še pred adaptacijo ali programiranjem in da je analiza ter detajlno koračno načrtovanje ključna faza razvoja.

Posledično prav tako ne trdim, da igrifikacija kot takšna deluje v specifičnih branžah bolj učinkovito kot drugih, čeprav je jasno, da so bančni, zavarovalniški, e-commerce in turistični sektorji precej bolj odprti za vpeljavo od drugih. In so v preteklosti že implementirali precej tovrstnih rešitev. Toda ogromno odličnih praks se da poiskati v povsem drugih okoljih kot so medicina, marketing, izobraževanje, okoljevarstvo in podobno in o čemer smo na našem blogu že večkrat pisali. Zapise najdeš tukaj.

igrifikacija v turizmu

Kako izstopati v nepregledni množici turističnih ponudb?

Milijone uporabnikov za iskanje najbolj ustrezne nastanitve, dnevno uporablja portale kot so Booking, Airbnb, Tripadvisor. Če k temu dodamo še letalske družbe in podjetja, ki so potovanja še olajšala ter pocenila ugotovimo, da je turizem vedno bolj dostopen. Pa do konkretnih turističnih destinacij na lokacijah, kamor uporabniki potujejo sploh še nismo prišli. Teh je seveda na voljo vedno več, konkurenca je vedno bolj neizprosna, kreativost pri nagovarjanju uporabnikov pa seveda brezmejna. Če v celotno mineštro informacij primešamo še globalno vrednost, ki se letno obrne v turizmu in znaša več kot 1,3 trilijarde dolarjev, nam je hitro jasno, da nagovarjamo uporabnike v eni najbolj zahtevnih ter komunikacijsko in kreativno naprednih sektorjev na svetu.

Na kakšen način torej med vsemi temi ponudbami, atrakcijami in doživetji izstopati? Si zagotoviti goste? Si zagotoviti goste, ki bodo našo turistično atrakcijo delili naprej, jo komentirali in najbolj pomembno od vsega, si jo zapomnili in priporočili?

Turizem v Sloveniji raste, gostov je vsako leto več

Da je Slovenija in Slovenska turističniha organizacija (STO) v zadnjih letih naredila ogromno kakovostnega dela je jasno vsem. Turizem v Sloveniji zadnjih nekaj let vztrajno raste, gostov je vsako leto več, prav tako pa ti zapravijo več kot so zapravili v preteklih letih. Slovenski turizem že šesto leto zapored beleži povečano rast prihodov in prenočitev. Povečuje pa se tudi število turističnih ponudb kar pomeni več konkurence. Več konkurence, pa pomeni več truda in kreativnosti pri predstavitvi in izvedbi turističnih storitev.

Junija 2019 je Slovenijo obiskalo 700.000 gostov, ki so ustvarili 1,7 milijona nočitev. Podatek STO

igrifikacija v turizmu
Vir: STO (https://www.slovenia.info/sl/poslovne-strani/raziskave-in-analize/turizem-v-stevilkah)

 

Biti drugačen, biti edinstven

Zaradi ogromnega števila ponudnikov in podobnih storitev se je na nek način potrebno razlikovati. Biti drugačen. Biti edinstven. Če obiskovalcem vaša ponudba ne bo dovolj unikatna bo edini (ali pa eden redkih) kriterij cena. Tu pa se je potrebno vprašati, ključno razvono vprašanje – je tovrsten razlikovalec dovolj? Je to ključen prodajni nagovor, ki ga boste razvijali? V tem primeru ne potrebujete atraktivnih doživetij, kaj to, še marketing budget investirajte v ceno in cenovno najbolj občutljivi gostje bodo tu. Brez dvoma.

Toda kako v letu 2020 ob poplavi konkurence sploh uspeti biti drugačen? Eden izmed odgovorov je zagotovo lahko tudi premišljena implementacija igrifikacije v samo turistično ponudbo. Obiskovalcem gradu Kostel na primer, smo tako ponudili ogled in spoznavanje gradu preko interaktivne in informativne igre pobega, ki poteka po celotnem gradu. Medtem, ko so na bazenu v Višnji Gori želeli popestritev za otroke. Rešitev v obliki zabavne in vsebinsko izredno bogate igre Lov na zaklad, pa je izredno popestrila dogajanje na bazenu.

Cilj igrifikacije v turizmu

Ker pa je vaš poslovni cilj precelj bolj strateško orientiran in želite nagovoriti goste, katerih ključni odločevalec ni cena, temveč kakovost, raznovrstnost in pretekli odzivi na atrakcijo/doživetje, tudi iščete načine in primere, kako nekaj takšnega ustvariti tudi okrog vaše dejavnosti.

Da razčistimo že takoj na začetku. Igrifikacija v turizmu ne pomeni (samo) programov zvestobe, ustvarjanje tekmovanj ali razvoja iger, ki so popolnoma ločene od vsebine atrakcije.

Namen igrifkacije v turizmu je, da obstoječo vsebino, zapuščino in informacije uporabnikom ponudi na zabaven, vključevalen in izzivalen način. Preko igre ali njenih osnovnih zakonitosti.

igrifikacija v turizmu

Da pa cilje z učinki igrifikacije lahko dosežemo, je pomembno tudi, da se na naročniški ravni jasno definirajo izhodišča, ki precej olajšajo samo pripravo projekta, raziskave in izvedbe:

  • ciljna publika, ki jo želimo nagovoriti,
  • ključni poslovni indikatorji, ki jih želimo izboljšati,
  • informacije in vsebine, ki jih želimo vključiti, sporočiti,
  • investicija, ki smo jo pripravljeni za to vložiti in
  • morebinte omejitve, ki jih specifična turistična destinacija ima (posegi v prostor, število ljudi, hrup, svetloba …).

Namen igrifikacije v turizmu je, da obstoječo vsebino, zapuščino in informacije uporabnikom ponudi na zabaven, vključevalen in izzivalen način. Preko igre ali elementov le te. Click To Tweet

Učinki, ki jih lahko dosežemo z igrifikacijo

  • Večje število obiskovalcev (Conversion Rate) 

Super je, ko obiskovalcem ponudite nekaj novega, drugačnega in edinstvenega. Ljudje običajno potrebujejo še tisto nekaj več, torej dodaten razlog zakaj naj obiščejo prav vašo atrakcijo. Ko se obstoječi turistični destinaciji doda elemente igrifikacije dosežemo prav to, torej nov razlog, da zgodba zaokroži, doseže več ljudi ter vam posledično prinese večji obisk.

igrifikacija v turizmu

  • Višja vključenost obiskovalcev (User Engagement)

Višjo vključenost obiskovalcev dosegamo s precej strokovno metodologijo, ki se skriva za pripravo iger. Pravilno vključeni psihološki učinki lahko običajno turistično destinacijo spremenijo v doživetje.  Obiskovalci, ki med ogledom atrakcije rešujejo določeno naloge se povsem podzavestno bolj vključijo v informacije in si jih na ta način še bolj zapomnijo. Kot dober primer izpostavljamo primer Igrifikacije v turizmu: Grad Kostel, ko obiskovalci med igro izvedo, da je bila prva omemba gradu leta 1336, na drugi fazi doživetja pa izvedo tudi, da je poštna številka Kostela tudi 1336. Prav takšne podrobnosti naredijo izkušnjo bolj vključujočo in poskrbijo za to, da bodo obiskovalci takšno podrobnost predali svojim prijateljem ali sodelavcem, ki bodo morda tudi prišli na ogled atrakcije.

igrifikacija v turizmu

  • Daljši čas preživet na turistični atrakciji (Average Time at Atraction)

Ker gora vsebine na določeni atrakciji ni dovolj. Pomembno je tudi na kakšen način je vsebina prezentirana in predana obiskovalcem. Marsikatera turistična atrakcija na destinaciji nima dovolj vsebine in povsem logično je, da se obiskovalci tam ne zadržijo dalj časa. Tudi najbolj impresiven razgled ni dovolj, da ga bodo obiskovalci opazovali dobro uro. Ta izziv rešuje igrifikacija, saj z dodano aktivnostjo na lokaciji obiskovalce obdržimo dalj časa. Dokaz za to je naš primer, ko smo podvojili čas, ki ga obiskovalci preživijo na turistični atrakciji.

  • Nagovarjanje večih ciljnih skupin obiskovalcev (Target Audience)

Najbolj pogost odgovor, ki ga slišimo s strani naročnikov, ko jim zastavimo vprašanje “Komu je vaša atrakcija namenjena?” je “Vsem”. In tu največkrat tiči tudi največja težava. Ampak ker vaša atrakcija ni pica, pač ne morete zadovoljiti vseh uporabnikov. Še ta je ne, pa je verjetno najbolj vseoboževana.

Analizirajte svoje pretekle obiske, pripravite ankete in jih sprašujte kaj je bilo dobro, kaj bo potrebno popraviti, opazujte in merite kateri tipi obiskovalcev zapravijo največ denarja, kaj je razalog za vsem tem, in podobno. Tako boste svojo ciljno publiko zelo jasno izrisali, nam, načrtovalcem izboljšav vaših turističnih atrakcij, pa precej olajšali tako fazo načrtovanja kot tudi precej izboljšali končni izdelek.

 

Igrifikacija v turizmu: primeri iz prakse (za navdih & ideje)

Prostorske, escape in orientacijske fizične igre

1) Grad Kostel in interaktivna igra pobega z vsebino o gradu

Gradovi za svojimi zidovi skrivajo stoletne zgodbe o pogumu, ljubezni, trpljenju in veselju. Za obzidji se skrivajo legende in izročila o hrabrih vitezih, prelepih princesah, ubogih kmetih in krajlih vseh vrst in oblik. Grad Kotel ni nič drugačen, ravno nasprotno. Za svojo skoraj 700 letno zgodovino skriva marsikatero zgodbo, ki bi si jo želeli tudi precej bolj prepoznavni in velikim mestom bolj priročni gradovi.

Toda prebivalci Kostela niso nikoli tarnali nad težavnostjo lokacije. V svoji odmaknjenosti vidijo veliko prednosti, njihova osrednja turistična točka – Grad Kostel – pa je zagotovo največja in tudi navišja od njih. Mogočen grad v svojih sobanah pripoveduje zares veliko zanimivih zgodb, ki so se tu ujele in obstale ravno zaradi kakovostnega izročila. Toda grad se celotno svojo moderno zgodovino sooča z velikim izzivom – obisk.

Kako na grad in v občino Kostel privabiti nove goste? Kakšno turistično ponudbo jim ponuditi? In na kakšen način jih navdušiti, da svoje mnenje delijo naprej? Od ust do ust. Na družabnih omrežjih. V sodelovanju z agencijo Lisac&Lisac smo tako prišli na idejo igrifikacije. Vsebino gradu in zgodovinska dejstea umestiti v interaktivno igro pobega po celotnem območju gradu.

Tako vas na Gradu Kostel od leta 2019 pozdravijo z edinstveno atrakcijo: Castle Escape Kostel: igra pobega na gradu Kostel.

Potek igre

Na gradu se nahaja 10 iger s katerimi boste morali sestaviti 5 ključnih grajskih simbolov, ki jih boste na koncu uporabili v zadnji – zaključni – igri: Inavguracijski sobani!

V igri se boste spremenili v čarovnikevitezemislecetrubadurje in odkrivali 5 kostelskih simbolov. Spoznavali boste godbe za zaporniško ječoviteško sobanoinavguracijske dvoranoknjižnico in poskušali razvozlati skrivna sporočila.  Med igro boste uporabili kroglo resnicezlatnikčarobno svetilkoviteški meč, da poiščite skrivne simbole.

Z njimi, pa postanite del edinstvene skrivne Bratovščine.

Igra pobega na gradu Kostel ni običajna igra pobega kot jih poznate, če ste že obiskali sobo pobega. Igra pobega na gradu Kostel: Skrivna Bratovščina je interaktiven preizkus sposobnostiznanjasodelovanja in mirnih rok. Je pustolovska dogodivščina, ki temelji na resničnih zgodovinskih dejstvih gradu Kostel in je zabavna ter primerna igra za vse generacije.

Grad Kostel - igra pobega - Castle Escape

Več o tem kako smo zakonitosti igrifikacije uporabili za to, da smo na Gradu Kostel pripravili igro pobega si lahko preberete na povezavi. Pri pripravi smo imeli precej izzivov ki pa smo jih uspešno rešili.

Glavne lastnosti igre pobega na gradu Kostel:
  • igre so samo-nastavljive (ne potrebujejo človeka, da se povrnejo v prvotno igralno stanje)
  • escape game ne posega v kulturno dediščino gradu
  • igra pobega ni vezana na jezik igralcev zato lahko igro igrajo obiskovalci iz celotnega sveta
  • igre so popolnoma mehanske, saj na gradu ni elektrike, zato nismo imeli možnosti nobenih električnih inštalacij

2) Bazen Višnja Gora: lov na zaklad s spoznavanjem višnjegorske kulture

Kopališče Višnja Gora je svoja vrata odprlo že davnega leta 1937, v letu 2014, pa doživelo celovito prenovo. S svojo strateško lokacijo – locirani so ravno na sredini poti med Ljubljano in Novim mestom – so priročna točka za obiskovalce.

Sam bazen je že od nekdaj ponos Višnje Gore, v zadnjih letih pa je zaradi kakovosti materialov, osebja in programov ena najbolj pomembnih atrakcij tega malega kraja na obrobju dolenjske. Predvsem v poletnih mesecih je postalo zbirališče starih in mladih, ki si želijo osvežitve in aktivne popestrive svojega vsakdana.

igrifikacija v turizmu

Rodila se je igra Lov na zaklad s spoznavanjem kulturne dediščine Višnje Gore, ki je:

  • primerna za več oseb in skupin, ki lakhko igrajo hkrati (do 30),
  • izobraževalna, saj z igranjem obiskovali spoznajo zanimivost kraja in lokacije o kateri lahko naprej pripovedujejo svojim sodelavcem, prijateljem in drugim.
  • samopospravljiva, predaja namigov pa avtonomna, torej brez posredovanja zaposlenega,
  • poteka na več lokacijah kopališča,
  • primerna za tako otroke kot odrasle,
  • uporablja obstoječe elemente na kopališču,
  • traja približno 60 minut.

3) Treasure hunt Ljubljana (Lov na zaklad po Ljubljani)

Premišljeno izbrane lokacije glavnega mesta, zabavni izzivi, naloge in uganke, skupinsko sodelovanje (in tekmovanje) pa vse skupaj začini v nepozabno Team Building aktivnost.

Med igro se igralci prelevijo v edinstvene urbane raziskovalce in odkrivajo najbolj skrite skrivnosti Ljubljane, Slovenije in Slovencev.

treasure hunt ljubljana

Treasure Hunt je odlična aktivnost za podjetja in time, prijatelje in družine. Zabavni, izobraževalni in skrivnostni izzivi ter naloge nikogar ne pustijo ravnodušnega. Ravno prava mera fizične aktivnosti – v glavnem hoja – miselnih iger, detektivskih izzivov, skupinskih zabavnih aktivnosti in edinstvenega zaključka, kjer se skupine še ure in ure pogovarjajo o vseh nalogah.

4) Palčki v Wroclawu: festival 

Včasih se igrifikacija pripeti sama od sebe. Ko so v Poljskem mestu Wroclaw pričeli s postavljanjem palčkov po mestu, si verjetni niso predstavljali, da bodo postali tako zabavna igra.

Danes lahko več kot 300 skulptur palčkov nadjemo razkropljene po celotnem mestu. Začeli so z nekaj skulpturami v letu 2001 ter njihovo številko iz leta v leto povečevali. Ker gre za precej majhne palčke moramo biti precej pozorni, da jih vidimo in točno tu se je pojavila opcija za različne aktivnosti, ki vključujejo ogled palčkov. Vsak izmed njih pripoveduje svojo zgodbo in prav vsak je povezan z stavbo ali atrakcijo v okolici.

igrifikacija v turizmu

Glede na Tripadvisor so razni lovi za zakladom in aplikacije v katerih obiskovalci iščejo palčke in ugotavljajo njihovo zgodbo ena najbolj zabavnih aktivnosti, ki jih lahko počnemo v Wroclawu.  Vsako leto v septembru priredijo celo festival, ki privabi ogromno turistov in domačinov.

Zaradi svoje velikosti in pogostosti jih je še bolj zanimivo iskati in prav to je tisto, kar privlači obiskovalce. Ko ga najdejo se namreč vzbudijo pozitivni občutki, obenem spoznajo zgodbo palčka in prav ta jim zaredi vsega skupaj še bolj utrne v spomin.

AR (Augmented Reality) lokacijske igre

1) MauAr

Obogatena resničnost dopušča obiskovalcem Berlinskega zidu, da ga vidijo takšnega, kot je bil, preden je padel leta 1989.

Brezplačna aplikacija MauAr (ime igre je besedna igra nemške besede zid: “die Mauer”) prikazuje, kako se je zid skozi leta spreminjal in rasel, od razmeroma nizke strukture do stolpnice, ki je delila vzhod in zahod, in kakšno je bilo življenje ob njem.

Če telefon ali tablični računalnik držite navzgor do mesta, kjer je bil zid, se zdi, da prekrivajo slike v resničnem svetu. Ustvarjalec aplikacij Peter Kolski pojasni: “Zgodovino boste razumeli. In kar se mi zdi fascinantno je, da ko odložite pametni telefon, imate še vedno vtis, da so predmeti še vedno tam. In potem imate stik z resničnim svetom.”

2) Nexto: obogatena multimedijska izkušnja muzejev in galerij

Nekxto, ki uporabnikom ne le olajša ogled turistične lokacije (muzeja, galerije), ampak poskrbi še za precej bolj zanimivo in interaktivno izkušnjo. Deluje na principu mikro-lokacije, kjer razstavno mesto “oživi”.

Gre za aplikacijo z interaktivnim pripovedovanjem zgodb, katere cilj je, da z vključenostjo v turistične atrakcije obiskovalcu doda novo dimeznijo (vrsto izkušnje) informacij. Aplikacija ni tipičen zvočni vodnik – združuje namreč tradicionalne zvočne vodnike z dodatnimi funkcijami, kot so uganke, uganke in zbiranje predmetov, virtualne spominke … Nexto ustvarja izkušnje, podobne igram, s pomočjo virtualne – obogatene – resničnosti.

Vsebuje interaktivne zemljevide, ki obiskovalcem pomagajo odkriti skrite dragulje v Ljubljani, in uporablja tehnologijo, ki upošteva lokacijo, ki aktivira zvočnega vodiča, ko se uporabnik dovolj približa točki zanimanja (sliki, spomeniku, …). Aplikacijo lahko uporabljate tudi brez povezave, saj lahko vsebino predhodno naložite.

nexto: igrifikacija v turizmu

Zaključek

Igrifikacija v turizmu je prisotna že dolgo, lahko bi rekli, da je bil turizem nabolj zvesta branža, ki je omogočala razvoj igrifikacije in obratno. Prav tako igrifikacija v turizmi ostaja v prihodnje. Načini, vrste in tehnologije okrog se bodo spreminjale, toda dejstva, da se ljudje radi igramo in še raje potujemo in obiskujemo kraje, kotičke in atrakcije, bo še dolgo ostalo enako.

Prav vsaka turistična destinacija ima potencial, da svojim obiskovalcem ponudi bolj intenzivna doživetja. Da se z edinstevno zasnovano igro diferencia od konkurenčne ponudbe. In nenazdanje, da svojo turistično, etnološko ali zgodovinsko ponudbo in zgodbe popestri in jih naredi bolj atraktivne.

 

IGRIFICIRAJTE NASLEDNJO KAMPANJO.

KONTAKTIRAJTE NAS.

Pridobite brezplačno ponudbo in idejno zasnovo kampanje/dogodka za svoje podjetje. 

Sporočite nam okvirne želje ali zgolj oddajte povpraševanje in pripravili bomo prilagojeno ponudbo. 

  • +386 40 461 435

DELITE ZAPIS

Share on facebook
Objavi na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Povej na Linkedinu
Share on email
Pošlji prijatelju
Marko Maučec

Marko Maučec

Ko je pred nekaj leti ustanovil enega prvih Escape roomov pri nas, si ni predstavljal, da bo njegovo življenje postalo ena velika igra. Ob uspešnem lansiranju nekaj slovenskih podjetij in mentoriranju start-upom še vedno najde čas za nenhne izboljšave uporabniške izkušnje v sobi pobega Mindmaze.

POVEJTE SVOJE MNENJE

PREBERITE ŠE

O nas

Escapebox Gamification je prva slovenska gamification agencija. Ukvarjamo se z igrifikacijo marketing kampanj, team building aktivnostmi in optimiziacijo poslovnih procesov.

Escapebox, kreativne rešitve, d.o.o., Matična številka: 8394822000DŠ: 13693263, IBAN SI56 6100 0002 1564 223 (odprt pri DH d.d.) .

Operacija Escapebox  – pop up promocijski escape room, je prejemnik sredstev EKP 2014‑2020, hvala za zaupanje: